„Mercedes-Benz Trucks“ jau dalyvauja Paryžiaus klimato susitarime, pagal kurį transporto priemonių gamintojai įsipareigoja iki 2050 metų prekiauti tik tokiais modeliais, kurie į aplinką neišmeta anglies dvideginio. „Daimler Trucks AG“ valdybos narė Karin Rådström, atsakinga už „Mercedes-Benz“ sunkvežimius, sako, kad šis tikslas yra labai realus, nes jau dabar suplanuota, kad iki 2030 metų daugiau nei pusė Europoje parduodamų sunkvežimių bus CO2 neutralūs.
„Siekdami šio tikslo, negalime vadovautis vienu sprendimu paremta strategija. Analizuojame, kaip krovininį transportą naudoja mūsų klientai ir matome, kad reikia ieškoti krypties, kuri remtųsi ne tik elektra, bet ir vandeniliu varomais sunkvežimiais. Viskas priklauso ne tik nuo gamintojų, bet ir nuo esamos infrastruktūros bei vietinės transporto politikos“, – sako K. Rådström.
Draugiškas ne tik gamtai, bet ir vairuotojui
Vienas pirmųjų „Mercedes-Benz Trucks“ žingsnių sunkvežimių elektrifikavimo link – liepą pristatytas „eActros“. Jį išbandė Vokietijos ir kitų Europos šalių klientai, o modelio serijinė gamyba prasidės jau spalį. „Mercedes-Benz eActros“ turės įprastiems elektromobiliams neįprastą konstrukciją: du integruotus elektros variklius su dviejų pavarų greičių dėže. Šis techninis sprendimas leis sunaudoti mažiau energijos važiuojant didesniais greičiais, taip pat užtikrins tylią ir komfortabilią aplinką vairuotojui.
Be to, elektrinis „Mercedes-Benz eActros“ leis krovinius pristatyti ir į tas miesto vietas, kur dyzelinių krovininių automobilių eismas uždraustas. Taip pat jis saugos aplinkinių ramybę, kai krovinį reikės pristatyti naktį, nes elektriniai sunkvežimiai važiuoja itin tyliai. Bus galima pasirinkti kelių dydžių „Mercedes-Benz eActros“ baterijas, o 420 kWh talpos baterija pilna įkrova leis nuvažiuoti apie 400 kilometrų.
Kaip ir visi naujausieji „Mercedes-Benz Trucks“ modeliai, „eActros“ jau standartinėje įrangoje turės pažangiausius aktyvaus saugumo sprendimus. Vairuotojas galės būti ramus, nes sunkvežimis automatiškai stabdys, jei užfiksuos kelyje kliūtį ar pastebės pėsčiąjį. Taip pat vairavimą gerokai palengvins „Sideguard Assist S1R“ sistema, kuri užtikrins, kad posūkių manevrai būtų saugūs.
Tačiau vieną iš pačių naujausių saugumo sprendimų turės būtent „eActros“ sunkvežimis. Kadangi jis yra itin tylus, standartinėje įrangoje bus sumontuota akustinė perspėjamoji sistema, kuri skleis garsą ir leis kitiems eismo dalyviams suprasti, kad netoliese važiuoja elektrinis sunkvežimis.
Pakeis dyzelinius sunkvežimius miestuose
2022 metų antroje pusėje prie „eActros“ prisijungs ir kitas „Mercedes-Benz Trucks“ elektrinis sunkvežimis „eEconic“. Danijos atliekų tvarkymo įmonė „Urbaser“ iš anksto užsisakė 11 „eEconic“ modelių. Anot „Mercedes-Benz Trucks“, tai įrodo, kad rinka jau pasiruošusi alternatyviam krovininiam transportui. Savo techninėmis savybėmis „eEconic“ yra identiškas „eActros“, tačiau jis bus labiau pritaikomas įvairiems verslo poreikiams mieste. „Urbaser“ apskaičiavo, kad, pagal jų veiklos modelį, vienos „eEconic“ įkrovos užteks vienai darbo pamainai.
Elektrinė „eEconic“ jėgainė leido sukurti vairuotojo kabiną plokščiomis grindimis. Tai palengvina vairuotojo darbą, jei, pavyzdžiui, jam dažnai tenka išlipti dešinėje kelio pusėje. Taip pat paprastesnį išlipimą užtikrina ir susiskleidžiančios durys, kurios itin praverčia, kai vairuotojui tenka sustoti ankštoje erdvėje.
Dar viena naujovė, gerinanti vairuotojo darbo sąlygas – priekinis stiklas su „Thermocontrol“ technologija. Jis yra šildomas, todėl vėsiu ar darganotu oru nerasoja ir užtikrina gerą matomumą, kai to labiausiai reikia.
Negana to, stiklas yra padengtas specialia danga, neleidžia saulės spinduliams kaitinti salono ir taip užtikrina optimalią temperatūrą važiuojant net karštą dieną.
Sprendimas tvariam transportavimui – jau čia pat
Akivaizdu, kad elektros technologijos vilkikų rinkoje dar tik skinasi kelią į platų naudojimą, tačiau „Mercedes-Benz Trucks“ turi kompleksinį sprendimą, kuriuo tikisi gerokai pakeisti komercinio transporto sferą. Planuojama, kad 2024 metais rinkoje pasirodys „eActros LongHaul“ modelis, kuris efektyviai naudodamas elektros energiją, viena įkrova galės nuvažiuoti 500 kilometrų.
Kol kas tai yra toliausiai, kiek galėtų nuvažiuoti visiškai pakrauti elektriniai vilkikai. Gamintojo skaičiavimais, tokio atstumo užtenka pristatyti krovinius trumpais arba vidutinio ilgio maršrutais. Vis dėlto, tolimuose maršrutuose šis sprendimas yra nepakankamas, todėl „Mercedes-Benz Trucks“ į šį tvaraus transportavimo iššūkį siūlo žiūrėti kompleksiškai.
Po intensyvių prototipo testų, šių metų pabaigoje gamintojas pradės išsamius pirmojo vandenilio elementais varomo vilkiko „GenH2 Truck“ bandymus keliuose. Jis puikiai tiks tolimiems pervežimams, galės įveikti 1000 km atstumą. Jo eksploatacinės savybės bus panašios į įprastų dyzelinių sunkvežimių dėl naudojamo skysto vandenilio, kurio energijos tankis yra daug didesnis nei dujinio. Beje, vandenilio bakų užpildymas vyksta žymiai greičiau nei elektrinio vilkiko įkrovimas ir lyginamas su įprastu dyzelino bakų užpylimu.
Svarbiausia tai, kad vandenilio elementais varomas vilkikas į aplinką neišmeta jokių emisijų, o šalutinis jo produktas – paprastas vanduo. „GenH2 Truck“ klientų bandymai numatyti 2023-aisiais, o pirmieji serijiniai modeliai pasirodys rinkoje 2027 metais.