• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Siekiant visiškai saugaus eismo iki 2050 m., europarlamentarai siūlo gyvenamosiose vietose riboti leistiną automobilių greitį iki 30 km/h ir visiškai netoleruoti vairavimo išgėrus.

Siekiant visiškai saugaus eismo iki 2050 m., europarlamentarai siūlo gyvenamosiose vietose riboti leistiną automobilių greitį iki 30 km/h ir visiškai netoleruoti vairavimo išgėrus.

REKLAMA

Trečiadienį priimtoje Europos Parlamento (EP) rezoliucijoje dėl kelių eismo saugumo, kuriai pritarė 615 EP narių, 24 nepritarė, o 48 susilaikė, pažymima, kad kiekvienais metais ES keliuose žūsta maždaug 22 tūkstančiai žmonių, o apytiksliai 120 tūkst. patiria sunkius sužalojimus, rašoma pranešime spaudai. 

Remiantis naujausiais duomenimis, iš vieno milijono gyventojų ES kasmet keliuose žūva apie 42 asmenys. Saugiausi ES – Švedijos keliai (18 žūčių milijonui gyventojų), o daugiausia tragiškų nelaimių keliuose įvyksta Rumunijoje (85 žūtys milijonui gyventojų). Lietuvoje 2020 m. eismo nelaimės nusinešė 63 žmonių gyvybes milijonui gyventojų, o tai 41 proc. mažiau nei prieš dešimtmetį.

EP nariai apgailestauja, kad pastaraisiais metais pažanga didinant saugumą keliuose sustojo, todėl tikslas nuo 2010 iki 2020 m. perpus sumažinti žūčių keliuose skaičių nebuvo pasiektas (šis rodiklis per šį laikotarpį sumažėjo 36 proc.).

REKLAMA
REKLAMA

Rezoliucijoje europarlamentarai akcentuoja, kad greičio viršijimas yra pagrindinis veiksnys, dėl kurio įvyksta maždaug 30 proc. mirtinų avarijų keliuose, todėl jie ragina nustatyti 30 km/h leistino automobilių greičio ribą gyvenamuosiuose rajonuose. Savo ruožtu alkoholis yra susijęs su ketvirtadaliu visų žūčių keliuose, todėl EP nariai ragina Komisiją atnaujinti ES rekomendaciją dėl leistino vairuotojų alkoholio kiekio kraujyje, siūlant nustatyti nulinę ribą.

REKLAMA

Rezoliucijoje taip pat siūloma apsvarstyti galimybę nustatyti reikalavimą vairuotojų mobiliuosiuose ir elektroniniuose prietaisuose įdiegti „saugaus vairavimo režimą“ ir kitas priemones, kurios padėtų išvengti dėmesio blaškymo vairuojant. Be to, ES valstybės turėtų taikyti mokesčių lengvatas, o privatūs draudikai siūlyti patrauklias draudimo sistemas, kai įsigyjamos ir naudojamos aukščiausius saugos standartus atitinkančios transporto priemonės, teigia europarlamentarai.

REKLAMA
REKLAMA

Jie ragina Komisiją didinti ES investicijas į kelių eismo saugumą, o ES valstybes – sukurti nacionalinius saugaus kelių eismo fondus, kurie perskirstytų už kelių eismo taisyklių pažeidimus surinktas lėšas kelių eismo saugumui didinti. EP nariai taip pat pasisako už Europos kelių transporto agentūros, kuri remtų tvarų, saugų ir pažangų kelių transportą, steigimą.

EP pranešėja Elena Kountoura (Kairė, Graikija) pažymėjo: „Europiečiai per ilgai taikstėsi su nepriimtinu žūčių mastu mūsų keliuose. Jei ES ir jos valstybės įsipareigos ryžtingai didinti kelių eismo saugumą ir skirti tam pakankamai lėšų, įmanoma, kad iki 2030 m. perpus sumažinsime žūčių skaičių. Jau žinoma, kas lemia žūtis keliuose, todėl raginame Komisiją ir ES valstybes diegti gyvybes gelbstinčias priemones, pavyzdžiui, mažinti greitį miestuose iki 30 km/h, pereiti prie aktyvių transporto rūšių (dviračių) ir steigti Europos kelių transporto agentūrą.“

Išviso siūlykite, per gyvenvietės išlipti ir stumti, tada bus tarša sumažinta ir bimbalu galingu nereikės policijai pirkti, nebus greičio, nebus pažeidėjų, visai pabludo vistagalviai
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų