Kaip trečiadienį pranešė įmonė, patikslinus sąlygas, paskelbtas tą numatantis viešasis pirkimas. Pirmieji naujieji troleibusai sostinę turėtų pasiekti 2024-ųjų vasarą, o likusieji – 2025-ųjų pradžioje.
Tarptautinis pirkimas bus finansuojamas Europos rekonstrukcijos ir plėtros banko (ERPB), įskaitant ir Klimato kaitos programos lėšas – 10 mln. eurų, kuriuos bendrovė gavo dar 2021-aisiais.
„Pagal paskelbtas pirkimo sąlygas troleibusai į Vilnių atkeliaus partijomis po 20, 35 ir 36 vienetus. Bendra troleibusų su pristatymu kaina bus aiški pasibaigus konkursui, tačiau suma neviršys 48 mln. eurų, kurių didžiąją dalį finansuos ERPB tarptautinis bankas“, – pranešime sakė VVT vadovas Darius Aleknavičius.
„Konkurso nugalėtojas bus nustatytas įvertinus ne tik geriausią kainą, bet ir 10 metų troleibusų gyvavimo ciklo sąnaudas: elektros suvartojimą, eksploatacinius, remonto bei baterijų nusidėvėjimo kaštus“, – pridūrė jis.
Anot VVT, tarptautinis pirkimas pirmą kartą vykdomas naudojantis banko pirkimų sistema. Tai leis užtikrinti didesnę tarptautinę konkurenciją, skaidrumą bei sutrumpins pirkimo procedūrų trukmę.
Antrame troleibusų atnaujinimo etape – 2023 metais – bendrovė skelbs dar vieną viešąjį pirkimą 68 triašiams troleibusams įsigyti. Tad iš viso troleibusų parkas iki 2026 metų bus atnaujintas 159 troleibusais.
Planuojama, kad Vilnius iki 2026 metų atnaujins visą troleibusų parką, o vidutinis troleibusų amžius sieks kiek daugiau nei dvejus metus.
„Atnaujinome didelę dalį autobusų, dabar atėjo laikas troleibusams (...). Ir tai, sakyčiau, net ne troleibusai, o labiau elektriniai autobusai, pasikraunantys nuo kontaktinio tinklo“, – teigė sostinės meras Remigijus Šimašius.
Kaip nurodo VVT, naujieji autonominės ridos troleibusai dalį kelio gali nuvažiuoti be papildomo įkrovimo – jei standartinių troleibusų maršrutus riboja esamas kontaktinis tinklas, tai troleibusai su autonomine eiga gali važiuoti ir šiam nesant.
„Autonominės ridos troleibusai gali nuvažiuoti ne mažiau kaip 20 kilometrų nenaudodami kontaktinio tinklo. Tokio tipo troleibusai yra manevringesni, komfortiškesni, gali apvažiuoti susidariusias kliūtis ne tik sankryžose, bet esant reikalui ir aplinkinėmis gatvėmis, dėl to viešojo transporto sistema taps dar lankstesnė ir efektyvesnė“, – sakė D. Aleknavičius.
Kaip paskyroje „Facebook“ teigė R. Šimašiaus, tai leis panaikinti kontaktinį tinklą, „kur jis neestetiškas, kur reikalauja daug stulpų ar prikabinamas prie paveldo saugomų sienų – miesto širdyje“.
VVT nurodo, kad pirkimo sąlygose numatyta įsigyti žemagrindžius troleibusus, kurie užtikrins ir žmonių su negalia lygiavertį judėjimą viešuoju transportu. Šiuo metu bendrovėje tokios transporto priemonės sudaro 74 proc., o po pirkimo šis skaičius turėtų siekti apie 90 procentų.
Šiuo metu VVT turi 657 transporto priemones: 405 autobusus ir 252 troleibusus.