Dar praėjusią savaitę pasirodžiusi žinia apie tai, kad vairuotojai JK degalinėse išvydo pirmuosius pranešimus apie degalų trūkumą, kaipmat įplieskė paniką tarp vietos gyventojų.
Įvardijama, kad pagrindinė atsiradusios problemos priežastis – vairuotojų trūkumas, kuris susiformavo dėl „Brexit“ ir COVID-19 pandemijos.
Tuo metu portalas „The Guardian“ paskelbė, kad JK premjeras Borisas Johnsonas svarsto galimybę pasitelkti netgi karius, kurie padėtų pristatyti kurą į degalines.
Ar panaši situacija gali būti ir Lietuvoje?
Paskelbta žinia apie degalų trūkumą JK degalinėse įplieskė diskusiją ir tarp Lietuvos gyventojų, kurie stebėjosi susiklosčiusia situacija, o kai kas netgi svarstė, ar tokia padėtis negresia ir kitoms valstybėms, pavyzdžiui, Lietuvai.
Tuo metu Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos vadovas Emilis Cicėnas ramina ir sako, kad šiuo metu nerimo ženklų Europos valstybėse tikrai nėra, o kuras į degalines yra tiekiamas pagal numatytus susitarimus.
„Tiekimo grandinė veikia be trikdžių, rinkos dalyviai turi ilgalaikius kontraktus su tiekėjais, ateityje tokių scenarijų kaip JK nėra prognozuojama“, – kalbėjo pašnekovas.
Be to, E. Cicėnas sako, kad net jei ir Lietuvoje susiklostytų panaši situacija kaip JK, tikėtina, kad viskas atrodytų kiek kitaip.
„Kitaip negu JK, pas mus yra fizinio rezervo saugojimas, tad tas turbūt sprendžia dalį trumpalaikės problemos. Aišku, jeigu tas tiekimas truktų ilgiau, tikėtina, kad atsirastų papildomų problemų.
Bet, kaip ir minėjau, mes turime Mažeikiuose gamyklą, kuri yra čia pat. Mąstant ekonomine logika, kuo arčiau pardavinėjama, tuo gali būti ekonomiškai naudingiau, nes tiekimo kaštai, logistika yra pigesnė“, – aiškino asociacijos atstovas.
Turi savo transportą
Tuo metu Lietuviškų degalinių sąjungos vykdantysis direktorius Vidas Šukys pasakoja, kad, pasirodžius naujienai apie sutrikusį degalų tiekimą JK degalinėse, iškart sulaukė klausimų, ar panašaus scenarijaus nebus ir Lietuvoje. Bet pašnekovas sako, kad Lietuvos tiesiogiai gretinti su JK negalima.
„JK yra problemos su logistika, trūksta vairuotojų, tokio rezultato buvo galima tikėtis, kuomet buvo pradėtas riboti imigrantų skaičius šalyje.
Kalbant apie Lietuvą, mes turime savo gamintoją „Orlen Lietuva“, kuri turi ir savo transportą, todėl pas mus viskas yra labiau koncentruota – tie patys pirkėjai turi savo vežėjus. Kitaip sakant, Lietuvos degalinių prekybininkai turi savo transportą, o jeigu neturi, yra numatomos tam tikros sutartys, sąlygos. Mūsų vidinėje rinkoje kol kas problemų dėl logistinių dalykų nematau“, – aiškino pašnekovas.
BNS agentūra skelbė, kad sunkvežimių vairuotojų trūkumas Didžiojoje Britanijoje daro įtaką daugeliui sektorių, įskaitant maisto pramonę, o padėtis šalyje primena niūrą aštuntojo dešimtmečio krizę, kai dėl energijos tiekimo problemų Didžiojoje Britanijoje darbo savaitė buvo sutrumpinta iki trijų dienų, o degalai pradėti normuoti.
Degalų mažmeninės prekybos atstovus vienijančios asociacijos (PRA) teigimu, beveik pusėje iš 8 tūkst. degalinių JK sekmadienį baigėsi benzinas, o vairuotojai desperatiškai skubėjo užimti vietas ilgose eilėse.
Tuo metu JK premjeras B. Johnsonas su šalies vyriausybės politikais priėmė sprendimą suteikti tūkstančius vizų užsieniečiams, kurie sutiktų dirbti vilkikų vairuotojais.
Susiklosčiusi kebli padėtis šalyje buvo ir 2000 metų pabaigoje, kai žmonės, protestuojantys dėl aukštų degalų kainų, blokavo naftos perdirbimo gamyklas ir šalis praktiškai sustojo kelioms savaitėms.
Svolaciai. Čia dirbtinai sukelta krizė...
Gerai dar batka turime pasoneje, bus kazkas idomaus.
Zmones mokyklose logikos nesimoke, tikejimo zodis jiems destomas.
Jei kuro yra visur, kodel jo nera anglijoje? Ka besakytu tai akivaizdus melas.