Tai pirmasis gamintojo ultraprabangus serijinės gamybos superautomobilis su varikliu per vidurį. Dauguma sprendimų – nuo aerodinamikos iki anglies pluošto konstrukcijos – čia atėjo iš „Aston Martin Aramco Cognizant“ F1 komandos turimų žinių ir bendro darbo kartu su „Aston Martin“ inžinieriais.
Vieni geriausių bandytojų pasaulyje
„Formulės 1“ komandos pagal naujausias lenktynių taisykles turi ribotą biudžetą lenktynėms bei limituotą kiekį valandų automobilio testams trasoje. Dėl šios priežasties automobilių forma, aerodinaminės savybės ir veikimas pirmiausiai išbandomas pažangiuose simuliatoriuose.
Pagal tokį patį metodą buvo gaminamas ir „Aston Martin Valhalla“. 90 proc. visų automobilio dinaminių savybių ir nustatymų buvo išbandyta simuliatoriuje. Tuo tarpu likusius automobilio pakeitimus inžinieriai atliko po bandymų trasose ir keliuose.
Tokiuose bandymuose svarbiausia rolė atitenka vairuotojams-bandytojams, kurie po kelių ratų trasoje inžinieriams gali perduoti, kokius parametrus automobilyje reikia pakeisti. „Aston Martin Valhalla“ kūrimo metu automobilio ribas bandė „Aston Martin Aramco Cognizant“ F1 komandos vairuotojai Fernando Alonso ir Lancas Strollas. Todėl jau dabar aišku, kad savo pojūčiu „Valhalla“ labai stipriai primins F1 bolido keliamą jausmą.
Oro srovių suvaldymo menas
„Aston Martin“ atskleidžia, kad kuriant „Valhalla“ aerodinamikos sprendimus inžinieriai naudojo tą patį vėjo tunelį, bandymų metodą ir programinę įrangą kaip konstruojant F1 komandos bolidą AMR23.
Kadangi „Valhalla“ neturi atitikti F1 lenktynių bolidams keliamų reikalavimų, čia buvo panaudoti aktyvūs aerodinaminiai elementai. Tai reiškia, kad pagal greitį ir vairavimo režimą automobilis gali automatiškai suteikti daugiau sukibimo priekinei arba galinei ašiai.
Pavyzdžiui, važiuojant trasoje priekinis skirstytuvas pakeičia savo atakos kampą taip, kad priekiniai ratai turėtų daugiau sukibimo stabdant ir važiuojant į posūkį. Skriejant 240 km/val. greičiu „Valhalla“ prie kelio yra spaudžiamas net 600 kg jėga. Tuo tarpu važiuojant įprastu režimu kelyje, aerodinaminiai elementai pasislepia, kad sumažintų trintį su oru ir leistų važiuoti efektyviau.
Anglies pluošto meistrai
F1 bolidai vieni pirmųjų pasaulyje pradėjo plačiai taikyti tvirtą ir tuo pačiu lengvą anglies pluoštą, todėl čia yra surinkta daugiausiai žinių ir pasiteisinusių praktikų. Tiesa, automobilių kūrimas iš anglies pluošto ir kompozitų „Aston Martin“ irgi nėra naujiena, tačiau šįkart jie naudojosi „Aston Martin Aramco Cognizant“ F1 komandos turimomis tiksliomis anglies pluošto detalių gamybos staklėmis.
Tai leido sukurti unikalų „Valhalla“ monokoką, kuris apsaugo vairuotoją ir keleivį bei tuo pačiu leidžia sutaupyti svorio. Rezultatas – automobilis kuris tarsi susilieja su vairuotoju ir reaguoja net į menkiausią vairo pasukimą.
Pirmasis toks „Aston Martin“
„Valhalla“ yra ne tik pirmasis „Aston Martin“ serijinis automobilis su varikliu per vidurį, bet ir pirmasis su hibridine jėgaine. Čia montuojamas tik šiam modeliui sukurtas V8 variklis, kuris kartu su elektros motoru suka galinius ratus. Taip pat po vieną elektros variklį turi ir priekiniai ratai. Taigi „Valhalla“ į visus ratus perduoda net 1012 AG.
Toks galios ir jos perdavimo duetas apdovanos neįtikėtinu pagreičiu. 100 km/val. greitį „Aston Martin Valhalla“ pasieks vos per 2,5 sekundės, o maksimalus jo greitis – 350 km/val.
„Aston Martin“ pirmuosius „Valhalla“ pradės gaminti 2024 metais, o jų gamybą bus apribota iki 999 automobilių.
Tačiau tai nėra vienintelė galimybė pajausti „Formulės 1“ lenktynių pasaulį. „Aston Martin“ atstovybėje Vilniuje be kitų gamintojo kūrinių galima iš arti pamatyti ir išbandyti „Aston Martin Vantage F1 Edition“ ir DBX707 modelius, kurie „Formulės 1“ lenktynėse atlieka saugos ir medikų automobilio funkcijas.