„BMW iX“ – naujos kartos dizaino ir technologiniai sprendimai
Didesnio pravažumo elektromobilis „BMW iX“ sukurtas iš pagrindų kaip elektromobilis. Jame pritaikytos naujausios bendrovės inovacijos dizaino, autonominio vairavimo, ryšių, elektrifikacijos ir paslaugų srityse. Elektromobilis kurtas galvojant ir apie jo draugiškumą aplinkai – naudojamos aplinkai draugiškos medžiagos, net ir pačios baterijos gaminamos tvaresniu būdu, yra perdirbamos. O kurdama inžinerinius ir dizaino sprendimus BMW pirmiausia galvojo apie žmogų – vairuotoją ir keleivius: jų komfortą, prabangą ir saugumą.
„BMW i“ serijos modeliai mums visuomet buvo „ateities dirbtuvės“ ir inovacijų šaltiniu. Nuolat siekiame sukurti ką nors naujo – tai esminė mūsų strategijos dalis. O naujasis „BMW iX“ – pats ryškiausias to pavyzdys“, – sakė „BMW AG“ Valdybos pirmininkas Oliver Zipse.
„BMW iX“ naudoja penktos kartos „eDrive“ technologiją. Tvaresniu būdu pagamintas variklis bus pajėgus išvystyti virš 370 kW/500 AG galią, o 100 km/val. greitį galės išvystyti per mažiau nei 5 sekundes.
Inžinieriai siekė sukurti automobilį, kuris savo segmente pasižymėtų ir itin mažomis energijos sąnaudomis – 100 km jis nuvažiuos sunaudodamas mažiau nei 21 kWh (pagal WLTP ciklą). Automobilyje montuojamos naujos kartos aukštos įtampos baterijos talpa viršys 100 kWh, tad viena įkrova „BMW iX“ nuvažiuos daugiau nei 600 km (pagal WLTP).
Svarbu ir tai, kad „BMW iX“ galės palaikyti itin didelę – net 200 kW – krovimo galią. Per 10 min. automobilio bateriją bus galima įkrauti tiek, kad nuvažiuotumėte 120 kilometrų. O nuo 10 proc. iki 80 proc. bateriją įkrauti užtruks 40 minučių.
Naujasis vokiečių elektromobilis pasižymės ir pažangiomis technologijomis, kurios leis dar sparčiau vystyti autonominio vairavimo ir skaitmeninių paslaugų sprendimus. Pavyzdžiui, „BMW iX“ montuojamas kompiuteris gali apdoroti 20 kartų daugiau duomenų nei ligšioliniai modeliai ir dvigubai daugiau informacijos, gaunamos iš įvairių daviklių. Be to, modelyje naudojamas 5G ryšio standartas. Šie sprendimai įgalina diegti naujas automatinio vairavimo ir pagalbines vairuotojo sistemas.
Variklio grotelės tampa technologijų simboliu
Išskirtinis „BMW iX“ yra ir dizaino požiūriu. Naudojami futuristiniai, minimalistiniai elementai ir linijos, automobilio priekyje sumontuoti siauriausi BMW modelių gamoje žibintai, o durelės iš vidaus atidaromos mygtuko paspaudimu
Išskirtinio aptarimo vertos priekinės grotelės. Kadangi elektromobiliui nereikia didelio vėsaus oro srauto, jas inžinieriai užaklino ir pritaikė atlikti kitas funkcijas – čia sumontuota kamera, radaro ir kitas funkcijas atliekantys jutikliai. Taigi, su „BMW iX“ grotelės iš ventiliacinės funkcijos virsta technologijų erdve.
Neįprastoje vietoje įmontuota ir galinė kamera – bagažinės dangtį puošiančiame BMW logotipe.
Savo ilgio ir pločio parametrais „iX“ yra panašūs į „BMW X5“, o aukščio – beveik identiškas „BMW X6“. Tuo tarpu ratų skersmuo primena „BMW X7“.
Nepaisant dydžio, automobilis pasižymi išskirtinėmis aerodinaminėmis savybėmis savo klasėje – pasipriešinimo koeficientas siekia vos 0,25. Tai užtikrins efektyvumą ir mažesnes energijos sąnaudas. Prie to prisidės ir lengva konstrukcija – automobilis turi aliuminio rėmą ir anglies pluošto „narvą“. Šis „narvas“ yra dar ir itin tvirtas, tad užtikrins didesnį važiuojančiųjų saugumą.
Masinė naujojo modelio gamyba bus pradėta 2021 m. antroje pusėje Dingolfingo gamykloje Vokietijoje.
Elektrinis motoroleris
Kartu su „iX“ visureigiu BMW pristatė ir dar vieną elektrinę ateities transporto priemonę – motorolerį „BMW Motorrad Definition CE 04“. Kaip teigia koncernas, dviračių transporto priemonių su elektros varikliais vystymas yra svarbi kryptis „BMW Motorrad“, ypač galvojant apie keliones miesto ribose.
Dar 2013 m. BMW pristatė pirmąjį elektrinį motorolerį „BMW C evolution“, o „CE 04“ yra žvilgsnis į tai, kaip koncernas įsivaizduoja ateitį – tiek technologine, tiek ir dizaino prasme. Ir nors pristatytas modelis dar koncepcinis, jis jau artimas serijinei gamybai, tad grandiozinių permainų nebesitikima.
„CE 04“ išsiskiria savo žemu korpusu, o plokščia dugne montuojama baterija leido suteikti papildomos erdvės daiktams sudėti. Be to, apačioje sumontuota baterija pažemino ir motorolerio svorio centrą, o tai suteikia daugiau dinamiškumo vairuojant.
Pasak koncerno atstovų, miesto motoroleris pirmiausia turi būti praktiška susisiekimo priemonė. Būtent todėl daug dėmesio skirta šio modelio funkcionalumui, yra erdvės daiktams susidėti. BMW teigia, kad vidutiniškai mieste motoroleriais gyventojai nuvažiuoja vos 12 km per dieną, todėl svarbiau yra modelio ergonomiškumas ir patogi eksploatacija, nei ilgoms kelionėms reikalingas komfortas. Neaukštas „CE 04“ patogus ir tuo, kad atsisėsti ant jo lengva priėjus iš galo.
„CE 04“ sumontuotas iki šiol didžiausias motoroleriuose ekranas 10,25 colio (26 cm) skersmens, vairuotojas gali prijungti prie motorolerio savo išmanųjį telefoną. Inžinieriai „CE 04“ modelyje pritaikė technologinius sprendimus ir siekdami padidinti saugumą, komfortą bei vairavimo malonumą.
Gatvėse elektrifikuotų BMW modelių – daugiau nei 500 tūkstančių
BMW elektrinio mobilumo era prasidėjo 2012 metais, kai bendrovė pristatė pirmąjį elektromobilį „BMW i3“, kurio debiutas rinkoje įvyko metais vėliau. Nuo to laiko baterijų talpa padvigubėjo, nors vietos jos užima lygiai tiek pat, kiek ir anksčiau.
Koncernas skaičiuoja, kad šiuo metu apie 13,3 proc. naujų Europoje užregistruojamų BMW ir „Mini“ automobilių turi elektros variklį – yra elektromobiliai arba iš tinklo įkraunami hibridai. Iki 2021 m. pabaigos tokių modelių dalis išaugs iki 25 proc., 2025 m. – iki 33 proc., o 2030 m. jau kas antras naujas Europoje BMW parduodamas modelis bus su elektros varikliu.
Šiuo metu, BMW duomenimis, iš tinklo įkraunami modeliai parduodami 74-ios pasaulio šalyse, o iki 2019 m. pabaigos jose parduota per 500 tūkst. tokių automobilų. 2021 m. jų keliuose turėtų būti jau daugiau nei 1 milijonas.