• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Neadekvatus elgesys prekybos centre, vagystės parduotuvėje ar restorane gali prišaukti draudimą ten lankytis ar bent jau prašymą kojos ten nebekelti. Vis tik kyla klausimas, ką tokio reikia prisidirbti, kad tavęs nebeįleistų net vaistinė.

Neadekvatus elgesys prekybos centre, vagystės parduotuvėje ar restorane gali prišaukti draudimą ten lankytis ar bent jau prašymą kojos ten nebekelti. Vis tik kyla klausimas, ką tokio reikia prisidirbti, kad tavęs nebeįleistų net vaistinė.

REKLAMA

Skaitytojas Armandas (tikras vardas ir pavardė – redakcijai žinomi) su naujienų portalu tv3.lt pasidalijo neįprastu atradimu Kaune.

Ant ten esančios vienos vaistinės „Camelia“ lango, šalia skelbimo su nuolaidomis, jis pastebėjo prikabintą ir visiems praeiviams matomą vyriškio nuotrauką su užrašu „Ruslanui užeiti draudžiama“.

Be to, ant nuotraukos buvo uždėtas „stop“ ženklas.

„Na, norėjau pasidalinti Kaune vienos vaistinės absurdu. Nes, jei kiekvieną taip ant langų klijuos, tai baisu.

Tyčiojasi iš žmogaus užeinančio, kliento. Visi žmonės kalba, ką čia reiškia“, – laiške portalui rašė Armandas.

REKLAMA
REKLAMA

Atvejis nustebino net patį direktorių

„Camelia“ tinklą valdančios bendrovės „Elisima vaistinė“ direktorius Rolandas Markevičius komentare tv3.lt portalui nurodė, kad su tokiu atveju esą susiduria pirmą kartą.

REKLAMA

„Per visą gyvavimo Lietuvoje laiką esame susidūrę su įvairiausiomis situacijomis, tačiau sąrašų, kur būtų įvardyti vaistinėse negalintys lankytis asmenys, neturime“, – patikino atstovas.

Anot jo, tinklas vadovaujasi taisykle, kad visi klientai turi teisę gauti kokybiškas farmacines paslaugas.

„Nurodytu adresu operatyviai pašalinome plakatą, aiškinamės situacijos aplinkybes“, – teigė R. Markevičius, kuris taip ir neatsakė, ką tokio padarė klientas, kad buvo pakabintas jo plakatas.

REKLAMA
REKLAMA

Į juoduosius sąrašus įtraukiami dėl daugkartinių vagysčių

Kaip anksčiau yra rašęs portalas tv3.lt, apie vadinamus „juoduosius klientų sąrašus“ Lietuvoje nėra daug kalbama, bet dalyje vietų jie egzistuoja.

Pavyzdžiui, vilnietė Gabrielė (tikras vardas ir pavardė – redakcijai žinomi) pasakojo, kad jai ir jos draugams buvo uždrausta visam laikui lankytis prekybos centre „Cup“. Tačiau pats prekybos centras šia tema komentuoti atsisakė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kaip anksčiau tv3.lt yra teigęs bendrovės „Baltic RED“ atstovas, „Mega“, kaip ir kiti prekybos centrai, į vadinamuosius juoduosius sąrašus yra įtraukusi tik anksčiau dėl daugkartinių vagysčių įkliuvusius ir sulaikytus asmenis.

„Vis dėlto, kol šie asmenys, užsukę į „Mega“, elgiasi drausmingai ir nei viešosios tvarkos, nei kitų teisės aktų reikalavimų nepažeidžia, jiems nėra draudžiama čia lankytis.

Apsaugos ir parduotuvių darbuotojai juos jau atpažįsta, todėl, vėl pamatę prekybos centre ar jo prieigose, atidžiai stebi. Iš prekybos centro jie būtų paprašomi išeiti, jei vėl būtų pastebėti nusikalstantys“, – dėstė „Baltic RED“ atstovas.

REKLAMA

Jis atskleidė, kad apleisti prekybos centro teritoriją ar jos prieigas vidutiniškai paprašoma apie 120 kartų per metus. 

„Mega“ atstovas nurodė, kad PLC ir jo prieigos 24/7 yra stebimos apsaugos darbuotojų.

Jo aiškinimu, tam yra naudojamas kamerų tinklas, patruliuoja apsaugos darbuotojai.

„Patalpas ar teritoriją apleisti dažniausiai paprašoma asmenų, pažeidusių viešąją tvarką ar kitus teisės aktų reikalavimus. 

Neretu atveju tai – neadekvačiai besielgiantys, išgėrę, prie kitų pirkėjų priekabiaujantys asmenys. Taip pat tie, kurie yra užklumpami vagiantys. Tokiais atvejais visuomet kviečiami policijos pareigūnai“, – komentavo „Mega“ atstovas.

REKLAMA

Lankytis uždraudžia ir dalis kavinių

Neseniai ir kavinių bei restoranų tinklai tv3.lt portalui atviravo, kad pasitaiko klientų, kurie pavalgę išeina nesusimokėję, vagia įrankius, prieskonines ar net skulptūras.

Vieni teigė, kad apie visus tokius atvejus iškart yra parašomi pareiškimai.

Buvo ir tokių, kurie nurodė, kad į policiją net nesikreipia. Pavyzdžiui, viena restoranų grupė anonimiškai tv3.lt portalui papasakojo, kad policijos nekviečia, mat sumos būna nedidelės:

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Patys peržiūrime vaizdo įrašus, atsispausdiname asmens nuotrauką, pakabiname bendroje tarnybinėje patalpoje ir kolektyvo viduje įrašome šį asmenį į galinčių nesusimokėti – juodąjį – sąrašą.“

Vis tik kiti restoranų tinklai tokių sąrašų neveda. Pavyzdžiui, restoranų grupės „Amber food“ atstovė teigė, kad tinklas negali rinkti tokių duomenų.

Tinklo „Talutti“ vadovė paminėjo, kad į restoranus neįleidžia ir neaptarnauja tik stipriai išgėrusių arba neadekvačiai besielgiančių asmenų.

REKLAMA

Užsienyje tokių atvejų – vis daugiau

Klientų „baninimas“ plačiau yra naudojamas užsienyje. Pavyzdžiui, Nyderlanduose vis daugiau parduotuvių savininkų prašo sudaryti vagiliaujančių klientų juoduosius sąrašus, rašoma portale „NL times“.

Ten per pastaruosius 5 metus apie 40 prekybos centrų, gatvių ir miestų centrų, apimančių daugiau kaip 1 tūkst. įmonių, įvedė juoduosius vagiliaujančių klientų sąrašus.

Jei vagis yra pagaunamas vagiant antrą kartą, jam yra uždrausta patekti į bet kokias parduotuves susijusioje teritorijoje.

REKLAMA

Anot portalo, praėjusiais metais policija Nyderlanduose gavo 45 tūkst. pranešimų apie vagystes iš parduotuvių, kas yra 5 tūkst. pranešimų daugiau nei pernai.

Dėl vagysčių iš parduotuvių ir muštynių Kalifornijoje esančioje „Target“ parduotuvėje buvo uždrausta lankytis paauglams be palydos po 16 val., skelbė portalas „Sfgate“.

O Kalifornijos prekybos centre „West Edmonton mall“ šių metų gegužę paskelbė draudimą lankytis jaunesniems nei 16 metų asmenims, kurie nėra lydimi suaugusiųjų, rašoma portale „News today“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Baudos ar net laisvės atėmimas

Jungtinėse Amerikos Valstijose esančios Mičigano mažmenininkų asociacijos (angl. Michigan retailers association) svetainėje rašoma, kad parduotuvės savininkas gali uždrausti klientui, įsivėlusiam į žodinį ginčą su darbuotojais, naudotis parduotuvės paslaugomis, jei tai nėra diskriminacija ir nėra pažeidžiami kiti įstatymai.

Pasak asociacijos, su probleminiais klientais gali būti elgiamasi įvairiais būdais, įskaitant oficialų ar neoficialų draudimą lankytis parduotuvėje, įspėjimą arba draugišką ar nedraugišką diskusiją, kuria siekiama ištaisyti bet kokius nesusipratimus.

REKLAMA

Jei buvo nuspręsta uždrausti klientui įeiti į parduotuvę, skaitoma, kad yra išduodamas įspėjimas apie įsibrovimą į teritoriją.

Geriausia, jei tai būtų padaryta raštu, pateikiant oficialų raštą dėl įsibrovimo, kad būtų galima įrodyti, jog asmuo buvo įspėtas.

Jei asmuo draudimo nepaiso, jam gali grėsti laisvės atėmimo bausmė iki 30 dienų ir bauda iki 250 JAV dolerių (apie 230 eurų).

nes ruslanas zzzajaballlll
narkomanas dolbanas matyt dakniso
siaip parduotuve yra privati nori leidzia i privacia teritorija nori ne
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų