DIZAINAS
Diskretiškumas visuomet buvo „Renault Sport“ stiprioji pusė. Prancūzijos automobilių gamintojos padalinio darbuotojai kurdami skirtingas „R.S.“ modelių versijas visuomet apsčiai dėmesio skirdavo įvairioms smulkmenoms, mažyčiams, bet ne iškart pastebimiems elementams, tad kol vieni bando pasinaudoti jaunatviškumo arba ekstravagancijos kortomis, „Renault Sport“ nusprendė pasilikti prie savo kozirių.
Atsižvelgiant į tai, jog didžioji dauguma šio automobilių pirkėjų labiau vertina valdymo savybes, o ne „attention whore“ išvaizdą, nenuostabu, jog „Trophy“ versija atrodo kaip labai rimtas sportiškų hečbekų klubo atstovas. Tas, kuris nesijuoktų iš medinių Šilansko bajerių – jis tas, kuris siunčia pasyvios agresijos signalus.
Tiesiog pažiūrėkite į tą agresyvų smakrą, į tuos raumeningus iškilumus ir Eurotunelį primenančią išmetimo sistemą. Ar jau jaučiate, kaip išsiplečia akių vyzdžiai? Ir visgi, jis neprimena žaislinės mašinėlės, nukrautos begale sportiškų atributų, o greitiems ir pasiutusiems hečbekams būdingų bruožų kiekis – saikingas ir neperdėtas. Skoninga ir labai... prancūziška. Estetinė pusė – bene nepriekaištinga. Kaip ir techninių ingredientų kokteilis.
Kiekviena „Trophy“ versija iškart gauna pačius įdomiausius žaisliukus: „Cup“ važiuoklę, kurioje stūkso 25 procentais standesni amortizatoriai, 30 procentų standesnės spyruoklės ir 10 procentų standesni stabilizatoriai. Į šį gėrybių komplektą taip pat įeina itin kibus „Torsen“ riboto praslydimo diferencialas bei stabdžių sistemos komponentai, leidžiantys sutaupyti po 1,8 kilogramo nuo kiekvieno rato. Ir galiausiai, „Trophy“ versijos gerbėjai gauna galimybę užsisakyti „Fuji“ pramintus ratlankius, padedančius nusimesti dar 8 kilogramus svorio (vienas ratas yra 2 kilogramais lengvesnis), o kartu su jais atkeliauja ir „Semi-Slick“ tipo „Bridgestone Potenza s007“ padangos.
Vertinimo kriterijus | Renault Megane R.S. Trophy |
Išskirtinumo faktorius | 9 balai |
Interjero dizainas | 7 balai |
Eksterjero dizainas | 9 balai |
Varantieji ratai | Priekiniai |
Tuščio automobilio svoris | 1518 kg |
Ilgis (mm) | 4364 mm |
Plotis (mm) | 1875 mm |
Aukštis (mm) | 1428 mm |
Ratų bazės ilgis (mm) | 2669 mm |
INTERJERAS
Žvilgtelėjus vidun ar panagrinėjus techninius sprendimus panašu, kad nuo išvaizdoje užkoduoto charakterio šis ratuotis nenutolsta.
Pradėkime nuo vairuotojo vietos, kuri akivaizdžiai buvo sukurta galvojant apie vairavimo malonumo trokštančius automanus. Vairo storis ir dydis – bene idealus. Pedalų išdėstymas – taip pat vertas pagyrų. Tarpas tarp stabdžių pedalo ir akceleratoriaus nėra per didelis – o tai labai patiks įvaldžiusiems „heel-and-toe“ techniką, ypač jeigu pasirinksite modelį su mechanine pavarų dėže. Be to, „Megane R.S.“ turi normalią kairiosios kojos atramą – smulkmena, tačiau apie ją pamiršta daugelis tokio tipo automobilių gamintojų, bet už šių privalumų slypi ir viena rakštis sėdimojoje. Tiesiogine to žodžio prasme.
Už papildomą sumą komplektuojami „Recaro“ lopšiai bandys išmušti kuprotą vairuotojo sėdėjimo manierą ir anksčiau ar vėliau privers sėdėti kaip pridera, tad jeigu mėgstate laikyti kairę ranką ties 1 valandos pozicija – spjaudysitės ir keiksnosite. Burnosite ir forumuose rėksite, jog „E60“ yra visa galva komfortiškesnis automobilis, bet pasikartosime dar kartą – „Recaro“ lopšiai šiame automobilyje yra skirti ne nosies krapštymui ar romantiškiems pasiglamžymams.
Likusieji elementai – prancūziškai įdomūs, nestandartiniai ir reikalaujantys laiko prisitaikyti. Pavyzdžiui, multimedija, kuri yra valdoma liečiant didžiulį (bazinėje versijoje ekranas mažesnis) 8,7 colio ekraną. Atrodo įspūdingai, bet dažnas naudojimasis šiuo ekranu blaško. Dar vienas „Renault“ reliktas – greičio ribotuvo ir automatinės greičio palaikymo kontrolės įjungimo mygtukai, kurie yra sumontuoti ne ant vairo ar šalia vairo, o šalia pavarų perjungimo svirties. Kam ir kodėl? Sunku pasakyti.
Vertinimo kriterijus | Renault Megane R.S. Trophy |
Interjero erdvė | 7 |
Interjero apdailos medžiagos | 7 |
Surinkimo kokybė | 8 |
Ergonomika | 7 |
Matomumas | 7 |
Prietaisų skydelio informatyvumas | 9 |
Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir jų funkcionalumas | 8 |
Multimedijos sistema | 7 |
Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas | 8 |
Bagažinės tūris (l) | 294 / 1157 |
DINAMIKA
Ryškiausias pokytis tarp standartinės „Megane R.S.“ ir „Megane R.S. Trophy“ versijų – variklis. Nors didžioji dalis komponentų yra identiški, tačiau nauja variklio valdymo programa bei sparčiau, lyg Tasmanijos velnias įsisukanti turbina, „Trophy“ versijoje leidžia pasiekti 300 arklio galių ir 420 Nm sukimo momentą. Ir tai dar ne viskas.
Kartu su galingesniu varikliu gaunate ir atnaujintą išmetimo sistemą, kurioje esama elektroninių sistemų valdomo vožtuvo, atsiveriančio tik naudojant tam tikrus režimus. Pavyzdžiui, „Comfort“ režime jis stengiasi užtildyti benzininį variklį ir palaikyti taiką tarp kaimynystėje gyvenančių piliečių. Išmetimo sistemos darbas pasikeičia, kai įjungiate „Sport“ režimą. Tuomet vožtuvas atsidaro maigant akceleratoriaus pedalą, o vartus į rokenrolo vakarėlį atlapoja pasiekus 4000 sūkių ribą. Jeigu to jums vis dar per mažai, vieno mygtuko paspaudimas leis įjungti „Race“ režimą, kurio pagalba išjungsite stabilumo kontrolę, o garsą bei laisvą variklio kvėpavimą ribojantis vožtuvas lieka atdaras visada.
Žvelgiant į variklio parametrus gali susidaryti įspūdis, jog papildomos 20 arklio galių neturės didžiulės įtakos dinamikai, bet yra vienas ir riebus BET. Palyginus su standartine „R.S.“ versija, „Trophy“ variklis siūlo žymiai didesnę prie sėdynės atlošo prispaudžiančią jėgą vidutiniuose sūkiuose. Variklis pradeda smūgiuoti nuo 2000 sūkių ir tokį patį tempą sugeba išlaikyti iki maždaug 5000 sūkių. Pasiekę šią ribą, perjungiate aukštesnę pavarą ir šokį su prancūziška bandele tęsiate toliau.
Šiam procesui, mūsų nuostabai, labai puikiai talkina „EDC“ pavarų dėžė. Tai sauso tipo, dvigubą sankabą turinti transmisija, kuri „Sport“ ir „Race“ režimuose veikia greitai ir nebando ignoruoti vairuotojo komandų. Vis dėlto, „Comfort“ režimu jos veikimui trūksta sklandumo ir sugebėjimo greičiau prisitaikyti prie skirtingų situacijų. Nepaisant to, ji neturi „DSG“ pavarų dėžės problemos – staigaus krustelėjimo į priekį kai norite pajudėti iš stovėjimo vietos arba įsijungus žaliam šviesoforo signalui.
Vertinimo kriterijus | Renault Megane R.S. Trophy |
0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) | 5,7 sekundės / 5,8 sekundės |
60 - 100 km/val. (naudojant „Auto“ režimą) | 3,2 sekundės |
80 - 120 km/val. (naudojant „Auto“ režimą) | 3,9 sekundės |
Variklio išvystoma galia | 300 AG esant 6000 aps/min. |
Didžiausias sukimo momentas | 420 Nm esant 3200 aps/min. |
Maksimalus greitis | 260 km/val. |
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) | 9,4 litro / 6,7 litro / 7,7 litro |
Degalų bako talpa | 47 litrai |
Taršos emisijos klasė | Euro 6d |
Su pilnu baku nuvažiuosite | ~ 500 kilometrų |
VALDYMAS
Jeigu esate dažnas „Youtube“ lankytojas ir mėgstate stebėti kaip įvairūs automanai demonstruoja savo vairavimo įgūdžius skirtingose lenktynių trasose, jau turėjote pastebėti vieną tendenciją. Bent jau Niurburgringe, anksčiau ar vėliau, vaizdo klipe pasirodo bent vienas „Renault Megane R.S.“ automobilis. Tai gali būti visiškai naujas, tai gali būti senesnis „R.S.“ egzempliorius, bet šie prancūziški hečbekai yra vieni tų, su kuriais mėgstama važinėtis lenktynių trasose ir svarbiausia – erzinti gerokai pajėgesnės technikos vairuotojus, kurie į Niurburgringą atvyksta pademonstruoti savo brangaus ratuočio. Vaizdo įrašų, kuriuose „Megane R.S.“ vairuotojai baudžia „BMW M3“, „Porsche 911“ ar „Ferrari“ vairuotojus yra begalė ir tai, tiesą sakant, labai daug ką pasako apie „Renault Sport“ inžinierių filosofiją.
Automobilio stabilumas ir miklumas posūkiuose, pasak „Renault Sport“ specialistų, visuomet buvo svarbesnės savybės negu absoliuti dinamika tiesiojoje. „Renault Megane R.S. Trophy“ akivaizdžiai yra skirtas preciziško valdymo išsiilgusiems ir vairavimo meistriškumą vertinantiems vairuotojams.
Taip, jis turi oro kondicionierių, „Bluetooth“ sąsają ir kitus gyvenimiškus atributus, bet fenomenalus vikrumas posūkiuose ir gebėjimas nerti į vingius bei juos palikti užnugaryje plaukus šiaušiančiu greičiu leidžia jam lygintis su gerokai rimtesne technika, varoma ne priekiniais, o galiniais ratais.
Vairuojant „Renault“ kiekvieną kartą norisi tvirtai sukąsti dantis. Jis standus – ne kietas ir barškantis, o standus, – tačiau tai galime nesunkiai atleisti, nes civilizuotesnio komforto stygius labai greitai pasimiršta, kelio vingiams pradėjus suktis kairėn dešinėn. Jam taip pat galime atleisti ir plytos kietumo lopšius, į kuriuos įlipti nėra itin patogu. Dėl ko? Dėl preciziškumo, tikslumo ir aštrumo bei gebėjimo posūkius įveikti protu nesuvokiamais greičiais.
Leiskite priminti, jog jis yra varomas priekiniais ratais ir nėra toje pačioje lygoje kaip BMW ar „Porsche“, bet velniai rautų – jis galėtų kvėpuoti jiems į sprandus, atėjus metui raižyti ilgus, aštrius, o retkarčiais ir pavojaus lempelę galvoje įžiebiančius posūkius. Ir už tai, iš dalies, reikėtų dėkoti keturių vairuojamųjų ratų sistemai, prie kurios reikia įprasti, nes pirmieji bandymai važiuoti greitai išmuša iš vėžių. Net menkiausias krustelėjimas vairu priverčia staigiai keisti važiavimo trajektoriją, o tai, iš pradžių, šiek tiek baugina, bet vėliau augant pasitikėjimui, auga ir automobilio demonstruojamos galimybės.
Tiesą sakant, mes neįsivaizduojame žmogaus, kuris galėtų jį vairuoti atsipalaidavęs, nes „Megane R.S. Trophy“ skatina sutelkti dėmesį, susikoncentruoti į kelią, rankų ant vairo bei pėdų, šokančių ant pedalų, dermę bei išspausti iš savęs paskutinį prakaito lašelį. Ir kai kiekvienas veiksmas atliekamas pamatuotai, chirurgiškai tiksliai, būtent tada „Megane R.S. Trophy“ leidžia pasinerti į absoliučią vairavimo nirvaną.
Vertinimo kriterijus | Renault Megane R.S. Trophy |
Pakabos suteikiamas komfortas | 8 balai |
Stabilumas posūkiuose ir važiuojant didesniu greičiu | 9 balai |
Manevringumas | 9 balai |
Stabdžių sistemos efektyvumas | 9 balai |
Triukšmo lygis | 8 balai |
Padangų išmatavimai | 245/35 R 19 |
EKSPLOATACIJA
Per pastaruosius keletą metų sportiškų hečbekų rinka pasipildė keliais įspūdingais modeliais. Pavyzdžiui, kasdieniškų, bet smagių ir visiems įkandamų kandidatų sąrašą papildė „Hyundai i30 N“. Raumeningų, pasiutusiai greitų, stogą nunešančių ponių gretose atrasime „Audi RS3“ ir „Mercedes-Benz A45 AMG“. Vis dėlto, aštriadančių sąrašas išliko nepasikeitęs. Jame iki šiol dominuoja du automobiliai: „Honda Civic Type R“ ir štai šis „Renault Megane R.S. Trophy“. Kodėl būtent jie, o ne, pavyzdžiui, „Audi S3“ arba „Volkswagen Golf R“? Nes pastarieji, nors ir yra greiti automobiliai, tačiau kiekvieną kartą persėdus iš „Megane R.S. Trophy“ į „Golf R“ pasijauti, lyg perliptum iš „Porsche Macan“ į „Porsche Cayenne“. Svorio, balanso ir vairavimo malonumo faktorius skiriasi kardinaliai.
Taigi šiuo metu svarstant apie hečbeką, kuris leistų patenkinti adrenalino poreikį, jūsų akys turėtų nukrypti tik į „Renault Megane R.S. Trophy“ ir į „Honda Civic Type R“. Pastarasis mūsų šalyje kainuoja nemažai, o tiksliau – nuo 37 350 eurų. Tuo tarpu „Trophy“ versija mūsų šalyje kainuoja nuo 38 018 eurų. Skirtumas minimalus, tačiau tokie patys skirtumai matyti ir komforto įrangos sąrašuose, tad galutinį apsisprendimą lems tik asmeniniai poreikiai ir žinoma – nuolaida, kurią suteiks jus aptarnaujantis vadybininkas.
Vertinimo kriterijus | Renault Megane R.S. Trophy |
Pigiausio modelio kaina | 33 807 eurai |
Bandyto modelio kaina | 39 227 eurai |
Papildomos įrangos pasirinkimas ir kaina | 7 balai |
Standartinė garantija | 5 metai / 100 000 km |
Numatoma išliekamoji vertė po 5 metų | 35 % |
Išlaidos planiniams aptarnavimams 100 000 kilometrų laikotarpiui | 1302 eurai |
Atstovybių tinklas | Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Panevėžyje, Šiauliuose |
Tai nėra tik šaunus marketingo triukas. Standartinė „R.S.“ ir „R.S. Trophy“ versijos skiriasi kaip diena ir naktis. Ir dėl to reikėtų tik džiaugsmingai sušukti valio.
Ilgai laukta „Trophy“ modelio versija nėra tik truputėlį galingesnė ir per plauką greitesnė „Megane R.S.“ versija. Tai visiškai kitas automobilis, kuris buvo sukurtas turint labai kilnų, entuziastus pradžiuginantį tikslą – drausminti ir ant žemės nuleisti pasipūtusius povus, kurie moka tik spausti akceleratorių, tačiau atsiradus bent menkiausiam posūkiui ištyžta. Ir nors automobilis yra tinkamas naudoti kelionėms į darbą ar link kebabų kiosko, jis geriausiai atsiskleidžia ten, kur vairuotojo ir automobilio nevaržo tam tikri apribojimai.
Tai nuskambės kaip akibrokštas, tačiau „Megane R.S. Trophy“ daugelyje sričių mums primena „Porsche Cayman GT4“. Grubus, vikrus ir patenkinantis ypatingai griežtus reikalavimus keliančių vairuotojų poreikius. Skirtumas tik tas, jog „Renault“ niekada nebus toks prestižinis automobilis kaip „Porsche“, o ir „Renault“ tinkamose rankose galėtų pamokyti net ir tą patį „Cayman GT4“.
PRIVALUMAI
- Sukibimas esant sausai kelio dangai
- Vikrumas, visose įmanomose situacijose
- Dinamika, kurią galima išnaudoti bendro naudojimo keliuose
- Ausis džiuginantis išmetimo sistemos garsas
- Efektyvūs stabdžiai
- Puikus pavyzdys kaip turi atrodyti išvaizdus sportiškas hečbekas
TRŪKUMAI
- Nepatogus įlipti ir išlipti
- Erdvė ant galinių sėdynių – juokinga
- Per mažas degalų bakas
- Interjerui trūksta kokybės