Benzino kainai perkopus penkių litų ribą, prie dujų įrangą į mašinas montuojančių įmonių rikiuojasi klientų eilės. Verslininkai trina rankas ir skaičiuoja, kad jų verslo apimtys išaugo keliais kartais, o pigiau važiuoti nori jau ir prabangių mašinų savininkai, praneša LTV naujienų tarnyba. Dujų įrangos montuotojai šiuo metu vos spėja darbuotis, nors dar prieš mėnesį klientų, norinčiųjų važinėtis pigiau, buvo nedaug.Viskas pasikeitė prieš porą savaičių, kai degalinių švieslentėse pasirodę skaičiai išgąsdino ne vieną vairuotoją.
„Visiems riba – 5 litai ir visi neatlaikė. Kol buvo 4,8 lt., tai dar nieko, bet 5 litai – tai tauta jau neatlaikė ir nori dujų, kuo mes labai džiaugiamės. Klientų padidėjo 300 proc. per paskutines 2–3 savaites“, – tvirtino įmonės „BRC Vilnius“ direktorius Leonidas Novikovas.Su tokiu augimu įmonėms sunku susidoroti, prie jų nusidriekė eilės kelioms savaitėms į priekį. Anot verslininkų, pastaraisiais metais keičiasi ir klientų ratas.
„Dabar gama įvairi: ir į labai prabangias mašinas montuoja, ir pigesnių variantų, visokių variantų yra, bet galima sakyti – 2006–2011 metai“, – teigė L. Novikovas.
Vidutinė dujų įrangos kaina siekia apie 2 tūkst. litų, tačiau prabangių mašinų savininkams kišenes tenka atverti plačiau ir už pigesnį važiavimą pakloti penkis ir daugiau tūkstančių.
Verslininkai sako, kad dujų įranga atsiperka tik tuomet, kai važiuojama daug.
„Jeigu žmogus nuvažiuoja 10–15 tūkst. kilometrų per metus, nedaugiau kaip 15 tūkst., tai didelis klausimas, ar reikėtų montuotis dujų įrangą. Bet jeigu tai didesnės ridos, be abejo, reikėtų“, – sakė įmonės „Beskus“ vadovas Aleksiejus Bespalenko.
Tuo metu dyzelinių automobilių savininkams, nors ir šių degalų kainos auga kaip ant mielių, alternatyvų Lietuvoje nėra. Tad verslininkai sako sulaukiantys klientų, kurie atsisako dyzelinių mašinų perka mažalitres varomas benzininiu ir deda dujų įrangą.
Anot verslininkų, ir į dyzelines mašinas būtų galima montuoti šią įrangą, tačiau mūsų šalyje tai būtų prasta idėja.
„Europoje kai kurios valstybės labai praktikuoja. Viskas priklauso nuo kainos. Jeigu kaina tenkina ir žmogus iš to dar uždirba... Bet pas mus kaina kubinio metro tokia, kad metano dujų perspektyvos Lietuvoje kol kas nelabai“, – sakė L. Novikovas.
„Ji nėra visiškai aktuali Lietuvoje ir, aš manau, kad neturi jokio pagrindo vystytis Lietuvoje. Kodėl? Todėl, kad Lietuvoje eksploatuojami tiesiog normalūs dyzeliai ir kuo naujesnės kartos, tuo didesnis jų populiarumas“, – kalbėjo A. Bespalenko.
Verslininkai sako, kad dujų įrangos kaina jau kelerius metus nekinta, nežymiai didėjo tik montavimo paslaugos. Manoma, kad aprimus aistroms dėl benzino kainų, sumažės ir klientų, tačiau dujininkai abejoja pritrūksiantys darbo, nes bent jau kol kas, niekas pigesnių degalų nežada.
Jevgenijus Bardauskas, Zina Paškevičienė