Kelno gamykloje, kuri prieš dvejus metus buvo visiškai pertvarkyta į elektromobilių gamybos centrą, šiuo metu dirba apie 11 500 darbuotojų.
Tačiau dar 2018 m. jų buvo beveik 20 000. Atleidimai vyksta palaipsniui jau kelerius metus, o naujasis mažinimas taip pat planuojamas nuosekliai, o ne kaip vienkartinis masinis atleidimas.
IG Metall kritikuoja „Ford“ vadovybę dėl neaiškios ilgalaikės strategijos ir ragina sudaryti socialinę kolektyvinę sutartį, kurioje būtų numatytas solidus išeitinės kompensacijos paketas ir finansinės garantijos darbuotojams.
„Ford“ Europoje veikiantis automobilių verslas yra tik dalis platesnės amerikiečių koncerno struktūros ir jau daugelį metų dirba nuostolingai. Tuo tarpu pagrindinėje JAV rinkoje gamintojas išlieka stiprus – ypač pikapų bei komercinių modelių, tokių kaip „Transit“, segmente.
Kelno gamykla, veikianti nuo XX a. ketvirtojo dešimtmečio, kurioje nė karto nebuvo surengtas darbuotojų streikas, rašo portalas „Automobilwoche“.
Šioje vietoje automobilių gamyba prasidėjo nuo „Ford Model A“, o nuo 1979 iki 2024 metų čia pagaminta 10 milijonų „Fiesta“ automobilių.
Šiuo metu gamykla orientuota į elektromobilių gamybą – nuo konvejerių rieda modeliai „Capri“ ir „Explorer“, sukurti ant „Volkswagen“ MEB platformos.
Tačiau, skirtingai nei anksčiau itin sėkmingai parduodama „Fiesta“, naujieji elektriniai modeliai nesulaukė tokios paklausos, kokios tikėtasi. Beveik 2 mlrd. eurų vertės investicijos į gamybos pertvarką kol kas neatsipirko.
Planuojamas streikas nėra pirmasis ženklas, kad darbuotojai nerimauja. Pastarosiomis savaitėmis gamykloje jau vyko kelios įspėjamosios akcijos, o naująjį protestą palaiko net 93,5 proc. darbuotojų.
Papildomą įtampą kelia ir svarstymai, kad „Ford“ galėtų dalį 125 hektarų gamyklos teritorijos parduoti ar išnuomoti. Šie ketinimai paskelbti dar šių metų balandį.