Su nauja „Aston Martin“ era lietuviai galėjo susipažinti jau vasarą, kai „Aston Martin Vilnius“ lankėsi naujausias gamintojo modelis – DB12. Be jokios abejonės, tai yra pažangiausias modelis visoje DB istorijoje, tačiau tai dar ne viskas.
Parodė, ką ateityje turės kiti
Didžiausia naujovė – pirmą kartą pačių „Aston Martin“ sukurta multimedijos sistema. Centre sumontuotas 10,25 colių įstrižainės ir 1970x720 raiškos ekranas, kuris pasižymi smulkiu grafikos detalumu ir itin sodria juoda spalva. Dėl tokio technologinio sprendimo „Aston Martin DB12“ savo klasėje gali pasigirti raiškiausiu ekranu.
Per 110 metų istoriją DB12 yra pirmasis „Aston Martin“, kuriame bus internetu veikiantis intelektas. Automobilyje integruota „e-SIM“ kortelė, kuri leis būti nuolatos prisijungus prie interneto, matyti naujausią eismo informaciją ir kitus dalykus. Taip pat kartu su DB12 pristatoma „Aston Martin“ programėlė, kurios pagalba savininkai galės matyti, kur yra jų automobilis, jį užrakinti bei atrakinti, iškviesti pagalbą, atlikti diagnostiką ir daug kitų patogių dalykų.
Kol kas tai – didžiausias „Aston Martin“ pokytis susijęs, su programine automobilio įranga, tačiau pakeliaukime laiku atgal, kad pamatytume, kada prasidėjo „Aston Martin“ atgimimas.
Peilis tarp plaktukų
Esminis lūžis prasidėjo 2020 metais, kai „Aston Martin“ pristato pirmąjį savo SUV modelį – DBX. Visą pasaulį apėmusi SUV karštinė neaplenkė prabangių ir sportinių automobilių gamintojų. Tiesa, „Aston Martin“ visada gamino tik dvidurius ir sportinius automobilius, išskyrus keturdurį kupe „Rapide“ į inžinerijos istoriją įėjusį „Lagonda“ limuziną, todėl visi laukė kažko netikėto.
Nepaisant to, kad į prabangių ir galingų SUV modelių konkurenciją „Aston Martin“ įsitraukė palyginti vėlokai, jų sukurtas automobilis tobulai atitiko gamintojo greičio filosofiją. DBX buvo sukurtas ant visiškai naujos platformos, kuri leido pagaminti erdvų, bet tuo pačiu labai lengvą automobilį. Daug aliuminio, klijuojamos dalys, žemas svorio centras – „Aston Martin“ iš savo patirties arsenalo traukė viską, kad tik sukurtų tokį SUV, kokio iki šiol nebuvo.
„Peilis rinkoje, kupinoje plaktukų“, – taip „Aston Martin“ inžinieriai tada apibūdino DBX. 550 AG turintis 4 litrų V8 variklis su dviguba turbina leido naujausiam gamintojo kūriniui 100 km/val. pasiekti vos per 4,5 sekundės. Tačiau tai buvo tik pradžia.
2022 metais pasirodo galingesnė ir greitesnė versija – DBX707. „Aston Martin“ inžinieriai čia gerokai patobulino variklį, pakabą ir stabdžius, pritaikydami savo patirtį iš automobilių sporto. Rezultatas?
Tuo metu tai buvo galingiausias ir greičiausias SUV pasaulyje. Kaip išduoda jo pavadinimas, modelis gali pasigirti 707 galia, o 100 km/val. greitį pasiekia vos per 3,3 sekundės. Visai neseniai tokie skaičiai buvo įmanomi tik sportiniuose automobiliuose, kuriuose dėl didelio variklio reikėjo atsisakyti vietos keleiviams ir bagažui.
Sugrįžimas į didįjį sportą
Tiesa, dėl tokių galingų naujienų praleidome 2021 metus. Metai, kurie svarbūs tiek „Aston Martin“ tiek viso pasaulio automobilių sporto mėgėjams. „Aston Martin“ grįžta prie savo ištakų – kurti automobilius lenktynėms – ir paskelbia, kad po ilgos pertraukos startuos „Formulės 1“ lenktynėse.
Automobilių sporto viršūnėje jau seniai nebuvo matyti „British Racing Green“ žalios spalvos, todėl žinia buvo pasitikta su didžiuliu entuziazmu. Bet tai dar ne viskas, nes greičiausiose pasaulio lenktynėse tam tikruose etapuose trasoje galima pamatyti dar du „Aston Martin“ kūrinius. Saugos automobilio vaidmenį čia atlieka atletiškas „Aston Martin Vantage“, o medikai trasoje skuba su vienu greičiausių SUV pasaulyje „DBX707“.
Šio teksto ruošimo metu „Aston Martin“ F1 komanda jau ruošiasi paskutiniam šio sezono startui Abu Dabyje, tačiau jau dabar aišku, kad 2023 sezonas buvo geriausias komandai ir sugrąžino „Aston Martin“ vardą į lenktynių Olimpą. Šiuo metu jie užima 5 vietą konstruktorių taurėje, o komandos vairuotojas Fernando Alonso, pagal sukauptų taškų skaičių, dalijasi 4-5 vietas su Carlosu Sainzu.
Pirmasis toks „Aston Martin“ istorijoje
Dalyvavimas F1 lenktynėse „Aston Martin“ reiškia daugiau nei podiumus. Čia kuriami ir išbandomi sprendimai, kurie leidžia gaminti galingesnius, greitesnius ir lengvesnius automobilius. Geriausias to pavyzdys – ultraprabangus superautomobilis „Valhalla“.
Pagal naujausias F1 taisykles, kuriant bolidus, komandos turi tik ribotą kiekį testų lenktynių trasoje. Didžioji dalis kūrimo proceso vyksta simuliatoriuje, kur išbandomas kiekvienas naujas komponentas ar inžinerinis sprendimas. Pavyzdžiui, 90 proc. „Valhalla“ dinaminių charakteristikų buvo sukurta simuliatoriuje. Dabar laukia tikri bandymai trasose, kur prie naujo superautomobilio vairo sės Fernando Alonso ir Lance’as Strollas, kurie leis atrasti dar daugiau greičio automobilyje.
Svarbu pabrėžti, kad „Valhalla“ bus pirmasis „Aston Martin“ automobilis su hibridine jėgaine: V8 variklis ir du elektros motorai. Jų bus išleista tik 999 vienetai, o gamyba prasidės 2024 metais. Tai bus pirmasis žingsnis į elektrifikaciją, o „Aston Martin“ žada, kad 2025 metais pristatys pirmąjį savo modelį su elektros varikliu. Tuo tarpu iki 2026 metų kiekvienas gamintojo modelis turės elektrinę versiją. Ilgalaikis „Aston Martin“ tikslas, kad 2030 metais visa gama būtų vien elektromobiliai.
Šiuo metu Lietuvoje lankosi vienas iš nedaugelio Europoje registruotų DB12 modelių, todėl registruokitės bandomajam važiavimui „Aston Martin Vilnius“ ir patys pamatykite, kaip atrodo nauja „Aston Martin“ era.