„Skirtingi rinkos dalyviai buvo pasirinkę skirtingus sprendimus, o jų vidaus procedūrose buvo nemažai neapibrėžtumo. Atsižvelgę į gerąją rinkos praktiką pasiūlėme draudikams galimus klientų potyrį pagerinančius sprendimus ir matome, kad padėtis rinkoje pagerėjo“, – pranešime žiniasklaidai sakė Lietuvos banko Priežiūros tarnybos direktorė Jekaterina Govina.
„Ir toliau sieksime tam tikrus trūkumus finansų rinkos dalyviams teikiant finansines paslaugas spręsti pirmiausia dialogo su rinka būdu“, − pridūrė ji.
Analizę, kaip Lietuvos draudimo bendrovės suteikia pakaitinę transporto priemonę, LB atliko 2020-ųjų pradžioje ir paskelbė apžvalgą, kurioje pateikė gerosios praktikos pavyzdžių bei rekomendacijas rinkos dalyviams. Šių metų antrąjį ketvirtį centrinis bankas patikrino, kaip rinkos dalyviai laikosi šių rekomendacijų.
Įvertinęs rinkos praktiką, LB draudimo rinkos dalyviams pasiūlė sudaryti bendradarbiavimo sutartis dėl pakaitinio automobilio su transporto priemonių nuomos paslaugas teikiančiomis bendrovėmis. Be to, centrinis bankas rekomendavo pakaitinės transporto priemonės suteikimo ir su tuo susijusių išlaidų atlyginimo tvarką aprašyti vidaus taisyklėse ir jas paskelbti draudiko interneto svetainėje.
Taip pat, kad nekiltų nesusipratimų žalos administravimo etape, LB rekomendavo informaciją apie pakaitinio automobilio suteikimo sąlygas ar nuomos atlyginimo išlaidas vartotojams pateikti kuo anksčiau ir aiškiau, prašyti tik esminių pakaitinės transporto priemonės nuomos laikotarpį, kainą ir poreikį pagrindžiančių dokumentų.
LB teigimu, beveik visi draudikai, kurie neturėjo pakaitinio automobilio suteikimo partnerių, sudarė bendradarbiavimo sutartis su šios rūšies nuomos paslaugas teikiančiomis įmonėmis ar autoservisais. Draudimo bendrovės, kurios nebuvo pasitvirtinusios pakaitinio automobilio suteikimo tvarkų ar procesų, juos pasitvirtino ir patobulino savo žalų administravimo procesus, kiek tai susiję su pakaitinio automobilio suteikimu.
Jei automobilis pateko į eismo įvykį, kuris įvyko dėl kito vairuotojo kaltės, nukentėjusysis turi teisę prašyti pakaitinio automobilio arba kompensacijos už transporto išlaidas tuo laikotarpiu, kai automobilis yra remontuojamas.