• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Komercinio transporto sektorius patiria nepaprastą transformaciją, o elektros energija varomi automobiliai tampa vis perspektyvesni ir patrauklesni įmonėms, siekiančioms tvarumo ir veiklos efektyvumo. Visuotinai pripažįstant, kad būtina skubiai prisitaikyti prie ekologiškesnių technologijų, automobilių gamintojai taip pat įneša savo indėlį į šią sritį didindami komercinių elektrinių transporto priemonių pasiūlą.

Komercinio transporto sektorius patiria nepaprastą transformaciją, o elektros energija varomi automobiliai tampa vis perspektyvesni ir patrauklesni įmonėms, siekiančioms tvarumo ir veiklos efektyvumo. Visuotinai pripažįstant, kad būtina skubiai prisitaikyti prie ekologiškesnių technologijų, automobilių gamintojai taip pat įneša savo indėlį į šią sritį didindami komercinių elektrinių transporto priemonių pasiūlą.

REKLAMA

Transporto evoliucija

Vienintelis pastovus dalykas yra pokyčiai. O versle ši aksioma ypač taikliai apibūdina situaciją. Komercinių elektromobilių rinka pirmuosius žingsnius žengė rodydama kuklias ambicijas ir pirmiausia siekė išsaugoti naudingąją apkrovą, o ne baterijų dydį, kad automobiliai išliktų ganėtinai lengvi ir į juos būtų galima pakrauti kuo daugiau daiktų.

Šiame ankstyvajame etape pasirodė tokie modeliai, kaip „Volkswagen e-Crafter“ ar „Mercedes-Benz eSprinter“, jų baterijų talpa siekė iki 40 kWh, o viena įkrova nuvažiuojamas atstumas svyravo apie 170 km. Šių modelių pakako kasdieniam naudojimui mieste, o įmonėms tai buvo galimybė praktiškai išmėginti elektrinio mobilumo potencialą. Tačiau šiandien gatvėmis rieda gerokai pažangesni modeliai.

REKLAMA
REKLAMA

„Artėjame prie reikšmingo logistikos ekosistemos persitvarkymo. Tai, ką matome tokiose novatoriškose šalyse kaip Norvegija, neišvengiamai išplis visoje Europoje, taip pat ir Baltijos šalyse. Pokyčiai apima ne tik transporto priemones – jie yra sisteminiai. Visi – nuo vartotojų iki logistikos milžinų bei vyriausybinių įstaigų – prisitaiko ir evoliucionuoja“, – sako žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius.

REKLAMA

Baterijų technologijų progresas

Technologijoms nuolat tobulėjant, gamintojams pavyko padidinti elektromobiliuose montuojamų baterijų energijos tankį, o komercinių elektromobilių galimybės ir patrauklumas gerokai išaugo. Šiame kontekste išsiskiria „Peugeot“ modeliai, ypač „e-Expert“: visiškai įkrautas jis gali nuvažiuoti iki 330 km (priklausomai nuo pasirinktos versijos).

Toks šuolis atvėrė galimybę elektromobilumo privalumais naudotis platesniam įmonių spektrui be nerimo, kurį keldavo ankstesnės kartos modeliai. Elektriniai lengvieji komerciniai automobiliai tapo tinkami tiek darbui mieste, tiek tarpmiestinėms kelionėms.

REKLAMA
REKLAMA

Be to, gamintojai atsižvelgė į vartotojų nenorą aukoti automobilių krovumą. Pavyzdžiui, „e-Expert“ furgonas naudingąja apkrova nenusileidžia dyzeliniams „Expert“, o tai itin svarbu įmonėms, kurioms tiek svarbu išsaugoti universalumą, tiek ir reikia ekologiško našumo.

Prisitaikymas prie klimato

Ne paslaptis, kad Baltijos šalyse žiemos būna atšiaurios. Todėl čia dirbantiesiems svarbi dar viena „Peugeot“ elektrinių transporto priemonių savybė – patikima veikla net ir esant šaltam klimatui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Viena iš pagrindinių to priežasčių – šilumos siurblių montavimas elektromobiliuose. Šis įrenginys net ir atvėsus gali paimti lauko orą, pakelti jo temperatūrą ir panaudoti salonui šildyti.

Jo veikimo principas leidžia energiją taupyti labiau, nei pasitelkiant tradicinius automobilio šildymo būdus. O tai, savo ruožtu, taupo pagrindinės baterijos energijos atsargas ir prailgina viena įkrova nuvažiuojamą atstumą.

REKLAMA

Be šilumos siurblio, „Peugeot“ elektromobiliai turi ir kitų savybių, padedančių prisitaikyti prie šalto oro. Pavyzdžiui, kompaktiškesnėms komercinių elektromobilių salono erdvėms šildyti ir vėsinti reikia mažiau energijos. Tai leidžia padidinti šių transporto priemonių praktiškumą realiomis mūsų regiono sąlygomis, neaukojant įveikiamų kilometrų.

Be to, visi prancūzų markės elektromobiliai „apauti“ kokybiškomis, energiją taupančiomis padangomis. Jos sumažina energijos nuostolius dėl trinties, o tai taip pat tampa privalumu atvėsus, kai eismo sąlygos gali būti ne pačios palankiausios.

REKLAMA

„Oficialūs viena įkrova nuvažiuojamo atstumo skaičiai yra orientaciniai, tačiau realų nuotolį lemia galybė veiksnių. Dauguma modelių su didesnės talpos baterijomis dabar viena įkrova gali įveikti apie 200 km net ir vyraujant šaltesniam orui“, – paaiškina tūkstančius kilometrų komerciniais elektromobiliais įveikęs V. Milius.

Elektrinių furgonų patrauklumas neapsiriboja tik nuvažiuojamo atstumo ir naudingosios apkrovos skaičiais. Elektromobilius išbandę vairuotojai pažymi tylų jų veikimą ir vibracijų nebuvimą – prie šių privalumų lengva priprasti praleidžiant daug valandų prie vairo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Neišvengiama miestų logistikos kryptis

Baltijos šalyse elektromobilių rinka sparčiai auga. Per ateinančius metus laukiama keleto naujų elektrinių furgonų pasirodymo – pradedant didžiaisiais gamintojais „Ford“ ar „Volkswagen“ ir baigiant kitais. Elektra varomo transporto plėtra mūsų regione aiškiai rodo gamintojų įsipareigojimą kurti tokius modelius, įskaitant ir komercinius.

Elektriniai lengvieji komerciniai automobiliai be galo svarbūs įgyvendinant aplinkosaugos tikslus. Didmiesčiuose atsirandant mažos emisijos zonoms, jie tampa kone vienintele praktiška  transporto priemone verslo atstovams, ypač dirbantiems istoriniuose miestų centruose ar senamiesčiuose, kur vis dažniau nebeleidžiama naudoti tradicinių modelių su vidaus degimo varikliais.

REKLAMA

V. Miliaus teigimu, daliai verslų elektriniai furgonai taps natūraliu miestų logistikos pasirinkimu.

„Naudų yra įvairių. Eksploatacinės sąnaudos menkesnės, poveikis aplinkai – taip pat, jau nekalbant apie didesnį vairuotojų komfortą. Visa tai yra įtikinami argumentai verslui. Plintant mažos taršos zonoms, elektromobiliai liks vienintele perspektyvia alternatyva daugeliui komercinių operacijų miestų centruose“, – sako specialistas.

REKLAMA

Įkrovimo iššūkiai ir sprendimai

Infrastruktūra ypač glaudžiai susijusi su elektromobilių praktiškumu, o įkrovimo stotelių tinklai kelia bene daugiausia klausimų. Inovatyvūs sprendimai tokiose šalyse kaip Norvegija parodė, kad, keičiant darbo modelius, elektromobilius galima sklandžiai integruoti į kasdienius verslo procesus, o vairuotojų darbo pertraukėles skirti įkrovimui.

Galimybė nuotoliniu būdu valdyti automobilių įkrovimą per programėles – taip pat vienas iš svarbių sprendimų, kuriuos siūlo kai kurie elektromobilių gamintojai, įskaitant ir „Peugeot“. Ši technologija leidžia transporto valdytojams realiuoju laiku sekti kiekvieno elektromobilio būseną ir vietą.

Naujausių elektromobilių įkrovimo laikas sutrumpėjo. Pavyzdžiui, tokie komerciniai elektromobiliai kaip „Peugeot e-Expert“ sparčiojo įkrovimo stotelėje per pusvalandį gali papildyti energijos atsargas iki 80 proc., o tai leidžia lanksčiau išnaudoti transporto parką.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų