Vis dėlto, jie atkreipia dėmesį, kad didesnį rinkos augimą stabdo maždaug ketvirtadaliu sumažėjusi naudotų automobilių pasiūla didžiosiose Europos rinkose, rašoma įmonės pranešime žiniasklaidai.
„Taip pat jose vyrauja šiek tiek pakilusios automobilių kainos. Tai atsiliepia ir mums. Mūsų verslui juos sunkiau atsivežti“, – sako portalo „Autoplius.lt“ komunikacijos specialistas Gintenis Dauparas.
Automobilių parkas jaunėja
Naujai įvežami į Lietuvą automobiliai tapo jaunesni, taip pat vis didėja naujesnių įvežamų transporto priemonių dalis.
„Jų kiekis Lietuvoje, palyginti su tuo pačiu 2020 metų ketvirčiu, pakilo 2 proc. Tuo metu jau Lietuvoje registruotų automobilių sandorių kiekis liko sumažėjęs 18 proc.
Mažesnė pasiūla lemia mažėjantį sutarčių kiekį bei kylančias kainas“, – rašoma įmonės pranešime žiniasklaidai.
Taršos mokesčio poveikio nesimato
Skelbimų portalo duomenimis, per antrąjį šių metų ketvirtį fiksuotas ypač didelis naujų automobilių pardavimų skaičius. Jų rinkos apyvarta palyginti su tuo pačiu 2020 metų laikotarpiu pakilo 81 proc., taip pat nedaug atsiliekama ir nuo rekordinių 2019 metų.
Tačiau, kaip prideda įmonės komunikacijos specialistas, vidinėje rinkoje jau registruotų senesnių (16–20 bei virš 21 metų amžiaus grupių) automobilių savininkus taršos mokestis ir toliau stabdo nuo transporto priemonės pardavimo.
„To pasekmė – sumažėjusi naudotų automobilių pasiūla, padidėjusi vidutinė rinkos kaina ir jau nebe pirmą ketvirtį iš eilės senstantis Lietuvos automobilių parkas. Šiemet vidutinis Lietuvos automobilis „paseno“ 74 dienomis“, – rašoma įmonės pranešime žiniasklaidai.
Portalo komunikacijos specialistas G. Dauparas pastebi, kad nors ir bendras sandorių kiekis šalyje krito, rinkos apyvarta pakilo. Palyginti su tuo pačiu pernai metų ketvirčiu, ji išaugo 31 proc., o palyginti su antruoju 2019 metų ketvirčiu, stebimas 6,9 proc. kilimas.
„Pirmąjį šių metų ketvirtį šiek tiek sumažėjusi, antrą ketvirtį ir vėl pakilo naudoto automobilio vidutinė rinkos kaina. Dabar ji siekia 5,8 tūkst. eurų. Naujo automobilio vidutinė rinkos kaina, lyginant su pirmu šių metų ketvirčiu, nė kiek nepakito ir išlieka stabili“, – teigia G. Dauparas.
Keitėsi lyderiai pagal markes
Įmonės duomenimis pirmos trys pagal populiarumą automobilių markės Lietuvoje nesikeičia. Pirmoje vietoje „Volkswagen“, antroje BMW, trečioje –„Audi“. Volvo nukrito iš ketvirtos vietos į penktą, o Top 5 sąraše nebuvo ir į ketvirtą vietą šoktelėjo „Toyota“.
„Populiariausi naudotų automobilių modeliai, palyginti su tuo pačiu praeitų metų ketvirčiu, taip pat stipriai nepasikeitė. Pirmos trys vietos liko tos pačios. Jas užima, atitinkamai, trečios serijos BMW, „Volkswagen Passat“ ir penktosios serijos BMW. Netikėtai gerą rezultatą parodė „Peugeot“. Ši markė dabar yra trečioje vietoje pagal naujų automobilių markių populiarumą Lietuvoje ir per paskutinius tris mėnesius pardavė 828 automobilius.
O iki šiol Top 5 sąraše nebuvęs „Seat“, šį ketvirtį užima garbingą penktąją vietą“, – rašoma įmonės pranešime žiniasklaidai.
Prognozės pagal degalus – pozityvios
G. Dauparo teigimu, pozityvias prognozes rodo ir naujų automobilių pasiskirstymas pagal degalų tipą.
„Tiek Lietuvoje, tiek Estijoje sumažėjo naujai parduodamų dyzelinių ir benzininių automobilių kiekiai bei padidėjo hibridinių ir varomų elektra. Skaičiai atspindi, kad Lietuvoje pokyčiai vyksta kiek greičiau“, – sako komunikacijos specialistas.
Jo teigimu, hibridinių automobilių kiekis per II šių metų ketvirtį išaugo 5,7 proc., o elektrinių – 1 proc. Estijoje atitinkamai 1,2 ir 0,5 proc. punkto.
„Vyksta teigiami pokyčiai. Rinkos rodikliai artėja link tų, kokius matėme dar iki pandemijos. Sekantis ketvirtis turėtų būti dar geresnis. Naujų automobilių rinkai – gal net rekordinis. Tam įtakos turės pasibaigęs karantinas, skiepai, atsidariusi ekonomika ir vis didesnis pačių žmonių bei verslų adaptavimasis“, – rašoma įmonės pranešime žiniasklaidai.
Įmonė prideda, kad portalo vadovas Artūras Mizeras prognozuoja, kad vis daugiau gyventojų dairysis naujų ir apynaujų automobilių.
„Šį pokytį turėtų lemti planuojami kasmetiniai mokesčiai. Tikėtina, kad tokie pasikeitimai dar šiek tiek pakels apynaujų automobilių kainas. Ypač, kai pasiūla Europoje išlieka sumažėjusi“, – sako A. Mizeras.
Na, o naujo modelio taršos mokestis rinką, tikėtina, kad išjudins, tačiau pokyčiai įsibėgėti turėtų tik kitų metų viduryje, prideda specialistai.