Nepaisant augančio pritarimo elektromobilių idėjai, net trečdalis Lietuvos gyventojų vis dar skeptiškai vertina jų poveikį aplinkai. Latvijoje ir Estijoje tokių abejonių turi net 45 proc. gyventojų.
Tačiau pagrindinė priežastis, kodėl žmonės dar neįsigijo elektromobilio, visose trijose šalyse išlieka ta pati – aukšta kaina. Kad elektrinis automobilis jiems per brangus, nurodė 43 proc. lietuvių, 41 proc. latvių ir 39 proc. estų.
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės
(41 nuotr.)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
Lietuviai, priešingai nei kaimynai, dažniau mini ir nepakankamą vienu įkrovimu įveikiamą atstumą – tai antras pagal svarbą faktorius. Tuo metu latviai ir estai dažniau išreiškia nepasitikėjimą technologija – penktadalis jų sako tiesiog nepasitikintys elektriniais automobiliais.
„Per gana trumpą laiką Lietuvoje pastebimai išaugo elektromobilių skaičius. Mūsų šalies gyventojai linkę greičiau reaguoti į naujoves ir yra imlesni inovacijoms nei kaimynai. Vis dėlto egzistuoja dalis žmonių, kurie apskritai abejoja elektromobilių tvarumo idėja“, – komentuoja „If“ transporto žalų vadovė Lietuvoje Guoda Jasaitė.
Kelionės su elektromobiliu akimirkos
(23 nuotr.)
Kelionės su elektromobiliu akimirka ( nuotr. autorių)
Kelionės su elektromobiliu akimirka ( nuotr. autorių)
Kelionės su elektromobiliu akimirka ( nuotr. autorių)
Kelionės su elektromobiliu akimirka ( nuotr. autorių)
Kelionės su elektromobiliu akimirka ( nuotr. autorių)
Kelionės su elektromobiliu akimirka ( nuotr. autorių)
Kelionės su elektromobiliu akimirka ( nuotr. autorių)
Kelionės su elektromobiliu akimirka ( nuotr. autorių)
Kelionės su elektromobiliu akimirka ( nuotr. autorių)
Kelionės su elektromobiliu akimirka ( nuotr. autorių)
Kelionės su elektromobiliu akimirka ( nuotr. autorių)
Kelionės su elektromobiliu akimirka ( nuotr. autorių)
Kelionės su elektromobiliu akimirka ( nuotr. autorių)
Kelionės su elektromobiliu akimirka ( nuotr. autorių)
Kelionės su elektromobiliu akimirka ( nuotr. autorių)
Kelionės su elektromobiliu akimirka ( nuotr. autorių)
Kelionės su elektromobiliu akimirka ( nuotr. autorių)
Kelionės su elektromobiliu akimirka ( nuotr. autorių)
Kelionės su elektromobiliu akimirka ( nuotr. autorių)
Kelionės su elektromobiliu akimirka ( nuotr. autorių)
Kelionės su elektromobiliu akimirka ( nuotr. autorių)
Kelionės su elektromobiliu akimirka ( nuotr. autorių)
Kelionės su elektromobiliu akimirka ( nuotr. autorių)
Svarbiausia – funkcionalumas
Apklausa parodė, kad Baltijos šalių gyventojams svarbiausias kriterijus – tai, kiek kilometrų elektromobilis gali įveikti vienu įkrovimu. Net 39 proc. lietuvių, 37 proc. estų ir 32 proc. latvių teigė, kad svarstytų pirkti elektromobilį tik tuo atveju, jei jo nuvažiuojamas atstumas būtų bent 501 km.
Dar apie penktadalis gyventojų iš kiekvienos šalies norėtų bent 401–500 km atstumo, o tik apie 10 proc. svarstytų elektrinę transporto priemonę, jei ši galėtų įveikti 301–400 km.
Tai rodo, kad net ir mažose šalyse, kur nėra didelių atstumų, žmonės tikisi kuo didesnio automobilio autonomiškumo.
Lietuviai pozityviausiai vertina autonominius automobilius
Apklausa taip pat atskleidė, kad lietuvių požiūris į autonominius automobilius yra palankiausias tarp Baltijos šalių. Tokias transporto priemones šalies keliuose norėtų matyti 17 proc. gyventojų, o daugiau nei pusė respondentų teigia, kad tokie automobiliai ateityje galėtų būti reali susisiekimo dalis.
Latvijoje ir Estijoje tokį optimizmą išreiškė 13 ir 15 proc. apklaustųjų. Beveik trečdalis latvių ir estų teigė skeptiškai žiūrintys į autonominio vairavimo idėją, o Lietuvoje tokių skeptikų – gerokai mažiau, tik apie 20 proc.
„Nors Estija dažnai vadinama Baltijos šalių inovacijų lydere, apklausos rezultatai rodo, kad automobilių srityje lietuviai kol kas žengia drąsiau“, – sako G. Jasaitė.
Tyrimas parodė, kad tik 22 proc. lietuvių yra svarstę prieš pirkdami išbandyti elektromobilį. 41 proc. apie tai nepagalvojo visai, o 25 proc. teigia nesvarstantys elektromobilio įsigijimo apskritai. Estijoje elektromobilio neketina pirkti 30 proc., Latvijoje – net 39 proc. respondentų.
Šaltinis:
tv3.lt
REKLAMA

REKLAMA