• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


„Lotus“ įkūrėjas, Colinas Chapmanas, puikiai žinojo ką reikia daryti, norit sukurti puikiomis valdymo savybėmis išsiskiriantį automobilį.


„Lotus“ įkūrėjas, Colinas Chapmanas, puikiai žinojo ką reikia daryti, norit sukurti puikiomis valdymo savybėmis išsiskiriantį automobilį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Skrupulingai subalansuoti automobiliai visuomet buvo „Lotus“ pranašumas, o ir eilė skirtingų istorijos pavyzdžių rodo, jog britų kompanijos kompetencija buvo vertinama ir kitų gamintojų būstinėse.

REKLAMA

Lengvųjų automobilių gamyba buvo pagrindinė „Lotus“ veikla, tačiau šis gamintojas turėjo atskirą diviziją, kuri specializavosi pagal užsakymą atliekamų projektų įgyvendinimu. „Lotus“ nuolatos talkindavo didiesiems automobilių gamintojams, kurie prašydavo jų patarimo arba netgi mokėdavo didžiulius pinigus, jog sukurtų naują automobilį.

REKLAMA
REKLAMA

Šiandien apžvelgsime penkis geriausius „Lotus“ kompanijos inžinierių automobilius, kurie dėvėjo visiškai kitos markės ženkliuką.


Isuzu Impulse/Piazza


„Isuzu Impulse“ debiutas buvo ne pats lengviausias. Kai „Isuzu“ šį automobilį pristatė 1981 metais, beveik visi automobilių tema rašantys žurnalai jį peikė dėl prasto valdymo. Vietoj to, kad nutrauktų modelio prekybą, „Isuzu“ nuvyko į „Lotus“ ir paprašė pagalbos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Po atliktų pakeitimų, bent jau Europoje, kompaktiškas „Isuzu“ gavo naują komplektacijos lygį, kuris buvo pavadintas „Lotus“. Žmonės įsigiję „Impulse“ su „Lotus“ komplektacijos lygiu, gaudavo automobilį su pakeistais pakabos komponentais bei kitais patobulinimais, dėl kurių japoniškas kupė primindavo savo tikrąją paskirtį.

REKLAMA

„Isuzu“ norėdama atsidėkoti, britams už dyką atidavė 1.6 litro, 4 cilindrų benzininį variklį, kuris vėliau buvo montuojamas į „Lotus Elan“.




Isuzu Impulse


Isuzu Impulse


Isuzu Impulse


Isuzu Impulse


Isuzu Impulse


Chevrolet Corvette ZR-1 (C4)


Pagrindinė priežastis, dėl kurios daugelis gamintojų kreipdavosi į „Lotus“ – inžinierių sugebėjimas tinkamai sukonfigūruoti pakabą. Į trasai, ir kasdieniškoms kelionėms tinkamas pakabos balansas buvo „Lotus“ inžinierių siekiamybė.

REKLAMA

Vis dėlto, kai „General Motors“ kūrė „Chevrolet Corvette ZR-1“, galingiausią visų laikų „Corvette“ modelio versiją, amerikiečiai į britus kreipėsi dėl visiškai kitos priežasties.


„General Motors“ nesibaimino būsimo „Corvette“ modelio galimybėmis posūkiuose. Vietoje to, „General Motors“ paprašė „Lotus“ inžinierių užmesti į variklio skyrių. Taip jau nutiko, jog „Lotus“ vos per trejus metus sukonstravo visiškai naują 8 cilindrų variklį, kuris daugeliui „Chevrolet“ gerbėjų yra žinomas „LT5“ vardu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„LT5“ charakteristikos kalba pačios už save. Nors šis motoras turėjo net 16 purkštukų, tačiau dėl jame įdiegtos pažangios kuro įpurškimo sistemos, važiuojant tolygiu greičiu, pusė iš jų galėjo būti išjungti. Tokiu būdu „Lotus“ galėjo užtikrinti, jog V8 motoras vienu metu galėtų būti ir pajėgus, ir efektyvus.

REKLAMA



Chevrolet Corvette ZR1


Chevrolet Corvette ZR1


Chevrolet Corvette ZR1


Chevrolet Corvette ZR1


Chevrolet Corvette ZR1


Chrysler/Talbot/Lotus Sunbeam


Sukurtas amerikiečių, patobulintas britų. Taip būtų galima apibūdinti „Lotus Sunbeam“.


Po to, kai „Peugeot“ 1978 metais įsigijo „Chrysler Europe“ padalinį, prancūzai norėjo atgaivinti kadaise visame pasaulyje žinomą markę „Talbot“. Tačiau svarbiausia buvo tai, jog naujuoju padaliniu labai susidomėjo tuometinis „Peugeot Motorsport“ vadovas Des'as O'Dell'as.

REKLAMA

Peržvelgęs visus senuosius „Chrysler“ modelius, Des'o O'Dell'o akį patraukė kompaktiškas „Chrysler Sunbeam“. Jam patiko automobilio išmatavimai, ganėtinai elementari konstrukcija bei potencialas hečbeką paversti pasaulio ralio čempionato dalyviu.


Nežinome kodėl prie automobilio tobulinimo neprisidėjo „Peugeot Motorsport“ divizijos specialistai, tačiau jie greičiausiai ir taip turėjo darbo. Tuo tarpu „Lotus“ specialistai ne tik paruošė sportišką „Sunbeam“ modelio versiją bendro naudojimo keliams, bet ir atliko visus reikalingus pakeitimus, jog jis dalyvautų WRC čempionate.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Talbot Sunbeam Lotus
Talbot Sunbeam Lotus

Lotus Carlton/Omega


„BMW M“ ir „AMG“ nebuvo vienintelės kompanijos, kurios prieš 20 ar 30 metų tobulindavo prestižinius sedanus. 1989 metais, „Lotus“ bendradarbiaudama su „Opel“, pristatė automobilį, kuris anuomet turėjo kibti į atlapus „BMW M5“.


„Lotus“ į automobilį sumontavo 3.6 litro, 6 cilindrų benzininį variklį, pridėjo du turbokompresorius, 6 bėgių pavarų dėžę nuo „Corvette ZR1“, galingesnę stabdžių sistemą ir dar keletą priedų, kurie padėtų kovoti su konkurentais iš Vokietijos.

REKLAMA

3.6 litro benzininis motoras išvystė 382 arklio galias ir 568 Nm sukimo momentą. 470 Nm buvo pasiekiamas esant vos 2000 aps/min.


Britiškas sedanas iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 5.2 sekundės, o nuo 0 iki 160 km/val. jis įsibėgėdavo per mažiau nei 17 sekundžių.




Lotus Carlton


Lotus Carlton


Lotus Carlton


Lotus Carlton


Lotus Carlton


DeLorean DMC-12


„DMC-12“ greičiausiai yra pats žinomiausias „Lotus“ kompanijos kūrinys. Jis vienu metu buvo nuostabus ir tuo pačiu tragiškas. Nors automobilis atrodė kaip 8-mečio berniuko svajonė, tačiau tai nereiškia, jog tai buvo geras automobilis.


Variklis buvo pasiskolintas iš „PSA“ koncerno - 2.85 litro, 6 cilindrų. Pavarų dėže atkeliavo iš „Renault“ gamyklos Olandijoje, tuo tarpu automobilis buvo surenkamas „DMC“ gamykloje Airijoje.




DeLorean DMC-12


DeLorean DMC-12


DeLorean DMC-12


DeLorean DMC-12


DeLorean DMC-12


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų