„Toyota“ priklauso elitinių automobilių klubui. Savo statusą ir svarbą automobilių pramonėje gamintojas sugeba įrodyti kurdamas itin plačią modelių gamą, kuri vienu metu gali įtikti bet kam. Racionalūs hibridai, patvarūs pikapai, talpūs visureigiai, praktiški vienatūriai, tačiau šį kartą didžiausią dėmesį norime sutelkti į automobilių entuziastų kraują kaitinančius modelius, kurie iš „Toyota“ gamyklų visame pasaulyje išriedėdavo turėdami kupė pavidalą.
TOYOTA SPORTS 800
- Gamybos pradžia – 1965 m.
- Pagamintų modelių skaičius – 3 131
Pradžios pradžia. Septinto dešimtmečio viduryje pristatytas mažylis atvėrė itin svarbų lapą „Toyota“ bendrovės istorijoje. Jis nebuvo nei galingiausias, nei patraukliausias ar technologiškai pažangiausias to meto „Toyota“ automobilis. Vietoje to, „Sports 800“ tapo pirmuoju bendrovės sportišku automobiliu.
Kaip ir galite tikėtis, pirmasis bandymas nebuvo įspūdingas. Tai buvo vos 3,5 metro ilgio mažylis, turėjęs vos 45 arklio galias išvystantį variklį, tačiau ar automobiliui, kuris sveria vos 580 kilogramų reikia labai galingo variklio? „Toyota“ inžinieriams tuomet atrodė, kad nereikia.
„Toyota Sports 800“ į automobilių istorijos vadovėlius pateko dėl dar vienos, ypatingai svarbios priežasties. Matote, tai buvo pirmasis serijiniu būdu gaminamas automobilis, turėjęs „Targa“ stiliaus nuimamą stogą. Pamirškite „Porsche“ žygdarbius šioje srityje, nes „Toyota“ specialistai buvo pirmieji, kurie sugebėjo šią idėją realizuoti masinėje gamyboje.
TOYOTA SOARER (Z30)
- Gamybos pradžia – 1991 m.
- Pagamintų modelių skaičius – 36 147
Europoje ir kitose Vakarų pasaulio šalyse daugelis praeivių šį automobilį žino kitu vardu – „Lexus SC“, tačiau neleiskite identiškai automobilių išvaizdai jūsų apgauti.
Pirmasis skirtumas slypėjo variklių gamoje. Jeigu „Lexus“ galėjo turėti 3,0 arba 4,0 litrų darbinio tūrio variklius, „Toyota Soarer“ galėjo turėti ir 2,5 litro, 6 cilindrų agregatą.
„Toyota Soarer“ taip pat galėjo būti komplektuojamas tik su išskirtinai 4 laipsnių automatine pavarų dėže. Vėliau „Toyota“ pasiūlė ir 5 laipsnių mechaninės pavarų dėžės opcija, tačiau šiandien naudotų automobilių rinkoje ji sutinkama itin retai. Vertėtų pažymėti ir dar vieną skirtumą – „Toyota Soarer“ niekada nebuvo komplektuojamas su 5 laipsnių automatine pavarų dėže, kurią, pavyzdžiui, turėjo Europoje ar Jungtinėse Valstijose parduodami „Lexus SC“ analogai.
Nepaisant šių pokyčių, „Toyota Soarer“ ir „Lexus SC“ nuo pat pirmųjų akimirkų buvo kuriamas atsižvelgiant į JAV rinkos subtilybes, poreikius ir svajones. Būtent dėl šios priežasties didžioji dalis darbų buvo atlikta ne Japonijoje, o JAV esančiame „Toyota“ automobilių dizaino ir inžinerijos padalinyje.
„Toyota“, žinoma, norėdama užtikrinti aukščiausios kokybės surinkimą, abiejų modelių gamybą vykdė vienoje seniausių bendrovės gamyklų, kuri savo veiklą pradėjo 1959 metais.
TOYOTA MR2 (SW20)
- Gamybos pradžia – 1989 m.
- Pagamintų modelių skaičius – 129 777
Tai vienas iš tų automobilių, kurio apibūdinime galėjo rasti žodį „Ubagas“. Kaip ir „Opel Calibra“, taip ir antroji „Toyota MR2“ modelio karta labai dažnai buvo vadinama „Ubagų Ferrari“, tačiau „MR2“ atveju, tam tikrų bendrystės ryšių su „Ferrari“ galima rasti.
Kaip ir „Ferrari“, automobilis buvo varomas tik galiniais ratais. Kaip ir „Ferrari“, automobilio variklis buvo sumontuotas šalia galinės ašies, praktiškai per vidurį. Tačiau skirtingai nei „Ferrari“, „Toyota“ inžinieriai praleido tuziną bemiegių naktų klausydami profesionalių lenktynininkų patarimų, kurie leistų tinkamai subalansuoti japonišką „MR2“.
Atsižvelgiant į automobilių tema rašančių žurnalų atsiliepimus, „Toyota“ specialistų pastangos nenuėjo veltui. „Autocar“ žurnalo redakcija „MR2“ automobilį įvardijo kaip žaismingą, patikimą ir įperkamą kupė.
Jungtinėse Valstijose leidžiamo žurnalo „Car & Driver“ redakcija stebėjosi tiksliu valdymu ir įspūdingai trumpa stabdymo distancija, sugebėjusia pranokti eilę brangesnių automobilių. Na ir galiausiai, tiesiog rekomenduojame pažiūrėti „Aukščiausios pavaros“ apžvalgą, kuri tiksliai sudėlioja pačius svarbiausius punktus.
TOYOTA CELICA GT-FOUR RC (ST185)
- Gamybos pradžia – 1991 m.
- Pagamintų modelių skaičius – 5 000
„Toyota“ šiandien yra dominuojanti jėga Pasaulio ralio čempionate, tačiau taip buvo ne visada. Dešimto dešimtmečio pradžioje, „Toyota“ dėjo didžiules pastangas nuo karaliaus sosto nustumti sunkiai pranokstamą „Lancia Delta Integrale“.
Kol „Toyota“ ralio komandos nariai ieškojo būdų kaip tai padaryti, lengvųjų automobilių padalinio darbuotojai turėjo realizuoti tarptautinės automobilių sporto federacijos reikalavimą pagaminti ne mažiau kaip 5 000 bendro naudojimo keliams skirtų modelių, atvaizduojančių ralio greičio ruožuose lekiantį bolidą.
Palyginus su standartiniu modeliu, ši ribotos laidos versija turėjo gerokai našesnę aušinimo sistemą, naujos formos variklio dangtį, kurio viršuje esanti anga padėdavo išlaikyti optimalią variklio temperatūrą.
„Toyota“ taip pat pasirūpino nauja išmetimo sistema, o iš 2,0 litrų darbinio tūrio, keturių cilindrų variklio išspaudė 235 arklio galias.
TOYOTA COROLLA LEVIN (AE86)
- Gamybos pradžia – 1983 m.
- Pagamintų modelių skaičius – daugiau nei 360 000
- Variklis – 1,6 litro (88-114 AG)
Sukurti klasikinės komponuotės automobilį nėra pigu. Tai žino kone kiekvienas automobilių gamintojas, tačiau „Toyota“ turėdama milžiniškus išteklius ne vieną kartą pademonstravo kaip iš nykaus standartinio modelio galima išspausti šį bei tą įdomaus.
Skirtingai nei racionalioji „Corolla“ su sedano kėbulo tipu, „Levin“ versija buvo varoma ne priekiniais, bet galiniais ratais. Be to, automobilis nuo pat pirmųjų akimirkų buvo projektuojamas su mintimi jį naudoti automobilių sporto varžybose, o tai reiškia, jog „AE86“ buvo itin lengvi, itin pigūs ir svarbiausia – lengvai pritaikomi savo reikmėms.
Šios unikalios savybės akimirksniu sudomino ganėtinai išrankią automobilių sporto bendruomenę. Japonijoje, Jungtinėje Karalystėje ir kitose pasaulio šalyse „AE86“ buvo pradėtas naudoti skirtingose ralio ir žiedinių lenktynių disciplinose, tačiau daugelis „AE86“ automobilį prisimena žiūrėdami kaip šis kompaktiškas modelis slysta šonu siaurais kalnuotų vietovių keliais.
TOYOTA 2000GT
- Gamybos pradžia – 1967 m.
- Pagamintų modelių skaičius – 351
- Variklis – 2,0 arba 2,3 litro (140-150 AG)
Septintasis dešimtmetis „Toyota“ kompanijai buvo kaip niekada svarbus. Japonijos pramonės milžinas ieškojo būdų kaip galėtų pavergti snobiškai nusiteikusių europiečių ir amerikiečių širdis. Gera kaina, neįtikėtinas patikimumas ar geresnė garantija niekam nerūpėjo, nes anuomet „Toyota“ įvaizdis buvo toks pats kaip ir „Dacia“.
„Toyota“ atsižvelgusi į Jungtinėse Valstijose ir Europoje įsikūrusių gamintojų taikomą strategiją, „Toyota“ taip pat savo inžinieriams įsakė sukurti automobilį, kuris leistų tūkstančiams vairuotojų visame pasaulyje pajusti kitokį ryšį su šios markės emblemą dėvinčiu automobiliu.
Septinto dešimtmečio pabaigoje pristatytas automobilis nebuvo panašus nei į vieną tuomet gamintą „Toyota“. Vietoje to, projekto autoriai įkvėpimo sėmėsi iš vieno gražiausių pasaulio automobilių – „Jaguar E-Type“.
Aptakios kėbulo formos, ilgas variklio dangtis ir riesta galinė dalis, be abejonės, yra tie dizaino elementai, kurie kelia asociacijas su britišku kupė, tačiau „Toyota 2000GT“ sugebėjo sužibėti ir televizijos ekranuose. Jis „You Live Only Twice“ kino juostoje tapo slaptojo britų agento vežėčiomis.
TOYOTA SUPRA (A80)
- Gamybos pradžia – 1993 m.
- Pagamintų modelių skaičius – 45 230
- Variklis – 3,0 litrų, 6 cilindrų (225-330 AG)
Tai, ko gero, žymiausias bendrovės modelis visame pasaulyje, savo vardą automobilių entuziastų bendruomenėje sutvirtinęs naujo tūkstantmečio akivaizdoje.
Ketvirtoji ir iki šiol daugiausiai gerbėjų turinti modelio karta sulaukė visuotinio pripažinimo Jungtinėse Valstijose, kur dešimtame dešimtyje pradėjo sparčiai augti nauja automobilių kultūros atšaka, kurioje „Supra“, kartu su kitais modeliais iš Japonijos, tapo puikia modifikacijų platforma.
Jungtinėse Valstijose, Jungtinėse Karalystėje ir Japonijoje tuzinas skirtingų „Supra“ automobilių į gatves išriedėdavo turėdamos 900 ar net 1 000 arklio galių, demonstruodamos stulbinantį patikimumą ir, žinoma, dar įspūdingesnį pagreitį, o šiuos vaizdus išvydusi jaunoji automobilistų karta buvo pasiryžusi sekti savo herojų pėdomis.