Uosto direkcijos ir įmonių pasirašyta sutartis numato naujos krypties išorinį laivybos kanalą išgilinti iki 16 metrų, o dalį vidinio kanalo šiaurinėje uosto dalyje – iki 15,5 metro, antradienį pranešė direkcija.
„Norint, kad uostas ir toliau išliktų konkurencingas ir patrauklus, galėtų priimti pilnai pakrautus didžiausio tonažo laivus, turime jį kryptingai vystyti“, – pranešime sakė uosto vadovas Algis Latakas.
Pasak jo, laivybos kompanijoms didinant laivų parametrus ir taip siekiant sumažinti krovinių pervežimo kaštus, uostams tenka prie to prisitaikyti.
„Uostų gylis yra ypač svarbus faktorius laivybos kompanijoms didinant laivų parametrus. Statistika rodo, kad vidutinė registrinė laivo, atplaukusio į Klaipėdos uostą, talpa 2014-2021 metais išaugo 35,5 proc.“, – sakė A. Latakas.
Planuojama, kad 37,3 mln. eurų (su PVM) vertės gilinimo darbai prasidės liepą. Tai yra vienas iš trijų etapų, kurie iš dalies finansuojami Europos Sąjungos lėšomis – jų skirta apie 28 mln. eurų.
„Jan de Nul“ Klaipėdos uoste anksčiau yra atlikusi išorinio laivybos kanalo gilinimo iki 15,5 m gylio ir Malkų įlankos gilinimo iki 14,5 m gylio darbus, ne kartą valė uosto akvatorijos dugną.