• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Technologijos žmonių kasdienybę turėtų palengvinti, tačiau taip būna ne visada. Pavyzdžiui, prekybos tinklų nuolat diegiamos savitarnos kasos įdarbina klientus, o vos keletas darbuotojų nespėja jų iškart aptarnauti.

Technologijos žmonių kasdienybę turėtų palengvinti, tačiau taip būna ne visada. Pavyzdžiui, prekybos tinklų nuolat diegiamos savitarnos kasos įdarbina klientus, o vos keletas darbuotojų nespėja jų iškart aptarnauti.

REKLAMA

Vis tik prekybininkai leido suprasti, kad darbuotojų skaičiaus nedidins, tačiau savitarnos kasų tik daugės.

Jau dabar jų yra maždaug tiek pat, kiek ir įprastinių kasų. Parduotuvių atstovai tikina, kad visa tai daroma atsižvelgiant į pirkėjų poreikius, mat bent pusė jų renkasi būtent savitarną.

Parduotuvių darbuotojus keičia pirkėjai?

Vilnietė Ingrida (tikras vardas ir pavardė redakcijai žinomi) tv3.lt redakcijai teigė parduotuvėse matanti vos vieną ar daugiausia keletą veikiančių įprastinių kasų.

O kartais, moteris teigimu, neveikia nė viena: „Ateini prie kasų ir matai – viename salės gale nusitiesusi eilė prie įprastos kasos, tada visa eilė neveikiančių kasų ir gale – kilometrinė eilė pirkėjų prie savitarnos.

REKLAMA
REKLAMA

Tai kam tada tos reguliarios kasos išvis reikalingos, jei niekad neveikia? Nepamenu, kada vienu metu jų veiktų bent pusė. Pirkėjai, matyt, turi apsitarnauti patys save, kad prekybininkams nereikėtų išlaikyti kasininkų.“

REKLAMA

Ingrida pridūrė, kad savitarna nebūtų taip blogai, jei prie jos dirbtų ne vienas, o keli darbuotojai.

„Kaskart naudojantis savitarnos kasomis prireikia darbuotojo pagalbos – tai amžių patvirtinti, tai šiaip tas aparatas sudurniuoja. Stovi, skenuoji, kitaip sakant, atlieki darbą nemokamai, ir be viso to dar reikia stovėti ir laukti, kol darbuotojas prieis.

Tenka laukti tikrai ilgai, nes jis nespėja visų žmonių aptarnauti, kartais išvis jo prie savitarnos nėra, tai stovi visi ir laukia, pypsi tos mašinos. Ar gaila prekybininkams daugiau darbuotojų tam pasamdyti? Atrodo, visai negerbia savo klientų“, – piktinosi moteris.

REKLAMA
REKLAMA

Kai mažai pirkėjų, kasos neveikia, nes darbuotojai dirba kitur

Paklausus, kodėl prie reguliarių kasų dirba tiek mažai darbuotojų, „Norfos atstovas spaudai Darius Ryliškis atsakė, kad parduotuvių darbuotojai atlieka įvairias funkcijas.

„Jei nėra poreikio, kasininkai dirba kitus darbus. Kai darbuotojas, tuo metu dirbantis prie lentynų, pamato, kad pradeda susidaryti eilė, jis tiesiog palieka darbą prie lentynų ir eina į kasą, kad galėtų aptarnauti žmones.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kartais, žinoma, susidaro staigiai eilės ir žmonėms atrodo, kad tų kasininkų trūksta. Tam tikrą trumpą laiką gali taip atsitikti“, – dėstė atstovas.

Jo teigimu, nors savitarna pakoregavo darbuotojų skaičių, bendrai darbuotojų „Norfoje“ nesumažėjo, nes tinklas plečiasi.

„Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė irgi atkreipė dėmesį, kad darbuotojai yra nukreipiami į prekių priėmimą, paskirstymą, sudėjimą į lentynas ir jų nuolatinį papildymą, galiojimo laikų peržiūrą, vaisių ir daržovių perrinkimą, įvairių pasiūlymų išskyrimą, išstatymus, kainodaros sužiūrėjimą, tvarkos palaikymą ir pan.:

REKLAMA

„Viskam tam reikia žmonių. Todėl, jeigu atsilaisvina resursas dėl savitarnos kasos, darbuotojai nukreipiami būtent kitoms minėtoms prekybinėms funkcijoms atlikti.“

„Maxima Komunikacijos ir korporatyvinių reikalų departamento vadovė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė neslėpė, kad, esant ankstyvesniam rytiniam ar vėlyvesniam vakariniam laikui, kuomet pirkėjų srautas yra nedidelis, dažnai veikia tik savitarnos ir informacijos kasos.

REKLAMA

Ji tikino, jog yra atsižvelgiama į pirkėjų srautus, kad, esant poreikiui, daugiau kasininkų dirbtų ir reguliariose kasose.

Vis tik pašnekovė pripažino, kad darbuotojų trūkumas yra aktuali tema. Pastebima, kad didesnį nenorą pasirinkti kasininko pareigas žmonėms sukelia darbas su grynaisiais pinigais.

Savitarnos darbuotojų  tik po vieną ar du

Į klausimą, kodėl savitarnos zonose dirba tik po viena darbuotoją, „Norfa“ atstovas atsakė, kad po vieną būna visur.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Jei susidaro kažkokia didesnė eilė, kažkas gali padėti net ten, kur įprastai dirba vienas darbuotojas. Bet gyvenime būna įvairių situacijų. Ne visuomet sureaguojama tinkamai“, – komentavo D. Ryliškis.

„Rimi“ Ryšių su visuomene ir korporatyvinės atsakomybės vadovė Eglė Krasauskienė teigė, kad savitarnos kasose, ypač parduotuvėse, kur yra daugiau šių kasų ir didesnis srautas žmonių, dirba du darbuotojai..

REKLAMA

„Maximos“ atstovė atkreipė dėmesį, kad savitarnos kasų zonoje, priklausomai nuo parduotuvės dydžio ir esamų savitarnos kasų skaičiaus, dirba 1–2 darbuotojai.

Ji paminėjo, kad už prekes galima atsiskaityti ir informacijos kasoje.

Anot „Lidl Lietuva atstovės ryšiams su visuomene Linos Skersytės, pirkėjai jau yra įpratę naudotis savitarnos kasomis, tad atsiskaitant kylantys klausimai – pavieniai.

REKLAMA

O „Iki“ atstovė nurodė, kad tinklas investuoja į tai, jog darbuotojas, dirbantis prie savitarnos kasų, kuo operatyviau aptarnautų klientus.

Apie pusę visų parduotuvių kasų yra savitarnos kasos

Prekybos tinklas „Iki“ šiuo metu jų turintis daugiau nei 800 ir šiemet šį skaičių planuoja didinti iki 940.

Anot V. Budrienės, galima teigti, kad kas antra „Iki“ kasa šiuo metu yra savitarnos kasa.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Norfos“ atstovas įvardijo, kad 2017 m. pradėtos diegti savitarnos kasos šiuo metu dominuoja beveik visose naujai atidaromose parduotuvėse.

Jis nurodė, kad 2022 m. prekybos tinkle veikė 531, šiuo metu – 580 savitarnos kasų, kas yra šiek tiek mažiau nei pusė visų kasų.

„Maxima“ atstovė įvardijo, kad prekybos tinkle šiuo metu veikia 1100 savitarnos kasų.

Ji atskleidė, kad jos sudaro apie pusę „Maxima“ parduotuvėse esančių kasų. Ir įvardijo, kad šiemet bus įdiegta dar 40, o kitąmet – 350.

REKLAMA

„Rimi“ atstovė nurodė, kad tinklas kiekvienais metais plečia savitarnos kasų skaičių tiek jau esančiose parduotuvėse, tiek naujose.

Savitarna naudojasi 60 proc. pirkėjų – prašo šių kasų įrengti daugiau

Prekybos tinklai tikina, kad savitarnos kasos diegiamos atsižvelgiant į pirkėjų poreikius, o jomis naudojamasi vis dažniau.

„Lidl“ atstovė pastebi, kad yra dvi beveik po lygiai pasiskirsčiusios pirkėjų kategorijos: tie, kurie apsiperka įprastose kasose, ir tie, kurie renkasi savitarną.

REKLAMA

„Maxima“ atstovė atskleidė, kad prekybos tinklas kasdien sulaukia daugiau nei 400 tūkst. pirkėjų. Apie 50 proc. jų naudojasi savitarna.

„Suprantama, kad dėl savitarnos kasų ir jų veikimo kartais tenka išgirsti įvairių pastebėjimų. Dažniausi jų – lankytojai prašo įrengti dar daugiau savitarnos kasų.

Kartais klientams nepavyksta nuskanuoti brūkšninio kodo, įvyksta ir techninių nesklandumų“, – komentavo I. Trakimaitė-Šeškuvienė.

REKLAMA
REKLAMA

„Iki“ atstovė irgi nurodė, kad savitarna naudojasi apie 60 proc. pirkėjų – tiek jaunuoliai, tiek senjorai: „Mūsų stebėjimų duomenimis, klientai, pabandę tai padaryti, į paprastas kasas beveik nebesugrįžta.“

Lietuva – savitarnos kasų lyderė?

„Lidl“ atstovė nurodė, kad vis daugiau pirkėjų savitarną renkasi gausesniems apsipirkimams. Dėl to beveik trečdalyje tinklo parduotuvių įrengtos didesnės, XXL dydžio savitarnos kasos.

L. Skersytė paminėjo, kad visose naujose parduotuvėse savitarnos kasos įdiegiamos iškart. O ateityje naujose parduotuvėse bus iškart įrengiamos 3 standartinės ir 3 XXL dydžio savitarnos kasos.

Šių kasų skaičius didinamas ir senose parduotuvėse. Pavyzdžiui, Vilniaus centre esančioje parduotuvėje atsirado 6 papildomos savitarnos kasos. Tai, pašnekovės teigimu, itin pasiteisina pietų metu, kai klientai turi ribotą laiką apsipirkti.

Kaip pagrindinį savitarnos kasų privalumą pašnekovė įvardijo greitį: „Vidutiniškai apsipirkimas jose trunka vos 2 minutes.“

„Iki“ atstovė taip pat paminėjo, kad, remiantis apklausomis, savitarnos kasos vertinamos būtent dėl greičio ir patogumo.

L. Skersytė pridūrė, kad Lietuvą prekybos srityje galima vadinti savitarnos kasų lydere.

Didžiausia nesamonė šitos kasos. Dar betrūko, kad klientus įdarbintų sales pravalyt.
Parduotuviu savivale...
Parduotuviu savivale...
Jei prekes su kodu, tai tada greit apsiperki, bet jei reikia pasverti vaisius, darzoves, surasti duonos gaminius, tai pastoviai problemos ir tenka laukti kol ateis pardaveja, tai nemalonu ir laiko gaisimas, o aplamai kodel pirkejai turi patys save apsitarnauti, kodel turim taupyti parduotuviu bosams lesas ir didinti ju pelnus, kokia nauda pirkejui - jokios...
savitarnos kasose čekio gale pritaikyti nuolaidą už darbą maximoj,iki,rimi... ,tada būtų logikos eiti į savitarną.Dabar stoviu prie paprastos kasos ir internetą skaitau,aš už juos nedirbsiu.Ir prekes su nenuskenuojamu barkodu nelakstau keitinėtis kasininkių nurodymu.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų