Žmonės vasaros metu daugiau keliauja, iškylauja, organizuoja šventes. Parduotuvių atstovai pastebi, kad dėl to auga ir jų pirkinių krepšeliai. Visgi pastebima, kad šiais metais krepšelio augimą nulėmė ir karantinas, tačiau parduotuvėse gyventojai lankosi rečiau.
„Šių metų apsipirkimo tendencijas paveikė karantino laikotarpis. Pavyzdžiui, lyginant birželį su sausiu, pirkinių krepšelis yra išaugęs 16 proc., o palyginti su vasariu – apie 13 proc.
Tačiau klientų srautas parduotuvėse vis dar yra mažesnis. Jei šį birželį lygintume su pernai tokiu pat metu, krepšelis yra didesnis 18 proc., bet klientų srautas sumažėjęs 5 proc. 2019 metų vasarą, palyginti su žiema, krepšelis buvo išaugęs 3 proc., o pirkėjų srautas – 6 proc.“, – pasakoja „Maximos“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė Ernesta Dapkienė.
E. Dapkienė pastebi, kad palyginti su žiemos sezonu, vasarą įsigyjama daugiau ledų, šviežių vaisių ir daržovių, nealkoholinių gėrimų, knygų, spaudos, žaislų, sporto, laisvalaikio, turizmo prekių, šviežios mėsos, taip pat – kanceliarinių priemonių, nes pradedama ruoštis mokslo metams. Tuo metu mažiau perkama konservuotos bakalėjos, šaldytų daržovių, vaisių, uogų, buitinės technikos, namų ūkio ir automobilių prekių.
„Rimi“ viešųjų ryšių vadovė Renata Keršienė pasakoja, kad vasarą išauga maisto prekių, tinkančių leisti laiką gamtoje, iškyloms pardavimai. Atitinkamai auga šviežios ir gaminimui lauke jau paruoštos, marinuotos, mėsos, taip pat – tradiciškai kartu su mėsos patiekalais patiekiamų šviežių daržovių, įvairių padažų bei mėsos ir daržovių marinavimui skirtų prieskonių, marinatų pardavimai.
Taip pat pirkėjai daugiau išleidžia ir įsigyja įvairių užkandžiams tinkančių apdorotų – rūkytų, keptų, vytintų mėsos, sūrio prekių. Be to, vasarą gyventojai daugiau keliauja ir, planuodami išvykas, perka daugiau konservuoto maisto, sausų sriubų.
„Lyginant šios vasaros su prieš karantiną buvusiu pirkinių krepšeliu, ryškiausiai pastebimi sezoniniai pokyčiai, pavyzdžiui, lyginant vasarį su birželiu labai padidėjo konservuotų burokėlių pardavimai – tradiciškai vasarą lietuviai gausiai gamina ir mėgausi šaltibarščiais.
Vasarą, lyginant su metų pradžia, kaip ir kasmet, išaugo uogų, melionų, arbūzų pardavimai“, – vardija R. Keršienė.
Visgi ji pastebi ir pakitimų, palyginti su praėjusia vasara. Anot jos, priešingai nuo praėjusių metų šiltojo sezono, „Rimi“ pirkėjai daugiau perka maisto prekių, skirtų gaminimui namuose. Namuose dar liekantys dirbti gyventojai, leidžiantys laiką su vasarojančiais vaikais, daugiau perka įvairių kruopų, džemų, sirupų, taip pat miltų, mielių, makaronų.
„Lyginant su praėjusiais metais, šią vasarą pirkėjai taip pat daugiau perka jau paruoštų ir šaldytų maisto prekių, tokių kaip šaldyti blynai, tešla, konditerijos gaminiai, šaldytos daržovės, vaisiai. Šią vasarą dviženkle procentine išraiška daugiau perkama šviežios žuvies bei mėsos“, – komentuoja „Rimi“ viešųjų ryšių vadovė.
„Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams Lina Skersytė ir „Norfos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis taip pat tikina, kad prekių krepšelis kinta atsižvelgiant į sezoniškumą, tačiau vasarą daugiau nuperkama ne tik vaisių ir daržovių, bet ir įvairių gaiviųjų gėrimų, ledų, įvairių užkandžių išvykoms į gamtą.
Kur apsipirkti pigiausia?
Slapto pirkėjo tyrimų agentūra „SeeNext“ birželį atliko dažno vartojimo prekių krepšelio kainų tyrimą. Buvo apsilankyta penkiuose didžiausiuose Lietuvos miestuose – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Panevėžyje ir Šiauliuose – esančiose penkių didžiųjų prekybos centrų parduotuvėse: „Maxima“, „Lidl“, „Rimi“, „Iki“ ir „Norfa“.
Šiose parduotuvėse buvo analizuotos dažno vartojimo prekių krepšelio kainos. Prekių krepšelį sudarė tokios prekės kaip: obuoliai, bananai, bulvės, grikių kruopos, cukrus, batonas.
Į krepšelį taip pat buvo įtrauktas ir šviežias viščiukas broileris, šaldytos jūrinės lydekos be galvos ir uodegos, įvairūs pieno produktai, apelsinų sultys, mineralinis negazuotas vanduo, alus.
Atliktas tyrimas parodė, kad skirtinguose prekybos tinkluose įsigytų prekių krepšelio kainos, priklausomai nuo miesto ir prekybos tinklo, svyravo nuo 23,21 iki 25,10 euro.
Tyrimo metu išaiškinti pigiausias prekes siūlantys prekybos tinklų lyderiai – „Lidl“ ir „Maxima.“
„Lidl“ parduotuvėse prekių krepšelis vidutiniškai kainavo 23,29 eurus. Šis prekybos centras sudarė sąlygas pigiausiai įsigyti mėsos produktus bei gėrimus. Mažiausių kainų atžvilgiu nuo „Lidl“ šiek tiek atsiliko „Maxima“ prekybos tinklas, kurio parduotuvėse už dažno vartojimo prekių krepšelį vidutiniškai buvo sumokėta kiek daugiau – 23,53 eurus. Pirkėjai čia galėjo pigiausiai įsigyti pieno produktus bei vaisius ir daržoves, rašoma „SeeNext“ pranešime spaudai.
Brangiausiai už prekių krepšelį buvo sumokėta „Norfos“, „Rimi“ ir „Iki“ parduotuvėse.