Pirmasis „Xiaomi“ automobilis SU7, praėjus metams po debiuto, vis dar sulaukia nemažai dėmesio Kinijos žiniasklaidoje. Deja, ne vien dėl savo technologijų. Modelis į žiniasklaidos akiratį patenka dėl virtinės eismo įvykių, kuriuos dažniausiai lemia vairuotojų nesuvaldytas automobilio pajėgumas.
Galia, kurią sunku suvaldyti
Standartinė SU7 versija siūloma su galiniais varomaisiais ratais, 299 AG galios elektrine pavara. Galingesnė versija su visų varančiųjų ratų pavara pasiekia 673 AG ir 265 km/val. greitį.
Tačiau viską pranoksta Ultra versija. Trijų elektros variklių konfigūracija, priekyje sumontuotas motoras generuoja 288 kW, o du galinėje ašyje sumontuoti varikliai generuoja po 425 kW.
Bendra sistemos galia siekia 1 138 kW (1 547 AG) ir net 1 770 Nm sukimo momentą, o nuo 0 iki 100 km/val. šis sedanas įsibėgėja vos per 1,98 sekundės. Maksimalus greitis – net 359 km/val.
Apribojimai dėl saugumo ir visuomenės spaudimas
Po kelių tragiškų avarijų, „Xiaomi“ nusprendė programinės įrangos atnaujinimo būdu sumažinti Ultra versijos galią. Gamintojas pripažino, kad daugiau nei 1 000 kW generuojanti elektrinė pavara nėra tinkama naudoti bendro naudojimo keliuose.
Vis dėlto šis sprendimas sulaukė griežtos vartotojų ir automobilių entuziastų kritikos. Daugelis pareiškė, kad įsigijo automobilį dėl jo išskirtinių dinaminių charakteristikų, ir nepritaria gamintojo sprendimui jas apriboti be aiškaus vartotojo sutikimo.
Po aštrios diskusijos viešojoje erdvėje „Xiaomi“ paskelbė, kad atsisako riboti automobilio galią. Buvo nuspręsta, kad galios sumažinimas nebus aktyvuojamas visiems automobiliams, o vairuotojai galės patys pasirinkti važiavimo režimus, atitinkančius jų įgūdžius ir poreikius.
Tiesa, pasirodė ir palaikančiųjų. Dalis pirkėjų gyrė „Xiaomi“ už atsakingą požiūrį į saugumą ir bandymą apsaugoti vartotojus nuo pačių jų klaidų. Vis dėlto komunikacijos stoka ir vienašališkai pakeistos techninės sąlygos daugeliui tapo pagrindiniu nepasitenkinimo šaltiniu.
Galiausia, dėl visuomenės sprendimo „Xiaomi“ buvo priversta atsitraukti. Įdiegus naujausią programinės įrangos atnaujinimą, „SU7 Ultra“ modelyje prieinamas galingiausias režimas generuoja „tik“ 660 kW. Norint atrakinti visą galią, nuo šiol teks apvažiuoti vieną ratą lenktynių trasoje ir tik tada sistema leis pasiekti maksimalų pajėgumą.
Be to, perjungimas į galingiausią režimą dabar trunka net 60 sekundžių. Tokiu būdu siekiama išvengti spontaniško perjungimo, pavyzdžiui, stovint prie šviesoforo ar važiuojant mieste.