• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vertybinių popierių komisija (VPK) parengė rekomendacijas finansinių priemonių, su jomis susijusių produktų ir investicinių paslaugų reklamai bei reklaminio pobūdžio informacijai apie jas (toliau - reklama).

REKLAMA
REKLAMA

2007 m. lapkričio 1 d. visa apimtimi įsigaliojusiame Finansinių priemonių rinkų įstatyme, kuriuo įgyvendinamos Finansinių priemonių rinkų direktyvos (angl.MiFID) nuostatos, įtvirtinti griežtesni reikalavimai informacijos apie finansines priemones ir su jomis susijusius produktus bei investicines paslaugas pateikimui. Tokia informacija, įskaitant reklamą, turi būti teisinga, aiški ir neklaidinanti vidutinio tikslinės grupės vartotojo.

REKLAMA

VPK parengtos rekomendacijos reklamai yra pagrįstos MiFID, LR įstatymų, poįstatyminių teisės aktų reikalavimais ir kitų ES šalių patirtimi. Taigi nauji reikalavimai rekomendacijose nenustatomi, o jų parengimo tikslas – VPK pozicijos pateikimas bei pagalba rinkos dalyviams siekiant išvengti neprofesionalių investuotojų klaidinimo.

REKLAMA
REKLAMA

„Egzistuoja didelė žinių ir patirties asimetrija tarp investicinių paslaugų teikėjų ir paprastų vartotojų. Todėl pastarieji gali itin lengvai būti suklaidinti reklamoje žadamu dideliu galimu finansinio produkto pelningumu, neįvertindami neišvengiamos rizikos. Ir situacija, jog tik nuėjęs į finansų įstaigą vartotojas sužino, kad, pavyzdžiui, palūkanos nėra garantuojamos, kad jis gali ne tik uždirbti, bet ir prarasti investuotus pinigus, yra kitų papildomų sąlygų, nėra gera. Vartotojas jau iš reklamos turi galėti susidaryti objektyvų įspūdį apie investavimo pasiūlymo esmę“, – teigia Vertybinių popierių komisijos pirmininkė Vilija Nausėdaitė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Reklamuojant finansines priemones (su jomis susijusius produktus) bei investicines paslaugas, ypač svarbu laikytis koncentruotumo ir subalansuotumo principų. Koncentruota reklama reiškia, kad informacija apie galimą naudą ir riziką pateikiama viename reklamos vienete. Vien tik nuorodos į kitus informacijos šaltinius pateikimo nepakanka. Subalansuota reklama reiškia, kad reklamoje skelbiamą naudą proporcingai atitinka galimos rizikos paskelbimas, t.y. informacija tiek apie galimą naudą, tiek apie riziką turi būti vienodai pastebima vidutiniam vartotojui. Netinkamais traktuojami tokie atvejai, kai informacija apie riziką pateikiama smulkesniu šriftu, teksto gale ir pan.

REKLAMA

Reklamoje skelbiamos rizikos mastas turi būti aiškiai atskleistas, nurodant, kad investuotojas gali negauti žadamų palūkanų, prarasti dalį ar visus investuotus pinigus, įgyti papildomų įsipareigojimų ar patirti kitą nenumatytą riziką.

Visa apimtimi įsigaliojus Finansinių priemonių rinkų įstatymui ir dėl finansų rinkų, finansinių priemonių, investicinių paslaugų ir su jais susijusių produktų specialaus pobūdžio reklamos atitikimą teisės aktams prižiūri VPK. Atskirais atvejais taip pat bendradarbiaujama su Nacionaline vartotojų teisių apsaugos tarnyba ir Konkurencijos taryba. Už reklamą, neatitinkančią teisės aktų reikalavimų, VPK gali taikyti poveikio priemones, įskaitant baudą iki 100 tūkst. litų pagal Finansinių priemonių rinkų įstatymo 86 ir 95 straipsnius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų