Japonijos automobilių gamintojas ieškojo įvairiausių būdų, kuriais galėtų padidinti savo rinkos dalį, tačiau, ištisus dešimtmečius, „Lexus“ naujų automobilių pardavimų apimtys ganėtinai retai peržengdavo 50 tūkst. vienetų ribą. Štai, 2021-aisiais, tik Europos Sąjungos šalyse, „Lexus“ pardavė 46 tūkst. , o 2022-aisiais – tik 38 tūkst. naujų automobilių, kuomet Jungtinėse Valstijose „Lexus“ paklausa buvo kelis kartus didesnė.
Vadovaujantis šia, elementaria statistika, „Lexus“ galėjo susitelkti į pačius pelningiausius segmentus ir rinkas, ir tiesiog ignoruoti kas dedasi Europoje. Tačiau panašu, jog „„Lexus“ vadovai į Europos regioną žiūri kaip į sudėtingą matematinį uždavinį, kurį išspręsti pavyksta ne visiems.
1999-aisiais rinkoje debiutavęs „Lexus IS“ buvo viena iš sudedamųjų dalių, turėjusių padėti tvirtai įžengti į „Alfa Romeo“, „Audi“, BMW ir kitų, aukštesnės klasės gamintojų teritoriją. Visgi, „Lexus IS“ nuo pat pirmųjų akimirkų buvo kuriamas galvojant apie išpaikintus europiečius, bet daugiau nei 20 metų trukusios pastangos ir siekiai įrodyti, jog svajojant apie kompaktišką, solidų, klasikinę komponuotę turintį sedaną, nebūtina pirmu reisu keliauti į BMW saloną.
Akivaizdu, jog naujų automobilių rinkoje „Lexus“ nėra prioritetinis pasirinkimas, tačiau, galbūt, dabar yra pats geriausias metas atsigręžti į naudotų automobilių rinką, kurioje skirtingų modelių kaina vertinama per kitą prizmę.
DIZAINAS
Po dviejų, ganėtinai blankiai atrodžiusių „Lexus IS“ modelio kartų, 2013 metais pasirodęs modelis transformavosi iš pagrindų. Panašu, jog automobilio dizaineriai atsisakė bandymų kopijuoti BMW ir prioritetą teikė savų idėjų realizavimui.
Būtent dėl šios priežasties „Lexus IS“ nebeatrodė kaip nyki balta paklodė, kurią galėtum sumaišyti su „Toyota“ emblema pažymėtu modeliu. Išraiškingos ir tikrai ne visiems priimtinos automobilio kėbulo linijos padėjo sukurti visapusiškai išskirtinį sedaną, kuris, net ir būdamas gausybės naujausių modelių apsuptyje, sugeba išlikti pastebimas.
Automobilio stilius nebuvo vienintelis pokytis. Palyginus su savo pirmtaku, trečioji „IS“ modelio karta išaugo į visas įmanomas puses. Japoniškas sedanas tapo 10 mm platesnis, atstumas tarp ašių išaugo net 70 mm. „Lexus“ taip pat pradėjo naudoti gerokai standesnę ir tuo pačiu lengvesnę struktūrą, kurios pranašumai išryškėjo ne pačios akivaizdžiausiose situacijose. Pavyzdžiui, avarijos metu, mat automobilio struktūra sugeba geriau sugerti ir išsklaidyti smūgio jėgą.
Naujovių netrūko ir kitose srityse. „Lexus“ po liūdnai pasibaigusio eksperimento su dyzeliniais varikliais, juos iškeitė į naujos kartos „Toyota“ hibridinę pavarą, kurią ,prekybos pradžioje, europiečiai ignoravo.
Į automobilį diegiama hibridinė pavara buvo itin kompaktiškos galinės ašies konstrukcijos dalis, kurioje taip pat buvo sumontuotas generatorius, galios skirstytuvas ir reduktorius. Nikelio-metalo baterijos taip pat buvo sumontuotos po bagažine. Kaip bebūtų keista, tačiau šis sprendimas nepadarė didelės įtakos bagažinės tūriui. Hibridinės versijos bagažinės tūris siekė 450 litrų.
„Lexus“ inžinieriai kurdami „XE30“ kartos modelį, taip pat įdėjo nemažai pastangų tobulinant ankstesniame modelyje nusivylimą kėlusią važiuoklę. Nors priekinės pakabos konstrukcija išliko nepasikeitusi, tačiau dauguma komponentų buvo pakeisti. Tuo tarpu gale atsirado gerokai pažangesnė daugiasvirtė pakaba, kurioje, teoriškai, naudojamos specifinės spyruoklės ir amortizatoriai turėjo leisti automobiliui keliu riedėti sklandžiau ir stabiliau.
Elektrinį vairo stiprintuvą „Lexus IS“ perėmė iš didesniojo „GS“, tačiau šiame modelyje jis buvo suderintas taip, kad labiau atlieptų sportiškesnį „IS“ charakterį. Be to, „Lexus“ anuomet gyrėsi, jog stabdžių sistema buvo sukurta pasinaudojus patirtimi, kuriant įžymųjį „LFA“.
Atkreipkite dėmesį:
- Kėbulą degančių dažų sluoksnis nėra pats storiausias. Tai reiškia, jog nedideli įbrėžimai bus ganėtinai dažnas reiškinys.
- Atidžiai apžiūrėkite ar automobilyje nėra pirminių korozijos židinių. Tai ypač aktualu, jeigu automobilis jau kurį laiką buvo eksploatuojamas Lietuvoje arba atvyko iš Skandinavijos ar Kanados;
- Patikrinkite ar veikia visi durų užraktai. Nustojus veikti vienų durelių užraktui gali sutrikti centrinio užrakto veikimas.
INTERJERAS
Praeityje eilė skirtingų „Lexus“ modelių sugebėjo savo pranašumą įrodyti ten, kur vairuotojas praleidžia daugiausiai laiko – automobilio salone. Galbūt automobiliuose naudoti stilistiniai sprendimai nebuvo patys įdomiausi ar atliepiantys europietiškus sumanymus, o bendra jaukumo atmosfera labiau asocijuodavosi su „Toyota“, o ne su visapusiškai pranašesniu prabangių automobilių gamintoju, tačiau trečioji „IS“ karta turėjo tai pakeisti.
Kaip ir anksčiau – salone esančių medžiagų ir elementų surinkimo kokybė – nepriekaištinga, o prietaisų išdėstymas – kaip niekada elementarus ir lengvai suprantamas. Vis dėlto, „Lexus“ dizainerių komanda, regis, buvo nusiteikusi kiekvieną valdiklį apgaubti kuo įmantriau atrodančiais stilistiniais elementais. Teoriškai, būtent jie yra atsakingi už jaukios ir išskirtinės atmosferos sukūrimą, tačiau tokie eksperimentai yra mažų mažiausiai neefektyvūs.
Nepaisant to, kaip ir minėjau anksčiau, fundamentalūs dalykai „Lexus“ sedane yra puikiai išdirbti. Žemai sumontuota vairuotojo sėdynė ir gerokai plačiau reguliuojama vairo kolonėlė leidžia akimirksniu patogiai įsitaisyti už vairo ir negalvoti, jog reikėtų užsirašyti į papildomus jogos kursus.
Vis dėlto, peršokus ant galinių sėdynių pradedi galvoti, jog, galbūt, reikėtų užsiimti papildomais pratimais, kurie pagerintų stuburo lankstumą. Nors automobilis pasižymi didesniu atstumu tarp ašių, o dėl naujos sėdynių atlošų konstrukcijos erdvė ant galinių sėdynių, teoriškai, išaugo 85 mm, tačiau lyginant su praktiškai visais šios klasės modeliais, „Lexus IS“ yra tik stiprus vidutiniokas, o ne klasės lyderis, kaip, galbūt, to norėtųsi.
Panašią išvadą norisi priimti vertinant bagažinės tūrį. Gamintoją norėtųsi pagirti už sumanumą projektuojant itin kompaktišką hibridinę pavarą, dėl kurios inžinieriams pavyko sumažinti nuostolius, tačiau, vėlgi, 450 litrų talpa nėra nei labai maža, nei pranokstanti konkurentus. Kita vertus, jeigu dažnai turite pervežti ilgesnius daiktus, turėkite omenyje, jog „Lexus“ standartinėje įrangoje nesiūlė 60:40 santykiu sulankstomų galinių sėdynių.
Atkreipkite dėmesį:
- Multimedijos sistema mėgsta strigti, neveikti arba tiesiog ožiuotis be jokios rimtesnės priežasties. Kaip ir daugelyje modernių automobilių, šias problemas dažniausiai išsprendžia naujesnė programinės įrangos versija;
- Neveikiantis garso sistemos stiprintuvas – labai dažnai sutinkama problema. Neveikiančio stiprintuvo simptomai: neveikia garso reguliavimas, prieš užtildant multimediją, iš garsiakalbių pasigirsta keistas spragsėjimas, garsas netikėtai dingsta arba atsiranda;
- Neveikianti hibridinė pavara, neveikianti šildomų sėdynių opcija ar lėtai atsilenkiantys šoniniai veidrodėliai labai dažnai byloja, jog atėjo metas keisti akumuliatorių, esantį „Lexus“ bagažinėje;
- „Lexus“ turėjo neeilinį priedą – avarijos atveju pasikeliantį variklio dangtį. Jis pasikelia tam, jog partrenktas pėsčiąjį liktų gyvas. Vis dėlto, ši funkcija suveikia ir kaip partrenkiate gyvūną;
DINAMIKA
Kaip ir kituose „Toyota“ hibridiniuose automobiliuose, vandeniu aušinamas elektros variklis trumpam galėjo savarankiškai varyti galinius ratus, tačiau paprastai, jis veikdavo kartu su varikliu, kad užtikrintų varomąją jėgą.
2,5 litro benzininis variklis, naudotas „IS 300h“ (ir kitose) versijoje, iš esmės yra labai artimas tam, kurį „Toyota“ naudoja „RAV4“ ir „Camry“ modeliuose. Skirtumas tik tas, jog „Lexus“ naudojamame agregate yra specifinis paskirstymo velenas ir stūmokliai.
Teoriškai, tai yra ta versija, kurią reikėtų rekomenduoti kiekvienam, potencialiam „Lexus IS“ pirkėjui. Galios – per akis, CO2 rodikliai leis pamiršti bet kokį registracijos ar, netgi, galbūt kažkada atsirasiantį metinį taršos mokestį, degalų sąnaudos – taip pat džiuginančios. Vertinant objektyviai, arba jeigu mėgstate tik ramiai važinėti ir pasigrožėti „Lexus“ rafinuotumu, ši versija neturi ale nei vieno trūkumo. Tačiau ar tokių vairuotojų bus daug? Tikėtina, kad ne.
Gera žinia yra ta, jog „Lexus IS“ buvo gaminamas ne tik su hibridinėmis versijomis. Europoje „Lexus IS“ taip pat buvo siūlomas su 2,0 litrų, keturių cilindrų benzininiu varikliu su turbokompresoriumi, išvystančiu nei daug, nei mažai – 241 AG ir 350 Nm. Tačiau šios versijos didžiausias pranašumas yra tas, jog ji turi ne klykti mėgstančią „E-CVT“, o tradicinę, hidraulinę automatinę pavarų dėžę.
Kad ir kaip stipriai norėtųsi ieškoti „E-CVT“ pranašumų, tačiau ji bet kokiu važiavimo režimu neprilygsta gerai sukalibruotai hidraulinei alternatyvai. Didžiausią pykti kelia tai, jog „E-CVT“ darbą turėtų palengvinti rankinis režimas, leidžiantis „pavaras“ perjunginėti kada to norisi, tačiau rankinis režimas automobilyje su „E-CVT“ dėže atrodo beprasmis. Gali junginėti pavaras kiek tik nori, tačiau variklis, vis tiek, klyks kaip skerdžiama kiaulė, kol neatleisite akceleratoriaus.
Vis dėlto, Lietuvos naudotų automobilių rinka yra įdomi tuo, jog joje galima rasti eilę iš JAV atgabentų versijų, kuriose galima rasti gerokai įdomesnių ir šiam automobiliui labiau tinkamų motorų. Štai, pavyzdžiui, „IS 300“ ir „IS 350“ versijos, naudoja 8 laipsnių hidraulinę automatinę pavarų dėžę, kaip ir „IS 200t“.
Atkreipkite dėmesį:
- Patikrinkite kaip veikia ir ar veikia oro kondicionierius. Geriausiu atveju – papildysite sistemą oro kondicionieriui skirtu skysčiu, blogiausiu atveju – turėsite pakeisti oro kondicionieriaus kompresorių;
- „F-Sport“ modeliuose esančios stabdžių trinkelės nusidėvi ganėtinai greitai. Taip yra dėl didelės mišinio, iš kurio jos yra pagamintos;
VALDYMAS
Įprastai, automobilių gamintojai siekia laikyti tęstinumo. „Alfa Romeo“ ir BMW visada pabrėžia sportiškumą, dinamiką, aštrų valdymą. „Mercedes-Benz“ pagrindiniu prioritetu laiko komfortą, o štai „Lexus“ neturi vienos, aiškios linijos.
„Lexus LS“ aiškiai didžiausią dėmesį teikia atpalaiduojančiam, nuo kitų eismo dalyvių atskiriančiam komfortui, o štai „Lexus IS“ visada savo taikinyje turėjo 3 serijos BMW. Visgi, kad ir kiek daug akis badančių trūkumų šis modelis turi, tačiau valdymo savybės visada buvo šio sedano išskirtinis atributas.
Sulig trečiuoju bandymu „Lexus“ vėl nusprendė pasukti kita kryptimi ir vietoje absoliutaus sportiškumo ar komforto, „Lexus“ atsigręžė į „Audi A4“. Automobilį, kuriame siekiama kruopščiai balansuoti tarp patenkinamos kėbulo kontrolės ir rafinuotumo. Ir šią užduotį „Lexus“ atlieka pagirtinai.
Tolygų, bet stabilų, o ne sparčiai besikeičiantį važiavimo tempą mėgstantis „Lexus IS“ savo pranašumus demonstruoja greitkelyje arba mieste, kur važiavimo greitis nėra didelis, o „Alfa Romeo Giulia“ ar 3 serijos BMW esančios standžios pakabos sistemos sukuria papildomus kėbulo virpesius.
Kaip bebūtų keista, „Lexus“ šio pakabos veikimo universalumo niekada neakcentuodavo. Vietoje to, marketingo skyrius droždavo sunkiai apčiuopiamą dinamiškumą ar sportiškumą, kurioje čia tiesiog nėra. Vietoje to, gausite nepaprastai maloniai riedantį automobilį, su kuriuo bus labai smagu įveikti didelius atstumus greitkelyje, o ne leistis į maždaug 20 kilometrų apylanką, kurioje jūsų lauktų iš kairės į dešinę besitęsiantys vingiai.
Atkreipkite dėmesį:
- Variklio alyvą rekomenduojama keisti kas 8000 – 15 000 kilometrų;
- Benzininiai varikliai yra vieni patikimiausių rinkoje, bet tik su sąlyga, jeigu planiniai aptarnavimai atliekami laikantis gamintojo nurodymų;
- Natūralus priekinių įvorių nusidėvėjimas iššaukia netolygų, vidinį padangų nusidėvėjimą.
KODĖL VERTA ĮSIGYTI?
- Išskirtinis dizainas
- Taupi hibridinė sistema
- Vienas iš nedaugelio šios klasės atstovų su galinių ratų pavara
- Sunkiai pralenkiamas patikimumas
- Gerai subalansuota pakaba
KODĖL NE?
- Buka bepakopė „CVT“ automatinė pavarų dėžė
- Dinaminėmis savybėmis nusileidžia analogams iš Europos
- Nepatogi naudotis multimedijos sistema
- Vidutiniška erdvė ant galinių sėdynių
DETALIŲ KAINOS
- Oro filtras ~ 20 eurų
- Paskirstymo fazių reguliatorius ~ 50 eurų
- Pakabos svirties šarnyras ~ 50 eurų
- Oro slėgio padangoje daviklis ~ 40 eurų
- Uždegimo ritė ~ 70 eurų
- Uždegimo žvakė ~ 15 eurų
- Stabdžių diskas ~ 50 eurų
- Stabdžių trinkelių komplektas ~ 45 eurai
- Vairo traukės antgalis ~ 20 eurų
- Aušinimo skysčio temperatūros daviklis ~ 10 eurų
- Oro srauto matuoklė ~ 50 eurų
*detalių kainos yra orientacinės. Tai nėra originalių, markių atstovybėse parduodamų detalių kainos.
GERIAUSIOS VERSIJOS
„Lexus IS 200t“, „IS 300“, „IS 350“
„Lexus“ automobilių dinamiką visuomet sugadindavo nuolatos kriokianti „E-CVT“ automatinė pavarų dėžė, tad jeigu mėgstate dinamišką važiavimą – jūs turėsite vos kelis pasirinkimus.
„Lexus IS 200t“, „IS 300“ ir „IS 350“ padeda apeiti šias problemas, mat jos iš gamyklos išriedėdavo su tradicinėmis ir, tiesą sakant, laiko patikrintomis hidraulinėmis pavarų dėžėmis.
Jeigu prioritetą teikiate vairavimo malonumui, tuomet būtent šios versijos turėtų būti jūsų akiratyje. Didžiausia problema yra ta, jog „IS 300“ ir „IS 350“ versijos dažniausiai būna atvykusios iš JAV. Ir didžioji dauguma iš jų į Lietuvą atvyksta ne pačios geriausios būklės.
„Lexus IS 300h“
„Lexus“ eksperimentai su dyzeliniais varikliais baigėsi tragiškai, todėl nenuostabu, jog juos Europoje pakeitė efektyvi hibridinė pavara.
Europoje pati populiariausia versija buvo žymima „IS 300h“ ir ji buvo perkama dėl elementarių priežasčių – mažos CO2 emisijos, kuri padeda sumažinti aukštus, su automobiliais susijusius, mokesčius. Be to, hibridinė versija buvo šauni kompanionė didmiesčiuose, kuriuose netrūksta erzinančių spūsčių. Visgi, net ir keletą akimirkų veikianti elektrinė pavara leisdavo sumažinti degalų sąnaudas ir, žinoma, išlaidas degalams.