„Toyota“ norėdama palepinti vairavimo malonumą vertinančius entuziastus, lipdydami „GT86“ koncepciją pasirinko ne „Mazda“ išgrįstą kelią. „Toyota“ specialistai norėjo sukurti rimtą, konkurencingą sportišką modelį su galinių varančiųjų ratų pavara, kuris negalėtų būti lyginamas su „Mazda MX-5“.
Vis dėlto, tam tikri bruožai skatina „GT86“ palyginti su „MX-5“. Abudu modeliai turi klasikinę komponuotę, beveik idealų svorio paskirstymą tarp abiejų ašių, jų ratus suka atmosferiniai jėgos agregatai. Klasikinis požiūris į automobilio kūrimą turi daugybę privalumų, bet paskui juos bėga ir nemažas būrys trūkumų, jeigu nesusikoncentruoji į tai, ko reikalauja potencialus pirkėjus.
DIZAINAS
„Kuklumas žmogų puošia“ – šią frazę turėjote girdėti iš savo senelių, kurie norėdami Jums įkrėsti proto, į pagalbą pasitelkdavo panašaus pobūdžio frazes. Iš dalies ši frazė tinka iš Japonijos kilusiems sportiškiems automobiliams. Jeigu pažvelgtume į itin platų modelių spektrą, pamatytume, jog juos vienija ta pati savybė – santūrumas.
„Honda Integra Type-R“, „Subaru Impreza WRX STI“, „Mitsubishi Eclipse“, „Mazda RX-7“ – sportiškų automobilių standartais, jie visuomet atrodydavo kaip tylus, bet esant reikalui, pasireikšti galintis pusbrolis. Tas pusbrolis, kuris niekada neaušina veltui burnos ir kalba tik tada, kai reikia. Ne daugiau.
Ši neįprasta formulė labai prisidėjo prie japoniškų automobilių dizaino formavimo ir sugebėjimo prisitaikyti prie šių laikų. Ar pažvelgę į pirmos kartos „Honda NSX“ ar priešpaskutinės laidos „Toyota Supra“ pasakytumėte, jog jie atrodo senamadiškai? Kaip koks „Kia Cee'd“, kuris po dviejų metų atrodo kaip iš mados išėjęs rankinukas?
Tuo tarpu žvelgiant į „Toyota GT86“ apima dvejopi jausmai, nes juk tai – kupė. Kėbulo tipas, kuris turi kaitinti kraują, priversti susimaišyti tepalo ir benzino kokteilį ar žiūrėti į automobilį, lyg tai būtų devintas pasaulio stebuklas.
Bėda yra ta, jog „GT86“ dizainas nekelia visiškai, absoliučiai jokių emocijų. Elementarios, pagal paprasčiausią dizainerių formulę nupieštos kėbulo linijos – ar tokie žodžiai turi būti tariami gamintojo kūriniui, kuris kadaise sukūrė „Celica“, „MR2“ ar „Supra“? O galbūt mes pernelyg sentimentalūs?
Vertinimo kriterijus | Toyota GT86 |
Išskirtinumo faktorius | 5 balai |
Interjero dizainas | 6 balai |
Eksterjero dizainas | 5 balai |
Varantieji ratai | Galiniai |
Tuščio automobilio svoris | 1237 kilogramai |
Ilgis (mm) | 4240 mm |
Plotis (mm) | 1775 mm |
Aukštis (mm) | 1320 mm |
Ratų bazės ilgis (mm) | 2570 mm |
INTERJERAS
Automobilių kūrėjų pasirinkta stilistikos kryptis akivaizdžiai matosi ten, kur praleidžiate didžiąją dalį laiko – sėdėdami už „GT86“ vairo.
Elementarumas, pernelyg stipriai neperkrautas interjeras, su labai aiškiomis instrukcijomis kaip naudotis svarbiausiais prietaisais – pagal šiuos kriterijus „Toyota“ inžinieriai projektavo „GT86“ vidų, ir iš dalies, neprašovė.
Vairuotojui ir keleiviui skirtos sėdynės iš pradžių gali pasirodyti pernelyg siauros, tačiau jos yra stebėtinai patogios ir sugeba išlaikyti vairuotoją karaliaus soste, kai su automobiliu labai dažnai ir agresyviai keiti važiavimo kryptį, o ir galimybė sėdėti žemai – tikra atgaiva, nes retkarčiais kai kuriuose pilnaverčiuose sportiškuose modeliuose jautiesi, lyg sėdėtumei kaip kokiame vienatūryje.
Pradėjus žvalgytis aplinkui, netrukus apima jausmas, lyg būtum sugrįžęs į 1995-uosius. Stilistine ir kokybine prasme, bet trumpam užtraukime rankinį ir sustokime. Juk tai sportiškas kupė, kam jam reikalinga vidine durų apdaila, kuri būtų pagaminta ne iš perdirbtų „Tic Tac“ saldainių dėžučių, ar kodėl jis turėtų turėti multimediją, kuri neprimintų tos, kurią įsigijote iš „AliExpress“ už 5 eurus. Automobilio interjeras yra nesibaigiantis keistų sprendimų kratinys, bet atsižvelgiant į faktą, jog „Toyota“ inžinieriai norėjo sukurti didžiausią vairavimo malonumą teikiančią mašiną, nereikėtų stebėtis, jog projekto autoriai didesnį dėmesį skyrė pakabai ir kitiems judantiems elementams, o ne vairuotojo ir keleivio gerbūviui.
Vertinimo kriterijus | Toyota GT86 |
Interjero erdvė | 6 |
Interjero apdailos medžiagos | 5 |
Surinkimo kokybė | 6 |
Ergonomika | 7 |
Matomumas | 7 |
Prietaisų skydelio informatyvumas | 8 |
Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir jų funkcionalumas | 5 |
Multimedijos sistema | 5 |
Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas | 7 |
Bagažinės tūris (l) | 243 |
DINAMIKA
Sportiškas kupė – du žodžiai, kurie daugeliui sufleruoja keletą dalykų. Vienas iš jų – džiuginanti akceleracija, bet kuriuo momentu, bet kurią akimirką, kai įminate akceleratoriaus pedalą iki dugno.
Atliekant šį veiksmą, net ir būdami patys didžiausi „Toyota GT86“ gerbėjai, turite sutikti, jog 200 arklio galių ir 205 Nm sukimo momentą išvystantis variklis tokiame automobilyje kaip „GT86“ atrodo... juokingai ir nuviliančiai. Ypač vėlų vakarą, kai ryškus kupė vilioja kitų automobilių vairuotojus, siekiančius nubausti grynaveislį sportišką kupė.
Galios, o tiksliau – didesnio sukimo momento trūkumas ypatingai jaučiasi važiuojant mažesniais greičiais. Apima toks jausmas, jog tuomet variklis bando vienu metu bėgti ir rūkyti tris cigaretes.
4 cilindrų agregatas atsigauna tik, kai perlipate 4000 sūkių ribą.Tik tada pradedi justi kaip variklis atsigauna ir kaip jis noriai skleidžia ausį džiuginančias melodijas. Iki pat 7000 aps/min. ribos, ir kai tik pradedate mėgautis, turite perjungti pavarą ir motoro drožimo procesą pradėti iš naujo.
Tiesą sakant, tai šiek tiek glumina, nes didžiąją dalį laiko variklis praleidžia kaukdamas ir spiegdamas, kai bandote pasiekti ribą, kai variklis išvysto maksimalius veikimo parametrus ir kai šį tikslą pasiekiate, pradedate svarstyti kodėl jis nesiūlo daugiau, ir kodėl analogiškos ir pigesnės kišeninės „raketos“, tokios kaip: „Abarth 595“, „Renault Clio R.S.“ ar „Volkswagen Polo GTI“, kurios buvo suprojektuotos pagal kitokias formules. Skirtumas tik tas, jog jie tą patį rezultatą pasiekia į pagalbą pasitelkę kitas priemones.
Mes tikrai nesame vieni iš tų, kuriems reikia 400 ar 500 arklio galių išvystančio automobilio, kuriuo būtų galima mėgautis. „Toyota GT86“ jėgainei užtektų papildomų 50 arklio galių ir 70-80 Nm, kurie kaip reikiant pagerintų automobilio galimybes siekiant staigiai pagreitėti.
Vertinimo kriterijus | Toyota GT86 |
0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) | 8,2 sekundės / 8,5 sekundės |
60 - 100 km/val. („Auto“ režimu) | 4,6 sekundės |
80 - 120 km/val. („Auto“ režimu) | 7,5 sekundės |
Variklio išvystoma galia | 200 AG esant 7000 aps/min. |
Didžiausias sukimo momentas | 205 Nm esant 6400-6600 aps/min. |
Maksimalus greitis | 210 km/val. |
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) | 10,4 litro / 6,4 litro / 7,8 litro |
Degalų bako talpa | 50 litrų |
Taršos emisijos klasė | Euro 6 |
Su pilnu baku nuvažiuosite | ~ 400 kilometrų |
VALDYMAS
Giliai įkvėpkite ir dabar – iškvėpkite, nes automobilio elgesys kelyje yra vienintelė savybė, dėl kurios jūs nuoširdžiai norėsite įsigyti šią „Toyotą“.
Nuo pat pirmųjų akimirkų ši „Toyota GT86“ siūlė neperlipant itin pavojingos ribos džiaugtis šoniniu slydimu, kurį buvo beprotiškai lengva suvaldyti ir be abejonės – išprovokuoti. Net jeigu nemėgstate visus įmanomus posūkius įveikinėti išsišiepęs kaip tikrų tikriausias ožys, tikslumą ir vikrumą vertinantys vairuotojai taip pat neliks nusivylę.
Vairo mechanizmas pirštų galiukams suteikia neįtikėtinai daug informacijos. Susidaro įspūdis, jog jūsų rankos būtų tiesiogiai sujungtos su ratais, o tai kiekvienam vairuotojui turėtų įpūsti nemažą pasitikėjimo savimi dozę.
Kuomet automobiliu džiaugiatės kažkur toli nuo civilizacijos, kur prasidarę automobilio langą girdite tik kaip čirška stabdžių diskai, tuomet „GT86“ pakabos nustatymai atsiskleidžia pačiu gražumu.
Priekinė dalis į posūkius neįvažiuoja, bet įslysta, automobilis nepriekaištingai klauso vairuotojo komandų ir į džiaugsmo puodelį krauna vis daugiau ir daugiau gerų emocijų, bet kai užbaigiate savo smagų pasivažinėjimą ir nusprendžiate sugrįžti į realybę, į užpakalį pradeda spardyti „Toyota GT86“ neuniversalumas.
Važiuojant mieste, kur slypi šulinio dangčiai, mažesnės ar didesnės duobės, automobilio pakaba juntamai kieta, nesugebanti sugerti net menkiausių nelygumų. Tuo tarpu greitkelyje, važiuojant 120 ar 130 km/val. greičiu, į vidų puola visi įmanomi garsai: aerodinaminis triukšmas, padangų keliamas triukšmas, variklio keliamas triukšmas.
Puikiai suprasime tuos, kuriems tokie priekaištai sportiškam automobiliui nėra logiški, bet šioje diskusijoje nuolatos grįšime į pradinį tašką. „Toyota GT86“ siūlomos savybės imponuoja, jog jį turėtumėte naudoti tik išskirtiniais atvejais, pavyzdžiui, savaitgaliais, tačiau šiuo metu rinkoje yra pilna alternatyvų, kurios kiekvieną mielą jiems mestą užduotį atliks geriau, smagiau ir užtikrinčiau, neaukodami nei komforto, nei patogumo važiuojant dideliu greičiu. Aha, mes žiūrime į ne bet ką, o „Mazda MX-5“.
Vertinimo kriterijus | Toyota GT86 |
Pakabos suteikiamas komfortas | 7 balai |
Stabilumas posūkiuose ir važiuojant didesniu greičiu | 8 balai |
Manevringumas | 8 balai |
Stabdžių sistemos efektyvumas | 8 balai |
Triukšmo lygis | 6 balai |
Padangų išmatavimai | 215/45 R17 |
EKSPLOATACIJA
Kiek šiais laikais kainuoja bilietas į sportiškų automobilių klubą? Maždaug 20 000 - 25 000 eurų, jeigu esate linkęs link priekiniais ratais varomų karštųjų hečbekų. Vis dėlto, jeigu dievinate klasikinės komponuotės modelius, tuomet pasiruoškite piniginę atverti plačiau.
Štai, kad ir mūsų bandytasis „Toyota GT86“ – nėra pigus automobilis. Automobilio komforto įrangą papildė keliais priedais ir išsirinkę mėgstamą spalvą, netrukus matysite kaip galutinė suma peržengia 35 000 eurų ribą.
Žymiai geresnė situacija yra „Mazda“ stovykloje. Panašaus galingumo „Mazda MX-5“ su visais įmanomais priedais kainuoja vos 33 250 eurų. Ir – viskas. Priėjote liepto galą.
Kitų, galiniais ratais varomų automobilių kainos prasideda nuo 45 tūkst. eurų. Pavyzdžiui, „Ford Mustang“ – 44 910, „Porsche Cayman“ – 55 tūkst. eurų. Nesvarbu apie kurį modelį pagalvotumėte, galutinės sumos išraiška nuolatos stiebsis į viršų, kol pasieksite šešis skaičiukus.
Vertinimo kriterijus | Toyota GT86 |
Pigiausio modelio kaina | 30 790 eurų |
Bandyto modelio kaina | 34 670 eurų |
Papildomos įrangos pasirinkimas ir kaina | 7 balai |
Standartinė garantija | 3 metų / 100 000 kilometrų |
Numatoma išliekamoji vertė po 5 metų | ~ 35 procentai |
Išlaidos planiniams aptarnavimams 100 000 kilometrų | N.D |
Atstovybių tinklas | Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje |
„Toyota GT86“ yra puikus įrodymas, jog gyvename visuotinio išpindėjimo laikais. Visi labai greitai pripratome prie automobilių, kurie sugeba atlikti viską. Priklausomai nuo vairuotojo nuotaikos, automobilis gali būti: greitas, patogus, komfortiškas, tylus, praktiškas, pakankamai ekonomiškas ar esant poreikiui – sukelti šiurpuliukus.
Kadangi gyvename itin galingų ir pajėgių automobilių laikais, japoniškas kupė didžiulėje narsuolių kompanijoje atrodo kaip balta varna. Ieškant dinamiško, įdomaus, azartiško automobilio, „Toyota GT86“ patenka į europietiškų sportiškų hečbekų teritoriją, kurioje stūkso tokie modeliai kaip : „Hyundai i30 N“, „Renault Megane R.S.“, „Volkswagen Golf GTI“, „Seat Leon Cupra“ ir kas be ko - kolega iš Japonijos – „Mazda MX-5“.
Šioje kompanijoje „Toyota GT86“ turi tik vieną ryškų pranašumą – klasikinę komponuotę, kuri retkarčiais leis džiaugtis jos teikiamais privalumais apie kuriuos mums vargu ar reikėtų kalbėti. Visais kitais aspektais – „Toyota GT86“ turėjo atsirasti kažkur 1999 metais. Tuomet jis būtų dievinamas ir gerbiamas, bet tik ne dabar ir ne šiandien, kai potencialios alternatyvos sugeba teikti daugiau džiaugsmo. Net jeigu ir svarstote apie japonišką, galiniais ratais varomą automobilį, tuomet tiesiog įsigykite „Mazda MX-5“. Daug vikresnis, daug linksmesnis analogas, kuris pakankamai senamadišką formulę sugebėjo išnaudoti savo naudai.
MUMS PATIKO
- Vairo tikslumas ir informatyvumas
- Variklis pradeda dainuoti tachometro rodyklei pasiekus 4500 aps/min. ribą
- Žaismingas, lengvai perprantamas automobilio valdymas, kuomet norisi priversti galinę dalį slysti
- Galimybė išjungti stabilumo kontrolę
MUMS NEPATIKO
- Kam skirtos galinės sėdynės? Iš jų jokios naudos
- Triukšmingas važiuojant didesniu greičiu
- Įperkamiausias naujas automobilis su galinių ratų pavara? Tikrai ne
- Multimedijos sistema, švelniai tariant, apgailėtina
- Automatinės pavarų dėžės veikimo algoritmas neturi nieko bendro su sportiškumu
- Galite kiek tik norite ginti „Toyota“ sprendimą, kuris į šį automobilį leido montuoti atmosferinį variklį, tačiau kai jo dinaminės savybės yra beveik tokios pačios kaip mažojo „Abarth 595“ hečbeko, nori užduoti klausimą – „Ką po velnių jie sau galvojo?“