2001–2003 metais pagaminti automobiliai gali būti pavojingi. Daug kas nustebs – žinoma, kad jie gali būti pavojingi, juk jie yra pakankamai seni. Tiesa, kad seni automobiliai dažnai nėra tokie saugūs kaip nauji. Jiems ne tik trūksta įrangos – tai, ką jie turi, ima po truputį gesti, metalai rūdija, susidėvėjusios važiuoklės dalys dažnai keičiamos ne tokiomis kokybiškomis naujomis. Be to, retas žmogus taip ilgai vairuoja iš salono pirktą automobilį – vidutinė 2003 metais pagaminta mašina tikriausiai turėjo bent 2–3 savininkus.
Tačiau šįkart tai – neeilinė atšaukimo istorija. Mat tie seni S60 ir S80 nėra tiesiog ne tokie saugūs, kokie buvo anksčiau. Jie gali būti mirtinai pavojingi.
Vienas vyras JAV mirė po to, kai iššovusi jo „Volvo“ oro pagalvė išmetė metalinių atplaišų. Žurnalistai šią nelaimę lygino su skeveldrinių užtaisų sukeltais sužeidimais. Ir problema čia akivaizdi – oro pagalvė ne tik neapsaugojo žmogaus, o dar ir jį pražudė.
„Volvo“ teigia, kad taip kol kas nutiko tik vienam seno „Volvo“ vairuotojui, tačiau niekas ilgiau nelauks. Kol institucijos tiria nelaimę, 54 tūkstančių automobilių savininkai yra kviečiami į techninio aptarnavimo centrus, kur jiems nemokamai bus keičiamos oro pagalvės.
Panašios problemos anksčiau kamavo „Honda“. „Takata“ oro pagalvės taip pat pradėjo keleivius vaišinti skeveldromis. Paaiškėjo, kad taip nutinka dėl senstančio amonio nitrato užtaiso. Tai iš esmės yra sprogmenys, kurių sprogimas greitai pripučia oro pagalves. Sendamas tas užtaisas keičiasi. Vietoje to, kad sprogtų ir išsiplėtusiomis dujomis pripūstų pagalvę, jis susprogdina metalinį cilindrą, į šalis ištaškydamas aštrias nuolaužas.
„Volvo“ automobiliai naudoja ZF/TRW oro pagalves – šis gamintojas teigia, kad jų pagalvėse amonio nitrato nėra. Ir mirtis užfiksuota tik viena – „Takata“ oro pagalvės pasaulyje nusinešė 26 gyvybes.
Šaltinis: www.technologijos.lt