• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vasarą Lietuvoje trumpam buvo pristatytas pirmasis pasaulyje „Super Tourer“ tipo automobilis „Aston Martin DB12“. Taip stipriai atsinaujinusio „Aston Martin“ gerbėjai laukė labai ilgai, o dabar vienas iš nedaugelio Europoje esančių modelių pradėjo važinėti ir mūsų šalies keliais.

14

Vasarą Lietuvoje trumpam buvo pristatytas pirmasis pasaulyje „Super Tourer“ tipo automobilis „Aston Martin DB12“. Taip stipriai atsinaujinusio „Aston Martin“ gerbėjai laukė labai ilgai, o dabar vienas iš nedaugelio Europoje esančių modelių pradėjo važinėti ir mūsų šalies keliais.

REKLAMA

Tai, kad naujasis DB12 yra galingiausias, prabangiausias ir išmaniausias visoje DB gamos istorijoje, neturėtų labai stebinti. Tačiau technologine prasme šiandien jis stipriai lenkia visus „Aston Martin“ modelius ir demonstruoja, ką jie turės netolimoje ateityje.

Tokio „Aston Martin“ dar nebuvo

Žvelgiant į DB12, galima pamatyti skulptūriškas linijas, kurios atkartoja pirmtako formas. Tačiau jo salone – absoliučiai nauja „Aston Martin“ dizaino kalba. Čia vyrauja tiesios ir griežtos linijos, o aukštai esanti centrinė konsolė tarsi apgaubia vairuotoją ir keleivį bei sukuria stiprų ryšį su automobiliu. Taip dizaineriai siekė pabrėžti, kad DB12 yra technologiškai kitoks ir kaip niekada stipriai susijęs su vairuotoju.

Didžiausia naujovė – pirmąkart pačių „Aston Martin“ sukurta multimedijos sistema. Centre sumontuotas 10,25 colių įstrižainės ir 1970x720 raiškos ekranas, kuris pasižymi smulkiu grafikos detalumu ir itin sodria juoda spalva. Dėl tokio technologinio sprendimo „Aston Martin DB12“ savo klasėje gali pasigirti raiškiausiu ekranu.

REKLAMA
REKLAMA

Lietimo ir paspaudimo balansas

Taip pat jis veikia labai intuityviai, nes į piršto prisilietimą ekranas sureaguoja vos per 30 milisekundžių. Jis čia veikia pagal tą patį lietimo principą kaip ir išmanieji telefonai ar planšetiniai kompiuteriai. Kitaip tariant, ekrano nereikia spustelėti, kaip įprastuose automobiliuose, o užtenka lengvai priliesti. Negana to, tokio tipo ekranų veikimui įtakos neturi temperatūra ar drėgmė.

REKLAMA

Tiesa, „Aston Martin“ šiame modelyje išlaikė ir fizinį ryšį su automobiliu, todėl ne viskas čia valdoma prisilietimu. Pakabos, išmetimo sistemos, stabilumo kontrolės ir kitos funkcijos turi atskirus didelius mygtukus centrinėje konsolėje. Tuo tarpu meniu pasirinkimams, temperatūros, garso ir ventiliacijos valdymui skirti metaliniai ratukai, kurie pasižymi tokiu maloniu veikimu, kurio neįmanoma aprašyti tekstu.

REKLAMA
REKLAMA

Per 110 metų istoriją DB12 yra pirmasis „Aston Martin“, kuriame bus internetu veikiantis intelektas. Automobilyje integruota „e-SIM“ kortelė, kuri leis būti nuolatos prisijungus prie interneto, matyti naujausią eismo informaciją ir kitus dalykus. Taip pat kartu su DB12 pristatoma „Aston Martin“ programėlė, kurios pagalba savininkai galės matyti, kur yra jų automobilis, jį užrakinti bei atrakinti, iškviesti pagalbą, atlikti diagnostiką ir daug kitų patogių dalykų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Greičio technologijos

Dar viena DB12 technologinė naujovė yra nukreipta į automobilio dinamiką. Čia pirmąkart DB serijoje sumontuotas elektra valdomas galinis diferencialas, kuris gali akimirksniu užsirakinti ir atsirakinti. Todėl DB12 vairuotojas gali vieną akimirką mėgautis komfortišku vairavimu, o pasirinkęs sportinį režimą, greitai ir preciziškai važiuoti posūkiuose.

Prie „Aston Martin DB12“ vairavimo jausmo stipriai prisideda ir naujos kartus išmanūs amortizatoriai. Jie pasižymi penkiskart platesniu veikimo diapazonu nei ankstesniame modelyje, todėl turi daugiau laisvės prisitaikyti prie vairuotojo norų ir neatpažįstamai pakeisti DB12 charakterį.

REKLAMA

Pavyzdžiui, GT režime pakaba būna optimaliai minkšta ir automobilis tarsi sugeria kelio nelygumus bei pasižymi komfortu posūkiuose. Tačiau viskas pasikeičia sportiniuose režimuose, kai DB12 važiuoklė sukietėja, reakcija pagreitėja ir priverčia vairuotoją kito posūkio laukti su nekantrumu.

„Aston Martin“ kuria automobilius vairavimo entuziastams, todėl DB12 turi specialių sistemų, kurios leis jo galios potencialu mėgautis užtikrintai ir saugiai. Pirmiausiai, automobilio elektra valdomas diferencialas veikia kartu su elektronine stabilumo sistema. Pastaroji yra visiškai nauja ir naudoja 6 giroskopus, kurie nuolat stebi automobilio balansą ir nuspėja, kokio sukibimo tuo metu reikia. Taip pat vairuotojas gali rinktis 5 vairavimo režimus, kurie prisitaiko prie įvairių scenarijų: nuo šlapios dangos iki važiavimo lenktynių trasoje.

Naujojo „Aston Martin DB12“ serijinė gamyba prasidėjo visai neseniai, o vienas iš keleto Europoje esančių modelių jau atkeliavo į „Aston Martin Vilnius“ saloną, kuriame dirbantys specialistai kviečia registruotis bandomajam važiavimui.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų