DIZAINAS
Ar mažumėlę nuožulnesnė stogo linija gali visokeriopai pakeisti automobilio patrauklumą? Velniai rautų – dar ir kaip. Tiesiog pasižiūrėkite į standartinę E klasę ir „Mercedes-Benz CLS“. „Audi A6“ ir „Audi A7 Sportback“. „BMW X3“ ir „BMW X4“... Ne, paskutinį pavyzdį pamirškite, nes „BMW X4“ tikrai nėra vienas iš tų egzempliorių, kurį norėtųsi demonstruoti kaip gerą pavyzdį.
Prieš kurį laiką BMW dizainerių užkurta SUV tipo automobilių su nuožulnia kupra mada, panašu, tapo vienu tuo stiliaus atributu, dėl kurio būtų galima pateisinti naujo modelio sukūrimą. Ir bent jau „Q3 Sportback“ atveju, subtilūs pokyčiai buvo būtent tai, ko ir reikėjo standartiniam „Q3“ krosoveriui.
Standartinė „Q3“ atrodo kaip mažytė, keistų proporcijų bulkutė. Tuo tarpu „Q3 Sportback“ turi tai, ko pirmajam trūksta – išbaigtumo ir jaunatviško agresyvumo. Vokietijos automobilių gamintojai visuomet puikiai sugebėdavo šią savybę perteikti ir parduoti, o ir lyginant „Q3 Sportback“ su kitais, ale kupė-krosoveriais, būtent „Audi“ atrodo kaip labiausiai vykęs šio dizaino žanro kokteilis.
Ir galiausiai, mums atrodo, jog „Q3 Sportback“ sugebės puikiai atsilaikyti prieš sparčiai besikeičiančias dizaino tendencijas. Ko nepasakytume apie „Lexus“, kuri yra pasiklydusi „Kanso“ ir „Fukinsei“, arba tam tikrų BMW bei „Mercedes-Benz“ modelių.
Vertinimo kriterijus | Audi Q3 Sportback 45 TFSI |
Išskirtinumo faktorius | 8 balai |
Interjero dizainas | 7 balai |
Eksterjero dizainas | 8 balai |
Ilgis (mm) | 4500 |
Plotis (mm) | 1843 |
Aukštis (mm) | 1567 |
Ratų bazės ilgis (mm) | 2680 |
INTERJERAS
„Audi“ pilnaverčiu aukštesnės klasės automobilių gamintoju tapo ne iškart, o per kelis dešimtmečius. Kompanijos vadovai puikiai žino, kiek investicijų pareikalauja pasiekti šį tikslą ir dar geriau supranta, kaip viena klaida gali visas pastangas nusmukdyti iki įžymiojo surūdijusio vamzdžio, puošiančio Neries krantinę, lygio.
Kai prieš keletą metų „Audi“ pristatė naują interjero koncepciją – mes likome be žado. Ne dėl to, jog „Audi“ panoro fizinius mygtukus pakeisti skaitmeniniais ekranais, o dėl pačio gamintojo siekio išlipti iš konservatyvaus dizaino vežėčių. Tokiuose modeliuose kaip „Q8“, „A6“ ar „A7“, naujoji koncepcija ir filosofija kuo puikiausiai veikia. Tuo tarpu žemesnėje kainų kategorijoje stūksanti „Q3“ ir „Q3 Sportback“ siūlo keistoką mišinį, tarpinę stotelę tarp praeities ir ateities.
Naujos kartos „Audi“ interjero elementai – puikūs. Ką mes šnekame – tiesiog nuostabūs ir pavyzdiniai. Iš visų šiuo metu rinkoje siūlome skaitmeninių prietaisų skydelių, būtent „Audi“ siūlomas įrenginys veikia sklandžiausiai ir atrodo solidžiausiai Nemažai komplimentų reiktų suteikti ir naujos kartos multimedijai, kuri padeda pateisinti aukštą mašinos kainą. Kaip ir itin patogūs krėslai bei prie rankos tiesiog limpantis „S-Line“ versijoje randamas vairas. Net ir žibintų valdymo pultas atkulniavo iš „A8“, tad galite įsivaizduoti kaip stipriai mus suglumino elementai, paimti iš paskutines dienas skaičiuojančios „A3“.
Pavyzdžiui, pavarų perjungimo svirtis arba po multimedija sumontuotas eilė skirtingų mygtukų bei oro kondicionavimo sistemos valdymo instrumentai – jie atrodo kaip svetimkūniai, ir netiesiogiai sufleruoja apie galimai pasikeitusį „Audi“ požiūrį į nepriekaištingai išbaigtą, kokybišką, „Premium“ klasės interjerą. Ir šių skirtingų elementų mišinys mums primena vištienos kebabą be skanaus padažo arba Šerloką Holmsą be... Daktaro Vatsono. Tiesiog norėtųsi, jog „Audi“, net ir tokiame modelyje kaip „Q3 Sportback“, sugebėtų palaikyti tokį patį aukštą lygį kaip ir „A4“ ar „Q5“.
Vertinimo kriterijus | Audi Q3 Sportback 45 TFSI |
Interjero erdvė | 7 |
Interjero apdailos medžiagos | 8 |
Surinkimo kokybė | 9 |
Ergonomika | 8 |
Matomumas | 8 |
Prietaisų skydelio informatyvumas | 9 |
Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir jų funkcionalumas | 8 |
Multimedijos sistema | 9 |
Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas | 9 |
Bagažinės tūris (l) | 530 / 1400 |
DINAMIKA
Štai šis – 2 litrų, 4 cilindrų benzininis motoras su turbina, ko gero, yra vienas smagiausių ir „lanksčiausių“ modernių benzininių variklių rinkoje. Jis tapo daugelio itin šaunių modelių širdimi: nuo „Audi TT“ iki „Volkswagen Golf GTI“, todėl natūralu, jog paspaudę variklio užvedimo mygtuką džiūgavome kaip maži vaikai. Padžiūgavome, bet labai trumpai.
Palyginus su analogišku „Golf GTI“, šiame modelyje sumontuotas variklis, panašu, buvo suprogramuotas taip, jog pasiūlytų tolygų, bet švelnų patapšnojimą per petį, o ne stiprų spyrį į užpakalį, dėl kurio nusiridentumėte nuo laiptų. Ir tai – šiek tiek keista.
Net ir šeimos rakandus vežiojančiame „Passat“ šis variklis jaučiasi gyvybingesnis, žvitresnis ir eiklesnis. Susidaro įspūdis, jog „Audi“ dėl jiems suprantamų priežasčių uždėjo šiam varikliui tramdomuosius marškinius. Tą patį galima pasakyti ir apie dvigubos sankabos 7 laipsnių pavarų dėžę, kuri įvairiuose kituose automobiliuose elgiasi lyg pagal labai seną posakį „lydekai paliepus, man panorėjus“ – tik spragt pirštais ir pavara perjungiama akimirksniu, tačiau tik ne šiame „Q3 Sportback“. Aplanko jausmas, jog jai buvo įdiegta papildoma programa svajoti apie ateinančius savivaldos rinkimus ar dabar vykstančias prekybos centrų akcijas.
Ir visgi, „Audi“ šį variklio ir pavarų dėžės veikimo algoritmą pasirinko ne šiaip sau ir atsižvelgiant į automobilio kėbulo tipą, ir potencialų pirkėją, tai buvo geras sprendimas, tačiau mes įsigiję šią mašiną tą pačią akimirką keliautume į specializuotas dirbtuves, kuriose paprašytume pakoreguoti variklio ir pavarų dėžės darbą.
Vertinimo kriterijus | Audi Q3 Sportback 45 TFSI |
0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) | 6,5 sekundės / 6,8 sekundės |
60 - 100 km/val. (naudojant „Auto“ režimą) | 4,2 sekundės |
80 - 120 km/val. (naudojant „Auto“ režimą) | 5 sekundės |
Variklio išvystoma galia | 230 AG esant 5000 - 6200 |
Didžiausias sukimo momentas | 350 Nm esant 1500-4300 |
Maksimalus greitis | 233 km/val. |
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) | 10,8 litro / 7,1 litro / 8,6 litro |
Degalų bako talpa | 60 litrų |
Taršos emisijos klasė | Euro 6d |
Su pilnu baku nuvažiuosite | ~ 550 kilometrų |
VALDYMAS
Akių vyzdžius priverčianti išsiplėsti automobilio išvaizda labai dažnai gali sujaukti pirmąjį įspūdį. Jūs tiesiog pasižiūrėkite į šį „Audi“ kupročių – atrodo efektingai, tad natūralu, jog tokio paties efekto tikitės ir iš automobilio valdymo savybių departamento.
Iš pradžių mes tikėjomės, jog būtent ši „Q3 Sportback“ versija leis pasijusti, lyg vairuotume truputėlį aukštesnį ir truputėlį didesnį „Audi S3“ hečbeką. Kodėl? Nes abu modeliai dalijasi ne vienu identišku ingredientu, o ir galingiausias motoras sufleruoja, jog „Q3 Sportback“ siekia įtikti reiklesniems vairuotojams.
Pirmasis įspūdis – malonus ir džiuginantis. Palyginus su standartiniu „Q3“ krosoveriu, „Sportback“ sukuria vikresnio automobilio įspūdį, bet dėl to reikėtų kaltinti specialiai šiam modeliui būdingus vairo kolonėlės nustatymus, kurie ir sukuria įspūdį, jog jis į bet kokius vairuotojo judesius reaguoja jautriau.
Vis dėlto, pats pastebimiausias pokytis tarp „Q3“ ir štai šio „Q3 Sportback“ – pakabos standumas. Akivaizdus, dantimis karts nuo karto kaukštelėti priverčiantis standumas, kurio mes iš to„Q3 Sportback“ tiesiog nesitikėjome. Visgi, ar tai yra trūkumas tokiam automobiliui, kurio aprašyme ryškiomis neoninėmis šviesomis šviečia žodis – sportiškumas?
Standi, bet tinkamai subalansuota pakaba, kaip, pavyzdžiui, „Audi S3“ ar netgi „Volkswagen Golf GTI“, yra sveikintina, tačiau tik ne tada, kai inžinieriai persistengia. Iš tiesų, šio sakinio pabaigą reikėtų perfrazuoti ir kaltinti mūsų šalies kelius, kuriuose 50 metrų atkarpoje atrasite 10 kanalizacijos šulinių dangčių, penkias duobes ir bent vieną aštrų sujungimą. Ir tai – lietuviškų kelių kasdienybė. Kadangi „Q3 Sportback“ didžiąją dalį laiko turi važinėti ne lygiais, nušlifuotais keliais, o tais, kurie kiekvieno automobilio pakabą priverčia skleisti „ding-dong“ garsus, „Q3 Sportback“ patenka į tų automobilių kategoriją, kuris po keleto valandų pradeda erzinti.
Kiekvieną menkiausią nelygumą, aštrų sujungimą, nelemtą šulinio dangtį ne tik pajusite, bet ir dar išgirsite, kaip galinė pakaba į šią „kliūtį“ sureaguoja. Prisimenate „ding-dong“? Taigi, ši melodija lydi visur, visada ir nuolatos.
Šią automobilio ypatybę būtų galima pateisinti ir atleisti, jeigu 230 žirgų pasikinkiusi „Q3 Sportback“ suteiktų tai, ką siūlo „Audi S3“. Šiek tiek žiovulį keliančią vairavimo patirtį, bet kiekviename posūkyje „S3“ nekelia įtarimų, jog netrukus prarasite kontrolę ir atliksite kūlvirstį. Tokio užtikrinto pasitikėjimo savo pusiausvyra „Q3 Sportback“ nėra. Siekiant išjudinti šios bandelės klubus junti, jog priekinė dalis yra per sunki, o standi pakaba (mūsų nuostabai) nesugeba išlaikyti kėbulo neutralioje pozicijoje. Vairuoti jį greitai smagu tik greitkelyje. Priešais nosį atsiradus bet kokiems asfalto vingiams „Q3 Sportback“ tiesiog tampa eiliniu krosoveriu.
Vertinimo kriterijus | Audi Q3 Sportback 45 TFSI |
Pakabos suteikiamas komfortas | 5 balai |
Stabilumas posūkiuose ir važiuojant didesniu greičiu | 7 balai |
Manevringumas | 7 balai |
Stabdžių sistemos efektyvumas | 8 balai |
Triukšmo lygis | 6 balai |
Padangų išmatavimai | 255/45 R19 |
EKSPLOATACIJA
Esame ne vieną kartą sakę: „Aukštesnės klasės automobilis pareikalaus aukštesnės klasės investicijų“, bet tai, ko gero, jau žinojote.
Vis dėlto, naujausias „Audi“ šeimos narys – „Q3 Sportback“, ką tik paminėtą frazę įprasmina 100 procentų.
Lietuvoje „Q3 Sportback“ kainuoja nuo pakankamai krikščioniškai atrodančių 33 tūkst. eurų. Atsižvelgiant į prekinį ženklą, kurį rodysite aplinkiniams – tai nėra tokia jau didžiulė auka, tačiau kiekvienoje makaulėje sėdinti beždžionėle pradeda skleisti pavojaus signalus, kai pasirenkate norimą variklį ir norimą komforto įrangą. Būtent tada norisi labai garsiai ištarti – „kas per..?“
Mūsų bandytasis modelis galėtų būti idealus pavyzdys. Ryški kėbulo spalva – check, „S-Line“ eksterjero ir interjero apdaila – check, stilingai atrodantys ratai – check, galingas benzininis variklis – o, dar ir kaip check. Ir visų šių gėrybių kaina – kosminė. Astronominė. Tiesiog – neįtikėtina. 69 852 eurai.
Pradėjus ieškoti atsakymų, prieš akis išnyra labai aiškūs faktai. „45 TFSI“ versija su „S-Line“ priedu Lietuvoje kainuoja nuo 48 320 eurų. OK. Pridedame matricinius priekinius žibintus – 1777 eurai, komforto paketas (gausybė pagalbinių vairavimo asistentų, navigacijos įranga, priekinių sėdynių šildymas bei „Bang & Olufsen 3D Premium“ garso sistema) – 6974 eurai, adaptyvūs amortizatoriai – 1095 eurai, „S-Line“ interjero paketas – 1711 eurų. Ir taip mažais žingsniais susikomplektuosite automobilį, kuris kainuos kaip mūsų bandytasis.
Vertinimo kriterijus | Audi Q3 Sportback 45 TFSI |
Pigiausio modelio kaina | 33 460 eurų |
Bandyto modelio kaina | 69 852 eurai |
Papildomos įrangos pasirinkimas ir kaina | 4 balai |
Standartinė garantija | 3 metai / 100 000 km |
Numatoma išliekamoji vertė po 5 metų | N.D |
Išlaidos planiniams aptarnavimams 100 000 kilometrų laikotarpiui | N.D |
Atstovybių tinklas | Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje |
Taip, tai dar vienas SUV rūšies atstovas, bet „Audi“ siekia įrodyti, jog jis nėra toks pats kaip kiti. Jis juk išskirtinis, įdomus ir pasižymintis SUV automobiliams nebūdingais pojūčiais, bet ar šiuose žodžiuose yra bent krislas tiesos?
Sparti modelių gamos plėtra, ko gero, yra viena iš įspūdingiausių „Audi“ stiprybių. Jeigu prieš keletą metų „Audi“ siūlė tik vos kelis SUV'us, tai šiandien jų gretos yra gerokai didesnės ir štai šis mums sunkiai suprantamas skirtingų kėbulo tipų darinys yra siekio užimti visas įmanomas nišas pasekmė.
Po eilės sėkmingų ir stebėtinai šaunių modelių, tokių kaip „Q8“, „RS4“ universalo ar netgi naujos kartos „A6“, dabar „Audi“ pateikė automobilį, kuris labiau primena bandymą kelio duobes uždangstyti kilimais, o ne ją užlopyti reikiamomis priemonėmis.
Kaip aksesuaras ar socialinio statuso pareiškimas – jis savo funkciją atlieka daugiau negu gerai. Atleiskite – bene idealiai, tačiau jeigu į „Q3 Sportback“ žiūrite kaip į automobilį, jam dar yra kur pasitempti.
MUMS PATIKO
- Efektinga išvaizda
- „Audi“ automobiliams būdingos technologijos
- Nuostabus „S-Line“ vairas
- Bent jau šioje versijoje – išskirtinumo faktorius
- Itin patogūs „S-Line“ krėslai
MUMS NEPATIKO
- Absurdiška kaina
- Pernelyg standi pakaba, kurios judančias detales galėtų išgirsti net ir jūsų kaimynas
- Varikliui trūksta aštrumo. Tokio, kokį siūlo „Golf GTI“
- Su sportiškumu nieko bendro neturintis automobilio elgesys
- Padangų keliamas triukšmas
- Už tokią kainą galima keliauti į „Audi RS“ teritoriją