Tokią Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pataisą Seime įregistravo grupė parlamentarų iš valdančiųjų konservatorių, liberalų ir Laisvės frakcijų.
Nauja lengvata, iniciatorių teigimu, galėtų paskatinti įmones keisti taršius automobilius ekologiškesniais.
Kaip BNS sakė Aplinkos apsaugos komitete dirbantis Laisvės frakcijos atstovas Kasparas Adomaitis, pataisos paskatintų verslo perėjimą prie vadinamosios N1 klasės elektromobilių.
„Jie nuvažiuoja didesnius atstumus, išmeta mažiau CO2. Verslas išspaudžia maksimaliai visus kilometrus, o asmeniškai nusipirkęs tokį automobilį važiuoji į darbą ir iš jo namo“, – BNS teigė parlamentaras.
Pasak K. Adomaičio, tokius automobilius perkančioms įmonėms dabar numatyta mažesnė parama nei gyventojams.
Jo teigimu, dabar Lietuvoje yra 178 tik elektra varomos komercinės transporto priemonės, kurios būtų atleistos nuo kelių mokesčio, jeigu Seimas pataisą priimtų.
Šiuo metu tokių automobilių įsigijimui netaikomas ir pridėtinės vertės mokestis (PVM).
„Regitros“ duomenimis, gegužės 1-ąją Lietuvoje įregistruoti 9729 keleiviniai lengvieji bei komerciniai elektromobiliai, iš kurių 5783 – grynieji, o 3946 – hibridiniai.
Be to, Lietuvos keliais važinėja dar 43465 keleiviniai lengvieji bei komerciniai automobiliai, varomi benzinu, o jų elektriniai varikliai veikia kaip generatoriai.