Toks pareiškimas papildė perspėjimų sąrašą apie pasekmes dėl pernelyg skuboto perėjimo prie nulinės CO2 emisijos technologijų.
Remiantis Europos automobilių tiekėjų asociacijos „Clepa“ atlikta beveik šimto įmonių apklausa, daugiau kaip du trečdaliai iš šių 501 tūkst. darbo vietų išnyks per paskutinius penkerius metus iki 2035-ųjų, o tai „apsunkins masinio nedarbo socialinių ir ekonominių padarinių švelninimą“.
Tuo tarpu PwC apklausa parodė, kad elektros komponentų gamyboje bus sukurta 226 tūkst. naujų darbo vietų, todėl jų grynieji praradimai per artimiausius du dešimtmečius sumažės iki maždaug 275 tūkstančių.
Europos Komisija anksčiau šiais metais pristatė planus iki 2035 metų uždrausti ES prekybą naujais automobiliais, teršiančiais aplinką anglies dvideginiu. Po tos datos bus faktiškai uždrausta prekiauti iškastinio kuro varomomis transporto priemonėmis.
Nors EK nenusprendė, kad tokius automobilius turi pakeisti būtent elektromobiliai, automobilių gamintojai, įskaitant didžiausią Europoje „Volkswagen AG“, iš esmės atmetė kitų technologijų, įskaitant vandenilinio kuro, naudojimą.
Pernai paskelbta ataskaita, kurią patvirtino Vokietijos vyriausybė, atskleidė, kad dėl automobilių su vidaus degimo varikliais atsisakymo šalis gali netekti apie 400 tūkst. darbo vietų.
Tuo tarpu „Volkswagen“ vykdomasis direktorius Herbertas Diessas (Gerbertas Disas) pareiškė, kad tokie pragaištingi scenarijai „veikiausiai yra šiek tiek perdėti“, ir pridūrė, kad „dauguma automobilių dalių liks tos pačios“.