Ir nors konkurse jau dalyvauja daugybė žmonių, nuomonės apie jį išsiskiria. Vieni jį palaiko, kiti – kritikuoja.
Neseniai savo nuomone apie garsųjį konkursą pasidalijo rinkodaros bei „Instagram“ specialistė Monika Ra.
Anot jos, tie, kurie kritikuoja minėtą konkursą, yra vedami psichologinių niuansų. Moteris įsitikinusi, kad kitiems nuomonės formuotojams yra pikta, kad jie stengiasi dėl savo kuriamo turinio, o čia 30 žmonių per vieną parą savo sekėjų skaičių galėjo padidinti net 20 tūkstančių.
„Iš kitos pusės, aš jums pasakysiu vieną niuansą. Viskas yra tvarkoje, kai tai šneka žmogus, moteris, kuri niekuomet konkursų nedaro, kuri „ima“ savo sekėjus būtent per turinį, kuri kuria turinį ir sąžiningai renka savo sekėjus. Bet ne tada, kai sako „wow, šaunuolis, palaikau, pasakai mano žodžius“. Mielosios, nepamirštame to fakto, kad kas savaitę, kas mėnesį jūs skelbiate lygiai tokius pačius konkursus“, – atkreipė dėmesį ji.
Tiesa, Monika neslepia, kad nestoja ir į konkursą palaikančiųjų pusę: „Aš nesu už, tiesiog aš nepalaikau tų žmonių, kurie lygiai taip pat renkasi sekėjus, su sponsoriaus daikčiukais, kremukais, iš kišenės neištraukę nė cento, kad jums kažką padovanotų, ir taip prisitraukia savo auditoriją.“
Specialistė pabrėžė, kad vis dėlto yra ir negražioji šio konkurso pusė iš organizatorės – Julijos Žižės – pusės. „Šis konkursas negražus yra tik dėl vieno fakto. Tik dėl to, jog organizatorė tiesiai šviesiai nepasakė dalyvaujantiems žmonėms, kad tai yra jos mašina, ir kad ji – pasakykime tiesiai šviesiai – tikrai gerai pardavė savo automobilį. Bet ne jūs už jį sumokėjote, o tie žmonės, kurie ten dalyvauja“, – sakė ji.
Anot moteris, tokie dideli konkursai yra kur kas geresni už tuos, kuriuose siūloma laimėti vieną kremą, mat pastaruosiuose dalyvauja tie, kurie nori nemokamų prekių, o tokio masto konkurse dalyvauja dauguma.
Vis dėlto, Monika prideda, kad tie, kas susimokėjo po 500 eurų, ir nusprendė dalyvauti minėtame konkurse, vis dėlto laukia sunkios dienos. Anot rinkodaros specialistės, jie sekėjus tik „pasiskolino“.
„Jie susimokėjo 500 eurų, jie pasiskolino sekėjus iki 19-os dienos, ir kai 19-ta diena ateis, bus linčo teismas. Tūkstantį kartų sakiau ir sakysiu – jei jūsų turinys bus šūdas, jie tiesiog pas jus nebeliks. Jie padarys „unfollow“, kas, galiausiai, jums sugadins visą statistiką, ir dar, labai gerai, jei jūsų neužblokuos“, – atkreipė dėmesį ji.
Dabar visų 30 žmonių laukia įtemptos dienos. „Jie turės įdėti 10 kartų daugiau pastangų, kad sukurtų gerą turinį ir išlaikytų jūsų dėmesį ir po konkurso, kad jūs pas jį liktumėte. Todėl pilti purvo ant tų žmonių tikrai nereikėtų, gal netgi nusiųsti paguodos žinutę. Dauguma iš jų to tikrai neištemps“, – komentavo situaciją specialistė.
Visą Monikos komentarą galite pamatyti čia:
Tiesa, reklamos agentūros „Influenceriai.lt“ vadovė Laura Aleksandravičė šiandien su tv3.lt pasidalijo kiek kitokia nuomone, nei Monika.
Kaip tikino L. Aleksandravičė, ši reklama yra bandymas apeiti „Instagram“ sistemą, kuri atneš tik trumpalaikę naudą: „Šie konkursą organizuojantys asmenys vaikosi tuščių skaičių – pasididina sekėjų skaičių, tačiau ilgalaikėje perspektyvoje aukoja pasiekiamumo bei įsitraukimo rodiklius, kurie yra kur kas svarbesni vertinant nuomonės formuotojo efektyvumą. Kaip skelbia „Instagram“, tokia veikla prieštarauja jų bendruomenės gairėms.
„Instagram“ draudžia dirbtinai rinkti sekėjus, siūlyti pinigus ar dovanas mainais už teigiamus įvertinimus, sekėjus, komentarus. Šios gairės nėra tik žodžiai, „Instagram“ pagrindinės vertybės yra autentiškumas ir skaidrumas. Bandymas apeiti sistemą gali suteikti trumpalaikę naudą, tačiau ilgainiui tai atsilieps šių vartototojų rodikliams. „Instagram“ turi kompleksinį algoritmą, kuris nuolat mokosi atpažinti besikeičiančius duomenis, identifikuoja tokią informaciją skleidžiančias anketas ir paprastai tariant nubaudžia – sumažina jų pasiekiamumo (angl. reach) rodiklį ir kitaip apriboja veikimą.“
Pasak specialistės, toks triukas tikrai nepridės daugiau žmonių pasitikėjimo tais, kurie dalyvauja konkurse. „Tenka pripažinti, kad šie žmonės ne tik neturi suvokimo apie tai, kaip veikia socialinių tinklų algoritmas, bet ir prisidengdami gerais darbais pamina vertybes, mažina sekėjų pasitikėjimą ir kuria neigiamą nuomonės formuotojų įvaizdį visuomenėje. Tai yra pigus, amoralus ir apgailėtinas triukas. Tik tie nuomonės formuotojai, kurie sugeba savo sekėjus sudominti, įtraukti ir išlaikyti savo asmenybe bei turiniu yra verti nuomonės formuotojo vardo“, – pabrėžė reklamos agentūros „Influenceriai.lt“ vadovė Laura Aleksandravičė.
Kalbėdama apie darbą su nuomonės formuotojais, ji atskleidė, kad iš 30-ies žinomų žmonių, kurie yra susiję su šiuo konkursu, agentūra „Influenceriai.lt“ dirba vos su keliais.
„Iš tų trisdešimties asmenų sąrašo mūsų agentūrai tenka dirbti vos su keliais. Šią savaitę jau sulaukėme kelių prekių ženklų kreipimosi ir svarstymo, ar jie nori tęsti bendradarbiavimą su keliais iš konkurse dalyvaujančių asmenų. Tokie konkursai, kuriuose bet kokia kaina siekiama netikro populiarumo ir netiesiogiai perkami sekėjai, neatitinka daugelio, ypač didžiųjų prekių ženklų vertybių. Tad tikėdamiesi, kad iš didesnio sekėjų skaičiaus šie konkursą organizuojantys asmenys užsidirbs daugiau, iš tiesų jie rizikuoja ne tik prarasti dabartines partnerystes, bet ir nebesulaukti reklamos užsakymų ateityje“, – apie tokių reklamų pasekmes kalbėjo moteris.
Negana to, pasirodė, kad žinomi žmonės pažeidė ir įstatymą: „Taip pat reikia pažymėti, kad prie visų šių įrašų pagal Reklamos įstatymą ir Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos gaires turėtų būti žymima „Reklama“, todėl šie nuomonės formuotojai pažeidžia įstatymą ir tuo turėtų susirūpinti reguliuojančios institucijos bei dovanas dalyjantys prekių ženklai. Bauda už nežymimą reklamą gresia ne tik nuomonės formuotojui, bet ir prekių ženklui – iki 3% metinių pajamų.
Mūsų atstovaujami nuomonės formuotojai taip pat dalinosi, kad planuojama ir daugiau tokių konkursų. Kviečiant prie jų prisijungti neretai be sutikimo pasinaudojama jų vardu, nurodant, kad jie neva prisideda prie konkurso organizavimo. LR Civilinis kodeksas gina fizinio asmens teisę į vardą – fizinis asmuo gali reikalauti iš kitų asmenų nesinaudoti ir neveikti jo vardu be leidimo, o jei teisė į vardą yra pažeidžiama, jis turi teisę kreiptis į teismą ir reikalauti, kad teismas įpareigotų kaltą asmenį nutraukti tokius veiksmus bei atlyginti tokiais neteisėtais veiksmais padarytą turtinę ir neturtinę žalą.“
Reklamos agentūros „Influenceriai.lt“ vadovė Laura Aleksandravičė viliasi, kad ši situacija padės suprasti, kokius influencerius iš tiesų verta sekti socialiniuose tinkluose: „Norisi palinkėti, kad šis konkursas padėtų atsirinkti, ką verta sekti ir su kuo dirbti dėl vertingo turinio, o ką dėl pigių triukų.“
Naujienų portalas tv3.lt primena, kad žinia apie minėtą konkursą pasirodė šį savaitgalį, o prie jo prisijungė daugybė garsių veidų – Natalija Bunkė, Gerda Žemaitė, Gintarė Gurevičiūtė, Ingrida Martinkėnaitė, Solveiga Mykolaitytė, Paulius Morkūnas bei daugelis kitų. Idėjos autorė – Julija Žižė.
„Rašytojas J. Robert Moskin kartą yra pasakęs – „kad ir ką veiktume, kad ir kokios būtų aplinkybės, visada yra laiko padėkoti“. Tai – viena iš minčių, įkvėpusių netikėtam sumanymui – tarti „ačiū“ savo sekėjams“, – pasakojo idėjos autorė J. Žižė.
Dešimtis bendraminčių subūrusi pašnekovė aiškino, jog visos sąlygos, kaip pasimėgauti „dovanų lietaus“ malonumais, jau yra skelbiamos kiekvieno iš dėkingųjų sekėjams nuomonių formuotojų asmeninėse paskyrose.