Pratrūko ir susisiekimo ministras, bet jam užkliuvo ne išaugę milijardai, o atsilikimas nuo grafiko – statybos Lietuvoje vėluoja bent penkmečiu, todėl Skuodis jau žada surasti kaltus ir juos nubausti.
Daugiau apie tai – TV3 žiniose.
2004-aisiais, kai įstojome į Europos Sąjungą ir NATO, „Rail Baltica“ projektas pripažintas prioritetiniu. Jam vėliau pažadėtas ir europinis finansavimas. Tada įvairūs valdininkai ir specialistai puolė braižyti planus, kurti vizualizacijas ir net skaičiuoti teorinius laikus, kiek laiko truks kelionės tarp valstybių.
2017 m. biurokratai suskaičiavo, kad „Rail Baltica“ visoms Baltijos šalims kainuos beveik 6 milijardus eurų. Bet šiandien Lietuvos, Latvijos ir Estijos valstybiniai auditoriai suskaičiavo, kad suma išaugo net 4 kartus – viskas kainuos beveik 24 milijardus eurų.
„Infliacija buvo apie 40 proc., kitą 60 proc. dalį to kainos pasikeitimo sudarė papildomi karinio mobilumo reikalavimai, buvo pagerinti parametrai, buvo pridėta regioninių stočių, buvo pridėtos patogios jungtys su oro uostais “, – teigia „Rail Baltica Lietuva“ direktorius Arenijus Jackus.
Skuodis: jie neturėtų jaustis saugiai
Būtent papildomus darbus akcentuoja ir susisiekimo ministras. Sako, neteisinga lyginti 2017 metų sumą ir dabartinę, atnaujintą.
„Nekorektiška lyginti „Rail Balticos“, kurią mes turėjome 2017 metais, ir tų skaičių, kuriuos mes turime dabar. Pirmas dalykas, mes tada net nežinojome, kaip eis vėžė nuo Kauno iki Lenkijos, per kur eis nuo Kauno, iki Vilniaus. Nebuvo įtrauktos stotys ir visa kita“, – tikina susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Kitaip tariant, mokesčių mokėtojams politikai ir valdininkai ilgą laiką sekė pasakas apie projekto sumą, kuri iš karto buvo žinoma, kad nėra teisinga. Bet kol kūrė daugybę vizualizacijų, įvairių klipų ir mažai kam įdomių tekstų apie kažkada ateityje būsimą gėrį, konkretūs darbai ant žemės įstrigo.
Pagal planus europinė vėžė jau 2025 m. turėjo sujungti Baltijos šalis ir Lenkiją. Dabar terminas stumiasi bet 5 metais į priekį. Būtent dėl vėlavimo, o ne dėl išaugusių sumų, ministras įsiuto.
„Vieną kartą reikia baigti šnekėti ir pridenginėti vieni kitus. Ir šitoje vietoje, jeigu Lietuvos geležinkeliai, jeigu valdyba nesiims atsakomybės surasti kaltus ir kad jie atsakytų, tai šitoje vietoje Susisiekimo ministerija suras. Ir aš kalbu šitoje vietoje apie žmones, kurie jau nedirba tų darbų, tai jie tikrai neturėtų jaustis saugiai“, – tikina M. Skuodis.
O ir 2030 m. „Rail Baltica“ nebus baigta. Nuties tik vieną vėžę iš suplanuotų dviejų, nebus sutvarkytos visos stotys. Tai bus pirmasis projekto etapas.
Daugiau apie tai sužinokite vaizdo įraše straipsnio pradžioje.