Šiemet gėlių rinkoje – mažiau nei įprastai, o tai aiškiai atliepia ir jų kainoms.
Kainas diktuoja pasaulis
Karantino metu maisto pristatymo į namus platformoje „Wolt“ dirbančio „Flower power“ prekės ženklo kūrėjas sako tokių gėlių savikainų, kokios yra šiemet, neteko matyti per daugiau nei 15 metų, praleistų floristikos versle.
O kainos išties gali nustebinti – 3 bijūnų puokštės kaina siekia 30 eurų, o už dėžutę rožių su šokoladiniais saldainiais prašoma ir 129 eurų.
„Brangu, nes visur yra papildomi procentai. Aš su gėlėmis dirbu gal 16 metų, bet tokių Valentino dienos kainų, kaip šiemet, nesu matęs niekada gyvenime. Savikainos yra siaubingai pakilusios, nes visi ūkiai dėl karantino sumažėjo, turi mažiau produkcijos.
Viskas veikia pasauliniu lygiu – visai neseniai atsidarė parduotuvės jau ir Rusijoje. Tad dabar visą tą tuščią rinką reikia užpildyti, o pasaulis apskritai turi mažiau gėlių ir jomis dalijasi aukciono principu. Dėl to ir tos kainos taip išauga“, – aiškina įmonės direktorius Matas Pilkauskas.
Duoda pasirinkti
M. Pilkausko teigimu, nors gėlės ir brangios, jų ieškantys – pinigų neskaičiuoja.
„Bijūnas – tai sezoninė, gegužės mėnesio gėlė. Reiškia, šiuo metu jos auginamos šiltnamiuose, todėl ir jų savikaina iššoka iki kosmoso lygio. Bet žmonės būtent tokios gėlės nori, tad mes duodame jiems pasirinkimą.
Kaina – tikrai siaubinga, aš visiškai sutinku, bet stengiamės tikrai jos dar labiau nekelti – geriau parduodame daugiau ir pigiau, negu šitaip.
10 eurų už gėlę – tai ir pats suprantu, kad tai juokinga. Bet kam to reikia, jie užsisako“, – dalijasi verslininkas.
M. Pilkauskas prideda, kad sezono metu bijūnų savikaina yra bene triskart mažesnė, tačiau dabar tenka prekiauti tuo, ką siūlo tiekėjai ir, dažnu atveju, mažinti pačių pridedamą antkainį.
„Žiemos metu bijūnai, būdavo maždaug 6–7 eurai už žiedą. Sezono metu bijūnų kaina yra 1,5– 2 eurai už gėlę. Tai dabar ta savikaina yra dvigubai didesnė negu mūsų pardavimo kainos sezono metu. Todėl viskas taip ir susidėlioja“, – sako M. Pilkauskas.
Rožės – kaip „Mercedes“
Besistebintiems rožių kainomis M. Pilkausko parduotuvėje, verslininkas taip pat turi atsakymą.
„Čia kaip ir automobilį perkant – gali pirkti „Kia“, o gali pirkti „Mercedes“. Kaina skirsis, nors abu automobiliai – tai keturi ratai ir vienas vairas. Bet yra ta kokybė ir viskas.
Todėl mes ir renkamės geriau prekiauti brangesne, bet kokybiška produkcija, o ne kad žmogus parsineštų gėles namo ir jau kitą dieną jos apvystų.
Tokiu atveju lieka tik įteikimo džiaugsmas ir namie tokios gėlės ilgai nedžiugina“, – prideda M. Pilkauskas.
Verslininkas atviras – aukštos kokybės gėlių galima gauti ir pigiau, tik, tokiu atveju, puokštę užsisakyti reikia iš anksto.
„Buvome paleidę atskirą Valentino dienos portalą – gal tris savaites prieš šventinį savaitgalį. Pradinės tos pačios produkcijos kainos buvo 60, 50 proc. mažesnės – kardinaliai pigiau.
Bet žmonės vis tiek gėlių ieško visiškai paskutinę minutę. Aš metai iš metų vis kovoju dėl to, kad būtų užsisakoma iš anksto – taip ir mums lengviau, galime aiškiau planuoti kiekius, užsakyti papildomai gėlių, ir pirkėjas sutaupo“, – teigia M. Pilkauskas.
Perkamos ir maisto prekių parduotuvėse
Kad Valentino diena Lietuvoje įgijo savitas tradicijas pastebi ir parduotuvių tinklas „Iki“. Visgi tinklo atstovės Vaidos Budrienės teigimu, lietuviai meilės dieną išlieka daugiau ištikimi tradicinėms gėlėms.
„Pastebime tendenciją, kad lietuviai jau turi savų šios dienos ritualų – meilės dienos proga pirkėjai savo antrąsias puses dažniausiai stebina gėlėmis, tortais ir saldumynais. Tarp labiausiai perkamų gėlių pirmauja tulpės. Antroje vietoje pagal pardavimus rikiuojasi rožės, tačiau ir jų pardavimai nusileidžia nedaug.
Duomenys rodo, kad vasario 13–14 d. gėlių pardavimai išauga maždaug 25 kartus“, – įmonės pranešime žiniasklaidai sako V. Budrienė.