Daugiau nei 200 000 parduotų vienetų byloja, kad „Austral“ pasirodymas Europos rinkoje buvo sutiktas palankiai. Masyvioje vienas kitą kopijuojančių gamintojų pasiūloje, „Renault“ akivaizdžiai nori išsiskirti. Ne tik išorės dizainu, bet ir kitomis savybėmis, kurios dažnai lieka nepastebėtos.
Renault Austral verdiktas akimirksniu:
Privalumai: gera garso izoliacija, lengvai perprantamos technologijos, taupi hibridinė pavara
Trūkumai: brangesnis už dalį konkurentų, tam tikra įranga galima tik brangiausioje versijoje, bagažinės tūris galėtų būti didesnis. Kita vertus, tą gali pasiūlyti „Espace“.
Daugiau automobilių apžvalgų – specialioje „Bandymų trasa“ rubrikoje.

Naujas veidas, nauja kryptis
Kai 2020 metais prie „Renault“ prisijungė buvęs „Peugeot“ dizaino vadovas Gilles Vidal – žmogus, daug prisidėjęs prie šios markės dizaino transformacijos – buvo tik laiko klausimas, kada naujoji stilistinė kryptis persikels į visą „Renault“ modelių gamą.
Nors „Renault Austral“ rinkoje pasirodė palyginti neseniai – 2022 metais – šio modelio atnaujinimas buvo suplanuotas strategiškai ir išnaudotas kryptingai.
Akivaizdžiausi pokyčiai atlikti automobilio priekyje. Ilgus metus naudota C formos dienos šviesų grafika užleido vietą siauresniems, atskirtiems LED segmentams, kurie atlieka pagrindinių žibintų ir posūkių (ar dienos šviesų) funkciją.
Šie šviesos elementai labai sumaniai integruoti į modernizuotas radiatoriaus groteles, kurių foną sudaro iš mažų „Renault“ logotipų sudarytas ornamentas.
Galinėje dalyje pokyčių mažiau, tačiau ir čia atlikta patobulinimų. Žibintų forma išliko panaši, tačiau juose naudojamų LED žibintų grafika ir jų išdėstymas pasikeitė. Dabar šviesa sklinda ryškiau, o bendras įspūdis tapo solidesnis ir labiau šiuolaikiškas.
Pažįstama aplinka
Po dizainerių atliktų atnaujinimų „Renault Austral“ išorė atrodo šiuolaikiškiau – tai akivaizdu iš pirmo žvilgsnio. Tačiau salone pokyčiai išliko minimalūs, nors tai vargu ar galima laikyti trūkumu.
Interjero dizainas vis dar atrodo moderniai, o surinkimo kokybė bei apdailos medžiagos gerokai lenkia šios klasės SUV vidurkį. Naujai suformuotos sėdynės pasižymi geresniu šoniniu prilaikymu. o „Egée“ vardu pavadintų sėdynių apmušalų sudėtyje yra net 98 procentai perdirbtų komponentų.
Galinėje sėdynių eilėje „Austral“, vis dar, siūlo pakankamai vietos kojoms ir galvai, tačiau slankiojanti galinė sėdynė dabar yra tik „Esprit Alpine“ versijos standartinės įrangos dalis.
Bazinėje „Evolution“ komplektacijoje jos nebėra, o „Techno“ versijoje ši funkcija siūloma kaip 800 eurų vertės papildoma opcija, kartu su elektriniu bagažinės dangčiu ir kitais priedais.
Šį pokytį noriu paminėti ne veltui, nes slankiojančios galinės sėdynės – labai naudinga opcija, kurią verta turėti. Pavyzdžiui, „Full Hybrid e-Tech 200“ versijoje bagažinės tūris siekia 527 litrus, tačiau pastūmus antrą sėdynių eilę į priekį, jos turi gali išaugti iki 667 litrų. Akimirksniu. Patogu, kai norisi tiesiog pervežti ką nors didesnio, bet nėra poreikio sulankstyti galinių sėdynių.
Gali atpažinti vairuotoją
Kaip ir anksčiau, „Renault Austral“ interjere vairuotoją supa dviejų ekranų sistema. Pagrindinis, 12 colių įstrižainės skaitmeninis prietaisų skydelis rodo svarbiausią važiavimo informaciją: greitį, vidutines sąnaudas, ekonomiško vairavimo reitingą ar net viso ekrano režimu pateikiamą navigacijos žemėlapį.
Kitos funkcijos valdomos per centrinį ekraną, esantį vairuotojo dešinėje. Priklausomai nuo komplektacijos, ekrano įstrižainė gali būti 9,3 arba 12 colių. Būtent šiame ekrane reikės naudotis „OpenR Link“ operacine sistema, paremta „Android Automotive“ platforma.
Vienas iš didžiausių šios sistemos privalumų – jos intuityvumas ir pažįstama valdymo logika, artima išmaniesiems telefonams. Vairuotojas gali naudotis tokiomis programėlėmis kaip „Google Maps“, „Waze“, „YouTube“, transliacijos platformomis ar naršyti internete atsisiuntus įprastą naršyklę. Žinoma, suderinamumas su „Android Auto“ ir „Apple CarPlay“ yra įdiegtas be papildomo mokesčio.
Vis dėlto viena ryškiausių atnaujinto modelio naujovių – veido atpažinimu pagrįsta vairuotojo identifikavimo sistema.
Ji leidžia skirtingiems šeimos nariams susikurti asmeninius profilius, su kuriais susiejami ne tik sėdynių ir veidrodėlių nustatymai, bet ir pasirinktų radijo stočių sąrašas ar programėlių išdėstymas.
Sistema taip pat bendradarbiauja su „Take a Break“ funkcija, kuri stebi vairuotojo elgseną – akių mirksėjimą, žiovulį ar dėmesio išblaškymo požymius ir prireikus pasiūlo sustoti poilsiui artimiausioje aikštelėje.
Du skirtingi hibridai
Kaip ir anksčiau, atnaujintas „Renault Austral“ Lietuvoje siūlomas su dviem skirtingomis jėgainėmis, tačiau bandymų metu daugiausia dėmesio sulaukė 200 AG hibridinė versija „E-Tech Full Hybrid“. Tai, kaip pasakytų „Toyota“, savaime įsikraunanti sistema, sukurta taip, kad kuo dažniau veiktų elektriniu režimu ir padėtų sumažinti degalų sąnaudas.
Hibridinę pavarą sudaro 1,2 litro trijų cilindrų benzininis variklis (130 AG), pagrindinis 70 AG elektrinis variklis ir atskiras 25 AG starteris-generatorius, kuris padeda regeneruoti energiją stabdant ar lėtėjant. Visa sistema valdoma daugiarėžimine pavarų dėže, turinčia keturias pavaras vidaus degimo varikliui, dvi – elektriniam, bei dvi neutralaus veikimo padėtis.
Tai leidžia sistemai veikti net 15 skirtingų režimų kombinacijų. Nors konstrukcija iš esmės liko ta pati, „Renault“ skyrė daug dėmesio elektronikos kalibravimui – siekta švelnesnio veikimo, mažesnio trūkčiojimo ir geresnės reakcijos į akceleratoriaus komandas.
Pavarų dėžės veikimas po atnaujinimo iš tiesų tapo tolygesnis, nebeliko ankstesnių dvejonių ar trūkčiojimų, tačiau važiuojant dinamiškai sistema, vis dar, linkusi laikyti aukštas apsukas per ilgai, o trijų cilindrų variklio garsas tampa ne visada malonus. Taip pat kartais pasitaiko, kad stipresnis akceleratoriaus paspaudimas nesukelia laukiamo perjungimo į žemesnę pavarą ir vietoje to pasiūlo vangesnį pagreitėjimą ta pačia pavara.
Tiesa ta, kad būtų sunku įsivaizduoti pirkėją, kuris „Renault Austral“ rinktųsi dėl išskirtinių dinaminių savybių. Tai ne tas automobilis, kurio pirkimą lemia įspūdingi pagreičio parametrai. Vis dėlto, hibridinė pavara, generuojanti 200 arklio galių ir 205 Nm, siūlo ne tik pakankamą, bet kai kuriose situacijose ir konkurencingą našumą.
Iki 100 km/val. automobilis įsibėgėja per 8,4 sekundės. Puikiai suprantu, kad modernių automobilių standartais tai nėra kažkas įspūdingo, tačiau šis rezultatas yra viena sekunde geresnis nei dyzelinio „Volkswagen Tiguan“. Dar ryškesnis skirtumas juntamas atliekant pagreitėjimą nuo 80 iki 120 km/val., kur „Austral“ užtenka 5,2 sekundės, o „Tiguan“ tokią pačią užduotį atlieka per 6,6 sekundės.
Iš dalies, hibridinė versija gali pasiūlyti ir dyzeliniams varikliams būdingas degalų sąnaudas. Mūsų bandymų maršrutas apėmė vingiuotas ir kalnuotas Barselonos apylinkes, retkarčiais pravažiuojant mažesnes gyvenvietes.
Nebandant gerinti ekonomiško vairavimo rekordų, „Austral“ vidutinės sąnaudos siekė 6,8 l/100 km. Važiuojant dinamiškiau – daugiau. Lietuvoje, kur tokių kalnuotų vietovių tiesiog nėra, esu įsitikinęs, kad galima vidutinių degalų sąnaudų vidurkį galima pakišti ir po 5 l/100 km padala. Ypač važinėjant užmiestyje.
Patogus ir nepretenzingas
Vos įsitaisius prie atnaujinto „Renault Austral“ vairo gali susidaryti įspūdis, kad automobilis važiuoja taip pat, kaip ir anksčiau. Tačiau šis jausmas – trumpalaikis. Įveikus vos kelis šimtus metrų tampa aišku, kad važiavimo pojūtis pasikeitė. Ir pasikeitė į gerąją pusę.
Sklandesnė pavarų dėžės veikla, iš „Renault Rafale“ perimti amortizatoriai pakeitė kaip „Austral“ rieda keliu ir kaip jį galima išnaudoti kasdieninėje rutinoje. Automobilis išlaiko tvirtą pusiausvyrą tarp komforto ir vairavimo tikslumo, bet dabar tai daro su daugiau vidinės ramybės.
„Renault“ taip pat tvirtina, kad patobulinimai garso izoliacijos srityje padėjo sumažinti triukšmą salone 6 decibelais. Tokį efektą gamintojui pavyko pasiekti sumontavus laminuotą priekinį stiklą, storesnius durų sandariklius, naujos formos veidrodėlių apdailas bei papildomą pluoštą izoliacijos variklio skyriuje.
Viso to rezultatas – pastebimai tylesnės kelionės, tiek sėdint „Austral“ priekyje, tiek gale. Šie pokyčiai labiausiai justi perkopus 120-130 km/val. padalą, kuomet anksčiau į saloną skverbdavosi padangų ar vėjo keliamas triukšmas.
Tapo šiek tiek pigesnis
Nors naujų automobilių kainos pastaraisiais metais beveik be išimties tik kilo, „Renault Austral“ po atnaujinimo Lietuvoje siūlo netikėtą išimtį – kainos ne padidėjo, o sumažėjo. Ir tai galioja abiem šio SUV versijoms.
Versija su 160 AG benzininiu varikliu ir „Mild Hybrid“ technologija anksčiau kainavo 34 490 eur, o dabar – 33 290 eur.
Dar ryškesnis pokytis matomas 200 AG hibridinės versijos kainoraštyje. Šios versijos kaina sumažėjo nuo 37 190 eur iki 35 990 eur.
Geriausia yra tai, kad už mažesnę automobilio kainą, vertinant objektyviai, negaunate mažiau. Komforto įrangos gausa išliko beveik nepasikeitusi, tačiau ženkliai pagerinta garso izoliacija, efektyvesnė hibridinė technologija ir geresnė važiavimo kokybė tampa ganėtinai rimti argumentai „Renault Austral“ naudai.