DIZAINAS
Nuo pirmojo „Volkswagen Touareg“ pasirodymo praėjo nei labai daug, nei labai mažai – 17 metų. Dar prieš didžiąją SUV automobilių populiarumo bangą Europoje pasirodęs modelis netrukus tapo vienu svarbiausiu „Volkswagen“ automobiliu visame pasaulyje.
Dabar – trečioji „Volkswagen Touareg“ karta turi neatsilikti nuo savo pagrindinių varžovų: „BMW X5“, „Volvo XC90“ ir „Range Rover Sport“, kurie pastaruosius keletą metų vokiškąjį visureigį pranokdavo visose įmanomose srityse. Skirtumas tik tas, jog šį kartą „Touareg“ buvo kuriamas ne europiečiams, bet kinams.
Kinai naujiems, europietiškiems automobiliams, kelia visiškai kitokius reikalavimus negu europiečiai. Pavyzdžiui, masyvesnės radiatoriaus grotelės bei aptakesnės kėbulo formos sukuria ištaigingesnio automobilio įspūdį. Visiškai priešingą įspūdį negu prieš tai gamintos modelio kartos, kurios labiau keldavo asociacijas su darbiniu arkliu, į kurį nebuvo gaila įsėsti su mėšlinais batais. Tuo tarpu štai šis modelis yra labiau skirtas miesčioniams, kuriems reikia naujausių technologijų, milžiniško skersmens ratlankių ir „R-Line“ kėbulo apdailos, kuri aplinkiniams netiesiogiai pasakytų apie jūsų piniginės storį, bet tai – tik dalis naujovių.
Trečioji „Touareg“ iteracija naudoja tą pačią platformą kaip ir „Audi Q7“ bei „Porsche Cayenne“, bet tai neturėtų jūsų stebinti, mat ir praėjusios „Touareg“ kartos turėjo tam tikrų sąsajų su aukštesnės klasės automobilių gamintojais. „Volkswagen“ dizaineriai su jiems patikėta užduotimi susitvarkė stebėtinai gerai, mat žvelgdami į „Touareg“ nematote nei vieno panašumo su „Audi Q7“ ar „Porsche Cayenne“, o tai – geras ženklas.
Vis dėlto, tam tikrų sąsajų su anksčiau minėtais modeliais jis turi. Pakabos sistemos, technologijos, varikliai bei transmisijos – bene identiškos. Net ir automatinės greičio palaikymo sistemos valdiklis atkeliavo tiesiai iš „Audi“ atsarginių detalių sandėlio.
Vertinimo kriterijus | Volkswagen Touareg R-Line V6 TDI |
Išskirtinumo faktorius | 7 balai |
Interjero dizainas | 8 balai |
Eksterjero dizainas | 7 balai |
Varantieji ratai | Visi keturi |
Tuščio automobilio svoris | 2070 kg |
Ilgis (mm) | 4878 mm |
Plotis (mm) | 1984 mm |
Aukštis (mm) | 1717 mm |
Ratų bazės ilgis (mm) | 2894 mm |
INTERJERAS
Kampuotų, retkarčiais neproporcingų formų atsikratęs kėbulas, iš tiesų, slepia kardinalią interjero transformaciją. Visomis įmanomomis prasmėmis, ir panašu, jog „Volkswagen“ inžinieriai stengėsi iš visų jėgų, jog įžengus į „Touareg“, jis paliktų ypatingai gerą įspūdį. Ir bent jau mūsų bandytajam modeliui tai pavyko padaryti su kaupu.
Žandikaulis krenta iki žemės pamačius gigantišką, centrinėje konsolėje esantį multimedijos ekraną, kurio pagalba turėsite keisti įvairiausius parametrus. Ir žinote ką? Juo naudotis ypatingai malonu ir netgi patogu, bet vėlgi – tuo nereikėtų stebėtis, nes „Volkswagen“ automobiliuose montuojama multimedija patenka tarp labiausiai išbaigtų informacijos ir pramogų sistemų rinkoje. Visiškai priešingybė „Toyota“ sukurtam analogui.
Išnaršius visus įmanomus meniu pogrupius ir sukonfigūravus multimedijos ekraną pagal savo poreikius, anksčiau ar vėliau, ateis metas apsidairyti aplinkui ir galbūt įsileisti kolegas, kurie su nekantrumu norės pasivažinėti kartu.
Į šį automobilį turėsite įlipti kaip į visureigį. Ne į kaip „Toyota Land Cruiser“, bet trumpakojams individams tikrai gali prireikti mažų kopetėlių, ypač jeigu kiekvieną kartą sieksite išnaudoti maksimalią kėbulo prošvaisą, o tai bus padaryti pakankamai lengvai, nes orinės pakabos sistema leidžia kėbulą iškelti iki tiek, jog po automobiliu tilptų nemaža vokiečių aviganių kompaniją.
Nepriklausomai nuo jūsų ūgio ar sudėjimo, labai abejojame ar skųsitės erdvės trūkumu. Tiek būdami vairuotoju, tiek būdami keleiviu, nes „Touareg“ kūrėjai pasirūpino, jog į automobilį tilptų visa šeima bei jų manta, kurią planavote vežtis pas senelius šventiniu laikotarpiu, tad labai nenustebkite, jeigu rečiau sulauksite bučinių į žandą iš savo antrosios pusės. Tai bus ne dėl to, jog ji nustojo jus mylėti, o dėl to, jog vairuotoją ir keleivį skiria didžiulis tarpas.
Vertinimo kriterijus | Volkswagen Touareg R-Line V6 TDI |
Interjero erdvė | 9 |
Interjero apdailos medžiagos | 7 |
Surinkimo kokybė | 7 |
Ergonomika | 8 |
Matomumas | 9 |
Prietaisų skydelio informatyvumas | 9 |
Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir jų funkcionalumas | 8 |
Multimedijos sistema | 8 |
Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas | 9 |
Bagažinės tūris (l) | 810/1800 |
DINAMIKA
Kuomet „Volvo“ nusprendė naudoti išskirtinai 4 cilindrų vidaus degimo variklius, daugelis šį sprendimą pasitiko optimistiškai, iki momento, kai paragavo neįprastos „Volvo XC90“ ir keturių cilindrų variklių kombinacijos.
Kiekvienas iš mūsų supranta, jog „Volvo“ sprendimas naudoti 4 cilindrų variklius buvo paremtas dėl kaštų taupymo ir mažesnių emisijų, tačiau kai automobilis sveria dvi tonas, turbiną ir kompresorių turintys motorai elgiasi kaip nuolatos stresuojantis kolega, kuris yra per viena žingsnį nuo emocinio protrūkio. Ir nors ši kombinacija nėra bloga, „Volkswagen“ pasielgė absoliučiai priešingai.
Į naujos kartos „Touareg“ vokiečiai montuos išskirtinai V formos, 6 cilindrų variklius. Pamirškite 4 cilindrų mažalitražes kavamales arba didingas aštuoniukes. Lietuvoje „Touareg“ visureigis parduodamas tik su V6 benzininiu arba V6 dyzeliniu varikliais. Vis dėlto, jeigu esate viena iš tų itin retų išimčių, keliaukite į Vokietiją – „Volkswagen“ gimtinėje gausite progą nusipirkti „Touareg“ su V8 dyzeliniu agregatu.
Nepriklausomai nuo variklio, kurį pasirinksite, vokiškas visureigis bus komplektuojamas su 8 laipsnių automatine pavarų dėže ir keturių varančiųjų ratų pavara, kuri tam tikromis sąlygomis gali iki 80 procentų variklio išvystomo sukimo momento siųsti į galinius ratus. Tai laiko patikrinta formulė, kuri daugelyje situacijų išspręs bet kokias problemas su sukibimo su kelio danga trūkumu, bet ar ji bus naudinga bekelėje? Mėgėjiškoje – taip.
Kiekvienas „Touareg“ taip pat gali turėti vikrumą ir apsisukimo spindulį pagerinančią keturių vairuojamųjų ratų sistemą. Pastaroji kaip reikiant transformuoja pojūtį sėdint už vairo, nes šis beveik 5 metrų ilgio visureigis ankštose vietose elgiasi kaip gerokai mažesnis, kompaktiškesnis analogas.
Trečioji „Touareg“ karta taip pat turi dar vieną naudingą privalumą – orinės pakabos komplektą, kuris leidžia kėbulo prošvaisą padidinti 70 milimetrų arba sumažinti 40 milimetrų. Šis „priedas“ bus ypatingai naudingas, jeigu planuojate su „Touareg“ išvažiuoti į mėgėjišką bekelę arba jeigu didžiąją dalį laiko praleidžiate greitkelyje, mat kiekvieną kartą, kai pasieksite 120 km/val. greitį, automobilis pritūpia 35 mm arčiau žemės. Ir visai tai vyks užsklandoje, jums to nepajaučiant.
Kol labai nenutolome nuo dinaminių savybių, „Volkswagen“ sprendimas naudotis 6 cilindrų dyzelinio variklio paslaugomis buvo teisingas sprendimas. 600 Nm sukimo momentas šį apvalų cepeliną sugeba išjudinti be didelių pastangų ir veikia keldamas tik ypatingai geras emocijas. Priekaištauti norėtųsi tik pavarų dėžei, kuri nemėgsta staigios akceleracijos ir į vairuotojo pageidavimus įgyvendina ne taip greitai kaip norėtųsi. Ar tai galima vertinti kaip trūkumą? Viskas priklausys nuo jūsų vairavimo stiliaus. Jeigu esate kaip vienas įžymus ponaitis, mėgstantis akceleratoriaus pedalą minti iki pat dugno, tuomet „Touareg“ jus nuvils.
Vertinimo kriterijus | Volkswagen Touareg R-Line V6 TDI |
0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) | 6,5 sekundės / 6,7 sekundės |
60 - 100 km/val. („Auto“ režimu) | 3,8 sekundės |
80 - 120 km/val. („Auto“ režimu) | 5 sekundės |
Variklio išvystoma galia | 286 AG esant 3500 aps/min. |
Didžiausias sukimo momentas | 600 Nm esant 2250 aps/min. |
Maksimalus greitis | 235 km/val. |
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) | 11,4 litro / 7,2 litro / 9,6 litro |
Degalų bako talpa | 90 litrų |
Taršos emisijos klasė | Euro 6d |
Su pilnu baku nuvažiuosite | ~ 1000 kilometrų |
VALDYMAS
Sunkūs, panašaus dydžio visureigiai (jeigu juos galima taip vadinti), labai dažnai serga ta pačia liga. Gamintojui net ir sumontavus visus ingredientus, kurie turėtų užtikrinti patogų, ramų, atpalaiduojantį važiavimą skirtingais kelio paviršiais, automobilio kūrėjai taip pat užmauna 20 ar 21 colių skersmens ratlankius, kurie neturi nieko bendro su komfortu.
Vis dėlto, kai „Volkswagen“ pasinaudoja aukštesnės klasės automobiliams skirtomis technologijomis, nereikėtų stebėtis, jog šiurkštūs, grubūs kelio paviršiai neturi absoliučiai jokios įtakos diskomfortui. Nustebote? Mes – truputėlį, nes nesitikėjome, jog „Volkswagen“ ženkliuką dėvintis modelis galės būti toks įvairiapusiškas. Bet vėlgi – bandytame modelyje netrūko priedų, kurie sugeba kardinaliai transformuoti tai kaip „Volkswagen Touareg“ keliu rieda, kaip jis įveikia posūkius ir kaip stabiliai jis sklendi didesniu greičiu.
Didžiausią įspūdį kelia kaip „Touareg“ sugeba paslėpti savo viršsvorį. Atsižvelgiant į automobilio dydį bei svorį, daugelis tikėtųsi, jog jis posūkius įveiks kaip tripirštis tinginys, bet taip nėra. Kad ir kaip juokingai tai skambės, daugiau nei dvi tonas sveriantis „Touareg“ kelyje sukuria įspūdį, jog vairuojate eilinį hečbeką. Tik truputėlį platesnį ir aukštesnį.
Bet kaip jam pavyksta tai padaryti? Vikraus ir manevringo automobilio įspūdį padeda sukurti du itin svarbūs komponentai: keturių vairuojamųjų ratų sistema, kuri leidžia apsisukimo spindulį sumažinti nuo 12,19 metro iki 11,19 metro, ir aktyvūs stabilizatoriai, kurie įvažiavimo į posūkį metu stengiasi sumažinti kėbulo pasvyrimą. Galiausiai pasiekę greitkelį, tam tikras automobilio valdymo funkcijas galėsite perleisti ypatingai budrioms saugumo sistemoms, kurios esant poreikiui palaikys saugų atstumą nuo kito eismo dalyvio, padidins arba sumažins greitį arba sustabdys automobilį, bet tai – nėra karšta naujiena tokios klasės automobiliuose. Mums labiausiai įsiminė automobilyje įdiegtų sistemų sugebėjimas nuskaityti geltonas eismo juostas ir nepradeda panikuoti, kai įvažiuojate į remontuotiną eismo ruožą. Tai, kol kas, vis dar retas reiškinys.
Vertinimo kriterijus | Volkswagen Touareg R-Line V6 TDI |
Pakabos suteikiamas komfortas | 8 balai |
Stabilumas posūkiuose ir važiuojant didesniu greičiu | 7 balai |
Manevringumas | 8 balai |
Stabdžių sistemos efektyvumas | 8 balai |
Triukšmo lygis | 8 balai |
Padangų išmatavimai | 285/45 R20 |
EKSPLOATACIJA
Aukštesnės klasės automobilis niekada nebuvo daugeliui prieinama prekė. Galbūt tai yra viena iš priežasčių, kodėl vis daugiau ir daugiau žmonių mieliau sėda už pigesnio, bet prestižo taškų prieš kaimyną pridedančios markės vairo negu už racionalaus, kelis kartus pigesnio analogo. Vis dėlto, šiais laikais „Volkswagen“ markė turi labai mažai ką bendro su „Volkswagen“ varde užkoduota fraze – „tautos automobilis“.
Kuomet pažvelgi į didmiesčių gatves, kuriose vienas paskui kitą važiuoja „BMW X5“, „Porsche Cayenne“ ar „Volvo XC90“, labai greitai supranti, jog „Volkswagen Touareg“ labai greitai taps anksčiau minėtų modelių kompanionu, ir jis šį tikslą pasieks net ir tada, kai pigiausias modelis kainuoja 60 712 eurų. Tai yra didžiulė suma už automobilį. Iš tiesų, tai yra didžiulė suma už „Volkswageną“, bet 60 000 yra tik pradinis taškas, nes ji labai greitai gali išsipūsti.
Tiesiog užtenka pažvelgti į papildomos įrangos sąrašą: „R-Line“ eksterjero ir interjero apdaila – 3078 eurai, adaptyvūs amortizatoriai su keturių vairuojamųjų ratų sistema – 2606 eurai, 12 garsiakalbių turinti „Dynaudio“ garso sistema – 1456 eurai, gigantiška multimedija – 3202 eurai. Ir šį sąrašą galima tęsti, tęsti ir tęsti, kol galiausiai pamatysite, jog ne visus, bet daugumą privalumų turintis egzempliorius kainuoja 92 960 eurų. Būtent tiek kainavo mūsų bandytasis modelis, o tai jau „Audi Q7“, „BMW X5“, „Porsche Cayenne S“, „Maserati Levante“ ar „Mercedes-Benz GLE“ vandenys.
Vertinimo kriterijus | Volkswagen Touareg R-Line V6 TDI |
Pigiausio modelio kaina | 60 712 eurų |
Bandyto modelio kaina | 92 960 eurų |
Papildomos įrangos pasirinkimas ir kaina | 6 balai |
Standartinė garantija | 5 metų / 100 000 kilometrų |
Numatoma išliekamoji vertė po 5 metų | ~ 35 procentai |
Išlaidos planiniams aptarnavimams 100 000 kilometrų | N.D |
Atstovybių tinklas | Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Alytuje |
Visomis įmanomomis prasmėmis – tai technologiškai pažangiausias ir kompleksiškiausias „Volkswagenas“, pasirodęs per pastaruosius penketą metų.
„Volkswagen“ neslepia, jog naujos kartos „Touareg“ buvo sukurtas atsižvelgiant į Kinijoje gyvenančių vairuotojų skonį ir poreikius, ir tai puikiai matyti ir justi visose įmanomose srityse. Nors daugelis itin aukštą naujos kartos „Touareg“ kainą vadins dideliu nesusipratimu, bet verta prisiminti, jog tai – tiesiog dailesnį kėbulo tipą (dėvėdamas „R-Line“ apsiaustą) turinti „Audi Q7“. O ir galimybė automobilį įsigyti su 6 cilindrų varikliu – didžiulis privalumas ir pranašumas prieš pagrindinį „Volkswagen Touareg“ varžovą – „Volvo XC90“.
MUMS PATIKO
- Reali galimybė su pilnu baku nuvažiuoti 1000 kilometrų
- Gigantiškas multimedijos ekranas ne tik atrodo įspūdingai. Juo taip pat labai lengva naudotis
- Pamirškite, jog tai „Volkswagen“. Technologiškai – tai „Audi“ markės automobilis
- Pirmą kartą per „Touareg“ istoriją jis atrodo ne kaip siurblio dėžė
- 6 cilindrų dyzelinio variklio sklandus darbas ir dinamika
- Stebėtinai paklusniai veikianti pakaba
- Ypatingai patogus
MUMS NEPATIKO
- „Golf“ ir „Passat“ modeliuose randamas vairas. Puikiai tinka jiems, nelabai tinka „Touareg“
- Tam tikros apdailos detalės dvelkia kompaktine klase. Pavyzdžiui, garsą reguliuojantis ratas šalia važiavimo režimus keičiančio ratuko
- Pernelyg jautriai veikiančios saugumo sistemos
- Velniškai brangus