• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 Premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad Vyriausybė pasirengusi svarstyti visus siūlymus, kur rasti papildomų pajamų kelių finansavimui kitais metais – ji neatmeta, kad tam galima būtų skirti lėšų iš didėsiančio kelių naudotojų mokesčio, tačiau suma būtų simbolinė – maždaug 30 mln. eurų. 

 Premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad Vyriausybė pasirengusi svarstyti visus siūlymus, kur rasti papildomų pajamų kelių finansavimui kitais metais – ji neatmeta, kad tam galima būtų skirti lėšų iš didėsiančio kelių naudotojų mokesčio, tačiau suma būtų simbolinė – maždaug 30 mln. eurų. 

REKLAMA

„Kai tik bus pateikti pasiūlymai, iš kur turėtų ateiti pajamos tiems papildomiems dalykams finansuoti, Vyriausybė bus pasirengusi tuos pasiūlymus svarstyti. Papildomos pajamos iš vinječių, kurios kitais metais suplanuotos, jos yra gana simbolinės – maždaug 30 mln. eurų“, – Seime žurnalistams ketvirtadienį sakė I. Šimonytė.  

„Apie tokias korekcijas turbūt biudžete galime kalbėti, bet Seimo nariai kalba ne apie tokias sumas, o apie šimtus milijonų, kurių kažkam nesumažindama asignavimų suplanuotų kitų metų biudžete aš negaliu pasiūlyti“, – teigė premjerė.  

REKLAMA
REKLAMA

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas trečiadienį pasiūlė Vyriausybei apsvarstyti du šaltinius, iš kurių kitąmet būtų galima padidinti finansavimą keliams. Anot politikų, Kelių priežiūros ir plėtros programai (KPPP) būtų galima skirti 80 proc. degalų akcizo arba papildomas įplaukas iš didesnių degalų akcizų ir kelių naudotojų mokesčio. 

REKLAMA

„Laisvietis“ Vytautas Mitalas skaičiavo, kad iš kelių vinječių 2024 metais planuojama surinkti 37 mln. eurų daugiau nei šiemet, o iš akcizų – 110 mln. eurų daugiau.  

Seimo Ekonomikos ir Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetai siūlo 2024 metais keliams numatyti konkretų – 217 mln. eurų didesnį finansavimą. 

Biudžeto ir finansų komiteto vadovas konservatorius Mindaugas Lingė tokį dviejų komitetų sprendimą vertino kaip kelininkų lobizmo įtaką, nes mažiau lėšų liktų švietimui, gynybai ir kitoms sritims. 

REKLAMA
REKLAMA

Tokios sumos siekia asociacija „Lietuvos keliai“. Jos vadovas, lobistas Šarūnas Frolenka yra sakęs, kad norint sutvarkyti Lietuvos kelius, jiems kasmet turi būti skiriama ne mažiau nei 860 mln. eurų. 

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas yra pritaręs, kad automobilių registracijos arba vadinamasis taršos mokestis būtų skirtas keliams – kitais metais jo tikimasi surinkti apie 30 mln. eurų – maždaug tiek, kiek ir pernai (31 mln. eurų). Dabar šis mokesti patenka į biudžetą.    

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Valstybės biudžete keliams iš trijų šaltinių kitąmet numatyta 715,5 mln. eurų (šiemet – 773,2  mln. eurų).   

KPPP 2024 metais numatyta tiek pat, kiek ir šiemet – 543 mln. eurų, iš bankų solidarumo  mokesčio keliams kitąmet atiteks dar 130,5 mln. eurų (šiemet – 148,4 mln. eurų, įskaitant skolintas lėšas), dar 41,8 mln. eurų yra ES finansavimas (81,6 mln. eurų). 

Vištą pavogus tikrai pasodintų ir nesusimastytu kas valstybei geriau apsimoka
Kaip ji buchaltere nesupranta,jeigu 30 mln tai reiškiasi kad realiai bus panaudota daugiausiai 3,5 mln,kiti bus skirti savo reikmėms ,reiktu 300 mln skirti kad pasiektu realiai tas 30 mln !Gluša bobą
sis snukelis, tai nei vyro, nei moters... Nors ko noreti, issiritus is kiausinio nieko kito tiketis ir nebutu galima
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų