1935 m. įkurta britų markė bandė ištrinti savo istorinį palikimą ir esamą markės įvaizdį visiškai perkurti. Naujasis „Jaguar“ įvaizdis nutraukė visus ryšius su klasikiniu sportiškumu, britiška elegancija ar rafinuotumu.
Vietoje to pristatyta pastelinių atspalvių stilistika, akcentuojamas „nepriklausomas identitetas“, o reklamos sukėlė ne vienam lojaliam klientui nuostabą.
Pasak „Jaguar“ operacijų vadovo Rawdono Gloverio, naujasis dizaino principas – copy nothing – reiškia visišką atsiribojimą nuo bet kokių esamų šablonų.
Kūrybinėms komandoms buvo nurodyta „pamiršti viską, kas buvo anksčiau“, ir kurti šiuolaikinį „Jaguar“, kuris nebebūtų tik automobilių gamintojas, o prestižinis prekinis ženklas – lyginamas su „Hermès“ ar „Louis Vuitton“.
Šiuo metu „Jaguar“ išgyvena vieną didžiausių pokyčių savo istorijoje. Automobilių gamyba buvo sustabdyta daugiau nei metams, o naujoji elektrinė modelių karta bus pristatyta tik šiais metais.
Tai bus pirmasis „naujojo Jaguar“ automobilis, kuris turėtų reprezentuoti naują kryptį: tylų prabangos, technologijų ir modernaus dizaino junginį.
Vis dėlto rinkos ir lojalių gerbėjų reakcija, kol kas, dviprasmiška. Dėl to, pasak užsienio žiniasklaidos, „Jaguar“ galimai svarsto nutraukti bendradarbiavimą su kūrybine agentūra „Accenture Song“, kuri kartu su „Spark44“ yra atsakinga už dabartinę vizualinę kampaniją.
Nors sutartis galioja iki 2026 m. vidurio, bendrovė oficialiai paskelbė, kad „peržiūri pasaulinę rinkodaros strategiją“ – o tai, kitaip tariant, rodo nepasitenkinimą dabartiniais rezultatais.
Kontroversiška kampanija – be užuominų į paveldą
Kritiškai vertinama „Jaguar“ rinkodaros kampanija jau spėjo sulaukti griežtos reakcijos ne tik iš automobilių entuziastų, bet ir iš ilgalaikių prekės ženklo gerbėjų. Įvairiaspalviai vaizdo klipai, neturintys jokių aiškių sąsajų nei su pačiu „Jaguar“, nei su automobiliais apskritai, buvo sutikti šaltai.
Gamintojas, reaguodamas į kritiką, kaltinimus įvardijo kaip „neapykanta grįstą netoleranciją“. Tačiau tai tik dar labiau padidino atotrūkį tarp tradicinės markės dvasios ir naujosios stilistikos krypties.
Neigiamai įvertintas ir naujasis logotipas, kuris pakeitė istorinį šuoliuojančios panteros siluetą – vieną iš pagrindinių „Jaguar“ identiteto simbolių. Naujasis minimalistinis ženklas, anot kritikos, „praradęs viską, kas išskirdavo markę iš kitų“.
Taip pat nevienareikšmiškai įvertintas ir koncepcinis modelis „Jaguar Type 00“. Nors kompanija jį pristatė kaip „drąsiai kūrybišką“ eksperimentą, ji taip pat pripažino, kad šis kūrinys „nebus visų mylimas“.