2008 m. Baltijos šalyse naujų automobilių prekyba smuko beveik ketvirtadaliu, penktadienį pranešė „DataCenter“.
DataCenter duomenimis 2008 m. Baltijos šalyse (Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje) įregistruoti 74.321 nauji lengvieji automobiliai, tai yra net 23% mažiau nei 2007 m. (97.094 vnt.). Dar didesnio kritimo Baltijos šalyse pavyko išvengti dėl Lietuvos pavėluoto ekonomikos lėtėjimo 2008 m., kuomet ekonomikos nuosmukis Lietuvą pasiekė keliais mėnesiais vėliau nei Latviją ar Estiją.
Mažiausias kritimas užfiksuotas Lietuvoje – 2%. Estijoje 2008-aisiasi naujų automobilių užregistruota 22% mažiau, Latvijoje kritimas didžiausias – 40%.
Prekyba naujais asmeniniais automobiliais smuko gerokai mažiau nei komerciniais. Per 2008 m. Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje buvo užregistruoti 66.452 nauji asmeninės paskirties automobiliai arba 22% mažiau nei per 2007 m. (85.113 vnt.). Komercinių automobilių buvo užregistruota 7.869 vnt. arba 34% mažiau nei 2007 m. (11.981 vnt.).
2008 m. Baltijos šalyse populiariausia markė buvo „Toyota“, šių automobilių užregistruota 8.312 vnt.. Antroje vietoje Baltijos šalyse ir populiariausia markė Lietuvoje – „Volkswagen“ (7.748 vnt.), trečioje – „Skoda“ (5.280 vnt.).
Lietuvoje 2008 m. populiariausių markių trejetukas išsidėstęs tokia tvarka: pirmoje vietoje – „Volkswagen“ (3.323 vnt.), antroje – „Toyota“ (2.429 vnt.), trečioje – „Skoda“ (1.960 vnt.). Latvijoje lyderių trejetas toks pat: „Volkswagen“ (2.519 vnt.), „Toyota“ (2.508) ir „Skoda“ (1.530 vnt.). Estijoje pirmauja dvi japoniškos markės: „Toyota“ (3.375 vnt.) ir „Honda“ (2.356 vnt.), o trečioje vietoje „Citroen“ (2.206 vnt.).
Tarp asmeninės paskirties automobilių Baltijos šalyse 2008 m. populiariausias modelis buvo „Skoda Octavia“, šių automobilių užregistruota 2.644 vnt. Antroje vietoje „Mazda 6“ (2.239 vnt.), trečioje – „Toyota Avensis“ (1.831 vnt.).
Komercinių automobilių lyderis 2008 m. „Renault“ modelis „Master“, šių automobilių užregistruota 536 vnt. „Ford Transit“ – antras pagal populiarumą komercinis modelis (489 vnt.). Trejetuką užbaigia „Toyota Hilux“ (474 vnt.).
Šiais 2009 m. naujų automobilių prekyba dar smuks. Belieka tikėtis, jog bendras ekonomikos nuosmūkis nesitęs ilgiau nei metus ir 2010 m. naujų automobilių populiarumas pradės vėl augti.