Kauno apskrities policijos atstovė Reda Zarauskienė naujienų portalui tv3.lt patvirtino, kad tragiška avarija įvyko 11.10 val. Ražiškių kaime, Rokų plente. Susidūrė du motociklai, kuriuos vairavo vyrai, gimę 2006 metais.
Į paskutinį skambutį – nebegrįš
Liudininkų teigimu, vienas iš jaunuolių, greičiausiai žuvusysis, važiavo į paskutinio skambučio šventę. Jis vilkėjo mokyklinę uniformą, o šalia avarijos vietos stovėjo keturi automobiliai, išpuošti šventine atributika.
„Kraujo klanas. Atrodo labai baisai. Motociklininkas greičiausiai į paskutinį skambutį važiavo, nes su mokykline uniforma dar. Ir 4 mašinos apklijuotos šventine atributika šalia stovi jo“, – portalui „Kas vyksta Kaune“ rašė skaitytoja.
Avarijos vietoje jaunuolis buvo gaivinamas, tačiau medikams jo gyvybės išgelbėti nepavyko. Netrukus paaiškėjo – jis neišgyveno.
Ekspertas: „Tai – itin retas atvejis“
Šis atvejis užminė tikrą mįslę – kaip atviroje ir gerai matomoje vietoje apskritai galėjo susidurti du motociklai?
Apie tokių nelaimių specifiką kalbėjo „NRC Racing School“ bei „Navas Racing Club“ vadovas Linas Navickas. Anot jo, tai, kad susiduria du motociklai, yra labai reta.
„Labai retas atvejis. Dažniausiai atsitinka kontaktas su automobiliu, dėl įvairių aplinkybių. Kad du motociklai susidurtų eisme priešprieša... Nežinau, labai retas atvejis“, – sako L. Navickas.
Ekspertas pažymėjo, kad motociklininkui bet kokia kliūtis kelyje – itin pavojinga.
„Viskas priklauso nuo to, kaip atsitrenks, kaip apsirengęs, kokios apsaugos sudėtos“, – priduria jis.
L. Navickas taip pat atkreipė dėmesį, jog tokio tipo motociklas, kokį galimai vairavo žuvusysis, toli gražu nėra mopedas.
„Motociklas yra ne mopedas, o tokio motociklo maksimalus greitis yra 100–120 km/h“, – paaiškino jis.
Pagrindinės saugumo taisyklės vairuojat motociklą
Naujienų portalui tv3.lt anksčiau L. Navickas atskleidė, kokių pagrindinių taisyklių reikėtų laikytis siekiant būti saugiems kelyje.
„Kaip ir vairuojant automobilius, taip ir vairuojant motociklus įvyksta avarijos. Motociklas – lygiai tokia pati transporto priemonė, kaip ir kitos, tik tiek, kad motociklistas nesėdi metalinėje kapsulėje ir jam visi dalykai pavojingesni.
Šioje vietoje aš tikrai rekomenduoju turėti visas apsaugas – tiek aprangą, tiek tvarkingą transporto priemonę. Žinoma, taip pat reikia laikytis Kelių eismo taisyklių, tačiau nemanau, kad apie tai reiktų kalbėti, nes įstatymai visiems galioja vienodai“, – pagrindinius principus paaiškino pašnekovas.
Pokalbio metu L. Navickas akcentavo, kad norint saugiai išvažiuoti į gatves, motociklistas pirmiausia turėtų pasirūpinti savo transporto priemone ir apranga.
„Saugiai vairuojant motociklą, visų pirma, turi būti tvarkingas motociklas, tvarkingos padangos ir, žinoma, tvarkinga apranga. Visko nutinka, o ypač pavasarį, kai kelias dulkėtas, gatvėj slidūs šuliniai. Netgi ir mokantys vairuoti padaro klaidų, tad apranga yra labai svarbus elementas“, – pasakojo L. Navickas.
Pasiteiravus apie motociklininkų aprangas, specialistas pasakojo, kad jos gali būti įvairios, motociklų sportu užsiimantys asmenys neretai renkasi odines aprangas.
Vis tik L. Navickas pridūrė, kad Lietuvoje kelią pradeda skintis ypatingą saugumą turinčios aprangos. Jos turi vadinamąją „airbag“ (liet. oro pagalvių) sistemą, kuri įvykio metu kur kas labiau apsaugo vairuotoją.
„Šiai dienai pasaulį jau pasiekė, o į Lietuvą šiek tiek lėčiau ateina labai gera naujovė. Pas mus renginiuose, sporto varžybose jau didžioji dauguma važiuoja su „airbag“ sistema. Jos šiandien dienai yra integruotos į aprangą arba su jomis nusiperkamos atskiros liemenės.
Pavyzdžiui, vairuojant kelioninį motociklą galima nusipirkti išorinę liemenę, kuri prisijungia su laidu prie motociklo rakto ir nuo jo nukritus iššauna „airbag“. Tai ženkliai sumažina lūžių, traumų tikimybę. Po truputį ši naujovė ateina į motociklų pasaulį, kaip ir anksčiau atėjo į automobilius.
Šiuos dalykus tikrai rekomenduoju, nes patys matome, kaip tai veikia. Pas mus varžybų metu, kai nutinka kritimai, jos gali tikrai padėti“, – pastebėjimais dalijosi jis.
Oro sąlygų keliami iššūkiai
Dar vienas aspektas, kuris buvo aptartas pokalbio metu, – oro sąlygos. L. Navickas pasakojo, kad tokiose situacijose, kuomet oro sąlygos yra sudėtingos, kaip ir vairuojant automobilį, praverčia įgūdžiai.
„Manau, kad šioje vietoje viską lemia įgūdžiai. Kažkada vienos vairavimo mokyklos instruktorius pasakė, kad nėra blogo oro, bet yra bloga apranga. Čia – lygiai taip pat. Jeigu yra baimė, žmogus niekad nevažiavęs šlapia danga, jis susikausto, o tada automatiškai daro klaidas.
Čia galioja visiems – tiek vairuojant automobilį, tiek motociklą. Patys žinote, kad Lietuvoje nukrenta dvi snaigės ir visas eismas sustoja“, – pasakojo vadovas.
Tarpusavio supratimas kelyje
Pasiteiravus, ar yra tam tikri būdai, kuriais ne tik motociklų vairuotojai, bet ir automobilių vairuotojai galėtų parodyti vieni kitiems didesnę pagarbą kelyje, L. Navickas tikino, kad taip. Jis pasidalijo atvejais iš savo patirties, kurie, anot jo, yra dažni ir gali sukelti autoįvykius. Pasak jo, toks nesąmoningumas neretai lydi prie nelaimių.
„Aš galiu pasakyti, kas mane labiausiai erzina kaip eismo dalyvį. Kartais, kai yra važiuojama su automobiliu, tai labai dažnas reiškinys, kai važiuojame antra juosta ir automobilis ruošiasi sukti į kairę.
Pagal taisykles, nepaskysiu prieš kiek metrų, bet prieš manevrą reikia parodyti posūkį. Pas mus dažnai pasitaiko, kad automobilis paspaudžia stabdį ir tik po 15 metrų parodo posūkį. Tai viena dažniausių nelaimingų atsitikimų priežasčių, nes paskui jį tada stabdo visi kiti ir prasideda grandininė reakcija“, – pirmąja situacija dalijosi jis.
Pasak specialisto, taip pat pasitaiko dar blogesnių atvejų, kuomet vairuotojai pirmiausia sustoja, tuomet apsidairo ir tik tada pradeda rodyti posūkį. Anot jo, tokiose situacijose trūksta pagarbos kitiems, vairuotojai pamiršta, kad yra ne vieni kelyje.
Pašnekovas pasidalijo, kaip tokios situacijos atrodo iš motociklininko pusės. Anot jo, vos vienas posūkio ženklas prieš manevrą gali padėti išvengti nelaimių.
„Važiuojant motociklu, jeigu tavęs vairuotojas per veidrodėlį nepamatė, bet jis parodė posūkį, tai galvojantis motociklistas prisistabdys pamanęs, kad galbūt jo nepamatė.. Vis tik, kai vairuotojas nerodo posūkio, labai sunku tai prognozuoti.
Važiuojant su motociklu yra toks puikus pasakymas – turi galvoti apie save ir visus kitus eismo dalyvius, norint maksimaliai išvengti nelaimingų atsitikimų. Tad posūkio rodymas, atstumo laikymasis, dažnesnis dairymasis į veidrodėlius gali padėti visiems būti saugesniais kelyje“, – paaiškino L. Navickas.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!