Skirtingai nei šiuo metu plačiai naudojamos ličio jonų baterijos, kietojo būvio baterijos leidžia pasiekti kur kas didesnį energijos tankį – iki 375 Wh/kg. Tai yra net trečdaliu daugiau nei dabartinių baterijų galimybės (apie 250 Wh/kg), todėl naujoji baterija gali suteikti ženkliai ilgesnį nuvažiuojamą atstumą.
Dar viena svarbi ypatybė – įspūdingas įkrovimo greitis. Kaip skelbia „Stellantis“, naujosios baterijos nuo 15 iki 90 proc. gali būti įkraunamos per vos 18 minučių. Tai reiškia, kad papildomas 100 km nuvažiuojamas atstumas gali būti pasiektas vos per kelias minutes.
Praktiški pranašumai kasdieniam naudojimui
Baterijos veikimo temperatūrų ribos – nuo -30 °C iki +45 °C – dar labiau išplečia jų tinkamumą realiomis sąlygomis. Tai leidžia manyti, kad ateityje elektromobiliai su tokiomis baterijomis bus tinkami naudoti net ir ekstremalesnio klimato zonose.
Technologiją kartu su „Stellantis“ vysto JAV startuolis „Factorial“. Kol kas naujieji akumuliatoriai yra testuojami laboratorinėmis sąlygomis. Teigiama, kad naujos kartos baterijos atlaikė daugiau nei 600 įkrovimo ciklų (visiško iškrovimo ir įkrovimo iki 100 %).
Pirmieji modeliai – jau 2026-aisiais
Pirmieji bandymai realiomis sąlygomis prasidės 2026 m. Naujos kartos baterijos bus montuojamos į testinę „Dodge Daytona“ elektromobilių partiją. Tiesa, nors kai kurie gamintojai jau anksčiau skelbė apie greitą šios technologijos įvedimą į rinką, realiai ji gali plačiai paplisti tik kitame dešimtmetyje, nes technologijos plėtra dar tik įsibėgėja, o gamybos kaštai vis dar gerokai viršija įprastų ličio jonų baterijų savikainą.
Vis dėlto „Stellantis“ sprendimas įgyvendinti realius bandymus rodo, kad konkurencija šioje srityje stiprėja, o tai reiškia spartesnį progresą ir vis sparčiau artėjančią technologijos revoliuciją elektromobilių pasaulyje.