rail baltica
Šiame puslapyje rasite informaciją apie gairę pavadinimu „rail baltica“. Visi straipsniai, video, nuotraukos, komentarai patalpinti tv3.lt naujienų portale apie gairę pavadinimu „rail baltica“.
Vyriausybė leido pradėti žemės paėmimo procedūrą „Rail Baltica“ infrastruktūrai Panevėžyje
Ministrų kabinetas leido pradėti žemės Panevėžyje išpirkimo visuomenės poreikiams procedūras, šiose teritorijose planuojant įrengti europinės vėžės „Rail Baltica“ infrastruktūrą.
Šį Susisiekimo ministerijos projektą Vyriausybė priėmė trečiadienio posėdyje, pritarusi Panevėžio geležinkelio mazgo inžinerinės infrastruktūros vystymo specialiajam planui.
Vakarinėje miesto dalyje šalia esamo transporto mazgo, aplinkkelio, planuojama įrengti „Rail Baltica“ tarptautinę keleivinę geležinkelio stotį.
„Rail Baltica“ projektui skirta papildoma 1,16 mlrd. eurų ES parama
Europos klimato, infrastruktūros ir aplinkos vykdomoji įstaiga (CINEA) ir trijų Baltijos šalių susisiekimo ministerijų įgaliota bendra įmonė „RB Rail AS“ projektui „Rail Baltica“ skyrė papildomą beveik 1,16 mlrd. eurų paramą.
„Svarbi ES parama leis tęsti ir spartinti vykstančius statybos darbus bei plėtoti būsimus projekto etapus.
Latvijos ministras: turi būti metams įšaldytas „Rail Baltica“ projektas ir išspręsti visi finansiniai klausimai
Latvija negali sau leisti „Rail Baltica“ projekto, todėl jį reikia metams įšaldyti, kad būtų išspręsti visi finansiniai klausimai, pareiškė interviu naujienų agentūrai LETA šalies žemės ūkio ministras Armandas Krauzė.
Jis pažymėjo, kad neteisinga planuoti „Rail Baltica“ projektą valstybiniu lygiu. Anksčiau buvo planuojama, kad projekto sąnaudos sudarys 1,9 mlrd. eurų, o dabar prognozuojama, kad jos sieks apie 10 mlrd. eurų.
Vyriausybė pritarė „Rail Baltica“ infrastruktūros vystymo planui geležinkelio linijoje nuo Kauno iki sienos su Latvija
Trečiadienį Ministrų kabinetas apsisprendė pritarti projekto „Rail Baltica“ geležinkelio linijos Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena inžinerinių sistemų ir regioninių stočių susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros vystymo planui ir pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūrą.
„Rail Baltica“ statybose – naujas 17,1 km ruožas: pasirašyta 98 mln. eurų vertės rangos darbų sutartis
„Rail Baltica“ sankasos, inžinerinių statinių ir vietinės reikšmės kelių statybos pratęstos nauju 17,1 km ruožu, praneša „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG). Šį projektą už beveik 98 mln. eurų atliks čekų įmonė „Eurovia CZ a.s.“, su partneriu AB „Eurovia Lietuva“, su kuriais „LTG Infra“ pasirašė ruožo Šėta–Ramygala pirmosios dalies rangos darbų sutartį.
Kaune – pirmojo „Rail Baltica“ informacijos centro Lietuvoje atidarymas
Antradienį Kaune vyks pirmojo „Rail Baltica“ informacijos centro Lietuvoje atidarymas. Tai yra pilotinis projektas, kuris ateityje galės būti vystomas ir kitose geležinkelio stotyse. Jose infrastruktūros plėtotojas „LTG Infra“ įgyvendina stočių įveiklinimo programą.
Kaip nurodoma pranešime, Kaunas yra reikšmingas „Rail Baltica“ centras Lietuvoje. Nutiesus greitojo geležinkelio liniją Kauno tarptautinė stotis kasdien aptarnaus daugiau keleivių nei sostinė – apie 11 tūkst. traukiniautojų.
„Rail Baltica“ krizė pasivijo ir Lietuvą – nuo 2026 m. nebegausime europinio finansavimo
Miljardinio šimtmečio projekto „Rail Baltica“ krizė pasivijo ir Lietuvą. Susisiekimo ministras Marius Skuodis pripažįsta, kad ne tik latviai, bet ir mes nuo 2026 m. negausime europinio finansavimo. Maža to, projektui beprotiškai išbrangus iki 24 milijardų eurų, jau dairomasi ir į privatų verslą.
Bet, jei privatus verslas imsis projekto, kainos dar labiau išsipūs.
Lietuva dar tikisi išsisukti su paskolom, o latviai jau net svarsto variantą, jog europinė vėžė aplenktų Rygą.
Estija pasirašė išskirtinės šalyje „Rail Baltica“ geležinkelio atkarpos tiesimo sutartį
Baltijos šalių europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projekto Estijoje įgyvendinimą koordinuojanti valstybės įmonė „Rail Baltic Estonia“ pranešė trečiadienį pasirašiusi išskirtinės šalyje šios trasos atkarpos – 9,2 kilometrų ilgio iki 10 metrų po žeme – tiesimo sostinės apskrityje sutartį.
Šių darbų sąmata – 70,8 mln.
Šimonytė su Skuodžiu aptars „Rail Baltica“ projekto eigą
Premjerė Ingrida Šimonytė su susisiekimo ministru Mariumi Skuodžiu antradienį aptars europinės vėžės geležinkelio linijos „Rail Baltica“ projekto eigą, vėluojančius darbus.
„Aptars apskritai projekto vykdymą, progresą, vėlavimus, rizikas ir rizikų valdymo priemones“, – BNS teigė Susisiekimo ministerija.
Latviai dėl „Rail Balticos“ pradėjo tyrimą, o Lietuva problemos nemato
Dėl stipriai išbrangusio šimtmečio „Rail Balticos“ projekto Latviją jau drebina auksinių bėgių skandalas. Latvių politikai aiškinasi, kas atsakingas, kad reikalingos sumos išaugo kartais, kodėl vis dar netiesiami bėgiai ir iš kur reikės surasti trūkstamus milijardus?
Nors Lietuvoje, priešingai nei Latvijoje, vėžė etapais jau tiesiama, tačiau projektas taip pat labai pabrango. Tik mūsų valdžia problemos nemato ir tyli – iš kur paims reikalingus milijardus iki šiol neaišku.
REKLAMA
REKLAMA
Ruošiamasi „Rail Baltica” ruožo nuo Panevėžio iki Latvijos sienos statybai
„Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) ruošiasi europinės vėžės geležinkelio linijos „Rail Baltica“ ruožo nuo Panevėžio iki Lietuvos–Latvijos sienos projektavimui ir statybai. Preliminariais skaičiavimais, darbų rinkos kaina vertinama daugiau nei 0,5 mlrd. eurų (be PVM).
Projektavimo ir rangos darbų pirkimą ketinama skelbti šių metų pabaigoje – dėl to LTG šiuo metu konsultuojasi su rinkos dalyviais.
„Rail Baltica“ įtraukta į dar vieną TEN-T koridorių
Liepą įsigaliojo atnaujintos Transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) gairės, kuriomis geležinkelių infrastruktūros projektas „Rail Baltica“ įtrauktas į bendrą Baltijos, Juodosios ir Egėjo jūrų koridorių.
Nepriklausomas vertintojas „Boston Consulting Group“ įvertino, kad „Rail Baltica“ skatins Baltijos šalių integraciją į Europą, didins karinį mobilumą ir rems ilgalaikį regiono ekonomikos augimą, taip pat prisidės prie Ukrainos rekonstravimo.
„Rail Baltica“ Panevėžyje ketinama tiesti negriaunant sodų namų, paveldo objektų
Tiesiant europinės vėžės geležinkelio linijos „Rail Baltica“ atkarpą Panevėžio apylinkėse bus išsaugoti visi 23 sodų bendrijoje „Šilas“ esantys statiniai.
Seimas palengvino žemės paėmimą „Rail Baltica“ ir kitiems svarbiems projektams
Seimas supaprastino privačios žemės paėmimo tvarką ypatingos valstybinės svarbos projektams – tai leis paspartinti europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ statybą bei kitų itin svarbių valstybei projektų įgyvendinimą.
Už tokias Ekonomikos komiteto pirmininko konservatoriaus Kazio Starkevičiaus inicijuotas Žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymo pataisas balsavo 88 Seimo nariai, prieš buvo du, o 12 susilaikė.
Statybos ir kelių sektorių įmonių vadovai: panašu, kad „Rail Baltica“ projektas gali patirti fiasko
Jau prieš daugiau nei metus paskelbus „Rail Baltica“ rangos darbų konkursą, bet vis dar neatrinkus rangovo, statybos ir kelių profesionalus vienijančių asociacijų atstovai įspėja, kad kyla pavojus projektui patirti fiasko. Anot jų, tokių liūdnai pagarsėjusių atvejų jau būta, tad sunku patikėti, kodėl vėl lipama ant to paties grėblio.
Seime – galutinis balsavimas dėl siūlymo, lengvinančio žemės paėmimą „Rail Baltica“ projektui
Ketvirtadienį parlamentas turėtų priimti galutinį sprendimą dėl Seimo nario Kazio Starkevičiaus inicijuoto Žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymo projekto, kuriuo būtų palengvintas žemės paėmimas „Rail Baltica“ projektui.
Seimo konservatoriai: „Rail Baltica“ turi būti finansuojama iš kariniam mobilumui skirtų projektų sąrašo
Seimo nariai, konservatoriai Andrius Kupčinskas ir Kazys Starkevičius tvirtina, kad atsižvelgiant į „Rail Baltica“ karinę svarbą ir nukeliamus jo įgyvendinimo terminus, projektas turėtų būti finansuojamas ne tik iš Europos Sąjungos (ES), bet ir kariniam mobilumui skirtų lėšų.
Viceministrė: „Rail Baltica“ projektui šiemet iš esmės yra užtikrintas 1,5 mlrd. eurų vertės finansavimas
Europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projektui nuo 2017-ųjų pabrangus 2,6 karto, susisiekimo viceministrė sako, kad pagrindinė jo problema yra ne pinigai, o įgyvendinimo tempai.
Pasak Loretos Maskaliovienės, šiemet „Rail Baltica“ darbams Lietuvoje užtikrintas beveik 1,5 mlrd. eurų finansavimas, iš kurio panaudota 204 mln. eurų.
„Tempas yra pagrindinis klausimas – kaip paspartinti darbus, kad tie 1,5 mlrd. eurų būtų panaudoti kuo greičiau.
Gitanas Nausėda: reikės ieškoti, iš kur paimti pinigų „Rail Baltica“ statyboms po 2027-ųjų metų
Jei Baltijos šalys nespės pastatyti europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ iki 2030-ųjų, kils problemų dėl projekto finansavimo ir jo atsiperkamumo, sako prezidentas Gitanas Nausėda.
Šalies vadovas „Rail Baltica“ vadina svarbiu karinio mobilumo projektu, kuriam būtina užtikrinti Europos Sąjungos (ES) finansavimą ir po 2027-ųjų – pasibaigus ES investicijų programai.
Vyriausybė leido 26 ha miško atiduoti „Rail Balticai“ ir Kazlų Rūdos poligonui
Vyriausybė trečiadienį nutarė skirti 25 hektarų (ha) valstybinio miško Jonavos rajone europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ statybai bei apie 1 ha – kariniam poligonui šalia Kazlų Rūdos.
Ministrų kabineto sprendimu 25,32 ha bus išbraukti iš valstybinės reikšmės miškų plotų ir paversti kitomis naudmenomis.
Latvijos prokuratūra tirs už „Rail Baltica“ projektą atsakingų asmenų veiksmus
Latvijos generalinė prokuratūra ėmėsi tirti asmenų, atsakingų už europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimą, veiksmus.
Pasak prokuratūros, galimi įtariamieji be reikiamo pritarimo priėmė įsipareigojimus valstybės biudžetui, sudarydami sutartis dėl geležinkelio tilto, pylimo ir centrinės keleivių stoties komplekso, taip pat „Rail Baltica“ stoties ir susijusios infrastruktūros statybos Rygos oro uoste.
Arenijus Jackus: Lietuvoje darbai vyks jau trečdalyje „Rail Baltica“ ruožo
Šiemet intensyvėja didžiausio trijų Baltijos šalių istorijoje geležinkelio infrastruktūros projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimas. Lietuvos teritorijoje pasiekta didžiausia pažanga, viso darbai vyksta 29,4 km ruože, dar 84,9 km atkarpoje planuojami arba vykdomi sankasos darbų pirkimai, taip pat planuojami pirkimai dėl 168 km bėgių tiesimo.
Geležinkelio sankasos statybos darbai ruože Kaunas–Latvijos siena įgauna pagreitį ir yra vis labiau matomi.
Baltijos šalims „Rail Baltica“ tampa auksine: ministras žada surasti kaltus ir nubausti
Amžiaus projektu vadinama europinė „Rail Baltica“ geležinkelio vėžė Baltijos šalims tampa auksine. Aiškėja, kad per septynerius metus projektas išbrango 4 kartus ir dabar jo kaina siekia beveik 24 milijardus eurų. Geležinkelių atstovai teisinasi, kad tai normalu, mat per 7 metus ypač pabrango žaliavos, be to, pirminis projektas aplipdytas dar naujais sumanymais.
Milijardai eurų kaip į balą? Geležinkeliui tiesti – 4 kartus daugiau pinigų, nei planavo
Estijos, Latvijos ir Lietuvos audito institucijų atlikto bendro vertinimo duomenimis „Rail Baltica“ projektui kyla rizika, nes per 7 metus numatoma jo kaina išaugo 4 kartus, praneša Valstybės kontrolė.
Pasak jos, atsižvelgiant į projekto apimtį, ilgainiui gali susidaryti net 10–19 mlrd. eurų jo biudžeto deficitas. Be to, gali dar labiau vėluoti ir jo įgyvendinimas.
Kitąmet „Rail Baltica“ linijos statyba plėsis daugiau nei 110 km ilgio atkarpoje
Didindama europinės vėžės „Rail Baltica“ linijos statybos Lietuvoje apimtis, LTG grupė šiemet pasirašys sutartis dėl naujų geležinkelio sankasos ruožų ir darbų vykdymo maždaug 70 km ilgio atkarpoje. Planuojama, kad kitąmet sankasos darbų įrengimas plėsis dar 49 km atkarpa Panevėžio link.
Šiuo metu statybų darbai vyksta dviejose ruožo atkarpose Latvijos sienos link – 10 km atkarpoje Šveicarija–Žeimiai ir 17,7 km atkarpoje Žeimiai–Šėta.
„Rail Baltica“ Estijoje pabrango iki 3,7-3,8 mlrd. eurų
Europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ Estijos dalies tiesimo kaina išaugo 3,7-3,8 mlrd. eurų, 2023 metų pradžios duomenimis, rodo Klimato ministerijos vyriausybei pateiktos ataskaitos duomenys.
Joje nurodoma, jog palyginti su 2016-2017 metais, ši sąmata padidėjo apytikriai 35 proc., pirmiausia dėl priežasčių, susijusių su Rusijos invazija į Ukrainą bei COVID-19 pandemijos padariniais.
Daukanto aikštėje – piketas prieš „Rail Baltica“: Panevėžio krašto gyventojai prašo prezidento imtis iniciatyvos
Antradienio vidudienį Daukanto aikštėje prie Prezidentūros keliolika vadinamosios „Rail Baltica“ viešojo intereso gynimo grupės aktyvistų susirinko į piketą, taip išreikšdami kritiką šio geležinkelio transporto projekto įgyvendinimo planams Panevėžio rajone.
Susirinkusieji buvo nešini plakatais bei buvo parengę stendą, kuriame žmonės galėjo susipažinti su informacija apie projekto įkainius, ketinamas statyti stotis ir geležinkelius.
Panevėžio rajono gyventojai Vilniuje protestuos dėl „Rail Baltica“ statybos
Panevėžio rajono gyventojai antradienį Vilniuje, prie Prezidentūros protestuos dėl europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projekto rengėjų siūlomų Panevėžio mazgo sprendinių.
Šį mazgą sudaro tarptautinė keleivių stotis vakarinėje miesto dalyje bei papildomas miestą kertantis beveik 23 kilometrų ilgio kelio ruožas.
Skuodis apie traukinių pirkimą „Rail Balticai“: svarbiausia, kad statybos nevėluotų
Latvijai paraginus Lietuvą ir Estiją susitarti dėl traukinių europinio geležinkelio linijai „Rail Baltica“ pirkimo, susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad šiuo metu svarbiausia rūpintis vėžės statyba.
„Svarbiausia dabar susikoncentruoti į vėžės statybą. Mes turime rodyti progresą. (...) Mums reikia darbų masto dar didesnio ir dar greičiau, ir ne tik Lietuvoje, bet Latvijoje ir Estijoje.
LAT: „Leonhard Weiss“ neprivalo mokėti 1,15 mln. eurų delspinigių „Autokaustai“
Vienai didžiausių šalies statybos kompanijų „Autokausta“ nepavyko prisiteisti 1,15 mln. eurų delspinigių iš Vokietijos kapitalo Estijos įmonės „Leonhard Weiss RTE“, vėlavusiai sumokėti Lietuvos įmonei už europinio geležinkelio „Rail Baltica“ atšakos Kaunas–Palemonas statybą.
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) kovo 28 dieną galutinai atmetė „Autokaustos“ ieškinį dėl delspinigių, nes šis klausimas laikomas išspręstu kitoje byloje, kur bendrovės ginčijosi dėl neapmokėtų darbų.
Latvija ragina Baltijos šalis pasirašyti susitarimą dėl „Rail Baltica“ traukinių pirkimo
Latvija ragina Lietuvą ir Estiją pasirašyti susitarimą dėl traukinių būsimam europinės vėžės geležinkeliui „Rail Baltica“ pirkimo, pranešė Latvijos susisiekimo ministerija.
Skelbiama, jog Latvijos susisiekimo ministras Kasparas Briškenas išsiuntė kvietimus savo kolegoms Lietuvoje ir Estijoje gegužės 29-ąją susitikti Taline ir aptarti projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą, įskaitant traukinių pirkimo bei infrastruktūros valdymo klausimus.
Tęsiant „Rail Baltica“ darbus Jonavos rajone statoma geležinkelio sankasa
Tęsiant tris Baltijos šalis su Lenkija sujungsiančio greitojo geležinkelio „Rail Baltica“ statybas, Jonavos rajone beveik 30-ies kilometrų atkarpoje statoma geležinkelio sankasa ir inžineriniai statiniai.
Statybų darbai vyksta dvejose ruožo atkarpose Latvijos sienos link – 10 km atkarpoje Šveicarija–Žeimiai ir 17,7 km atkarpoje Žeimiai–Šėta, pranešė LTG grupė.
Tyrimas: projekto „Rail Baltica“ naudą Lietuvai mato 77 proc. šalies gyventojų
Daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų tikisi, kad įgyvendinus „Rail Baltica“ projektą pagerės susisiekimas su Europa ir bus galima dažniau rinktis keliones traukiniu, rodo bendrovės „Spinter Research“ atlikta visuomenės apklausa.
Tyrimo duomenimis, 77 proc. gyventojų sako, kad naujas tarptautinis geležinkelis „Rail Baltica“ yra Lietuvai reikalingas projektas. Tuo metu projekto nenaudą šaliai įvardijo 6 proc.
59 proc. apklausoje dalyvavusių respondentų, 3 proc.
Ruošiamasi išpirkti žemę „Rail Baltica“ linijai nuo sienos su Lenkija iki Kauno
Susisiekimo ministerija ruošiasi išpirkti žemę, reikalingą europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ tiesimui nuo sienos su Lenkija iki Jiesios šalia Kauno ir ieško turto vertintojų.
Ministerija šią savaitę paskelbė turto vertinimo konkursą. Laimėtojas turės įvertinti 144 žemės sklypus Kalvarijų, Marijampolės, Prienų rajono, Kazlų Rūdos ir Kauno rajono teritorijose.
Ruošiamasi didelės apimties „Rail Baltica“ geležinkelio tiesimo darbų pirkimui
Už „Rail Baltica“ geležinkelio Lietuvos teritorijoje statybas atsakinga „LTG Infra“ pradėjo konsultacijas su rinka dėl planuojamo viršutinės geležinkelio kelio konstrukcijos įrengimo darbų pirkimo ruože nuo Kauno Latvijos sienos link.
„Latvijos link bus nutiesta beveik 170 km ilgio geležinkelio linija, kuria keleiviniai traukiniai važiuos iki 249 km/h greičiu.
Skuodis su Lenkijos kolegomis aptars naujus krovinių gabenimo koridorius
Susisiekimo ministras Marius Skuodis su Lenkijos vicepremjeru ir infrastruktūros ministru pirmadienį aptars naujus krovinių gabenimo koridorius tarp Baltijos jūros šalių uostų ir Ukrainos, strateginių kelių ir geležinkelių projektų „Via Baltica“ ir „Rail Baltica“ įgyvendinimą, pranešė ministerija.
Vyriausybė patvirtino „Rail Baltica“ Kauno mazgo infrastruktūros vystymo planą
Vyriausybė patvirtino europinės vėžės projekto „Rail Baltica“ Kauno geležinkelio mazgo infrastruktūros vystymo planą. Trečiadienį vykusiame posėdyje taip pat nutarta pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras.
„Kauno geležinkelio mazgas apjungs geležinkelių kelius, kurie Kauną apjuos iš pietinės ir šiaurinės pusių, apims Kauno geležinkelio stotį ir Kauno intermodalinio terminalo prieigas.
Ant Vyriausybės stalo – „Rail Baltica“ Kauno mazgo vystymo planas
Vyriausybė trečiadienį turėtų patvirtinti europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ Kauno geležinkelių mazgo infrastruktūros vystymo planą.
Jį patvirtinus būtų pradėtas žemės paėmimas visuomenės poreikiams, rašoma Susisiekimo ministerijos parengtame Vyriausybės nutarimo projekte.
Įgyvendinti planą numatoma iki 2029 metų rugpjūčio vidurio. Tam reikės išpirkti 204 privačius žemės sklypus, iš kurių numatoma panaudoti apie 39,1 ha ploto, taip pat 323 pastatus.
Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė: Baltijos šalys dėl „Rail Baltica“ jau sutaria vieningai
Baltijos šalių nesutarimų dėl europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ neliko, teigia Seimo Europos komiteto pirmininkė. Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė sako, kad projekto svarba Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje vertinama vienodai.
Teismas: „Leonhard Weiss“ lieka skolinga 120 tūkst. eurų „Autokaustai“
Europinio geležinkelio „Rail Baltica“ atšakos Kaunas-Palemonas statybos generalinė rangovė – Vokietijos kapitalo Estijos įmonė „Leonhard Weiss“ vienai didžiausių šalies statybos kompanijų „Autokausta“ turi sumokėti daugiau nei 120,6 tūkst. eurų už atliktus, bet neapmokėtus darbus bei 6 proc. metų palūkanas, galutinai nusprendė teismas.
„Leonhard Weiss“ siekė, kad Lietuvos Aukščiausiais Teismas peržiūrėtų nutartį, kuria ji įpareigota sumokėti 120 tūkst.
„Litgrid“ ruošiasi jungti elektros tinklą „Rail Baltica“ elektrifikavimui
Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorė „Litgrid“ ir europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ vystytojai sutarė dėl elektros perdavimo tinklo parengimo elektrifikuoti naują geležinkelį.
„Litgrid“ vadovas Rokas Masiulis sako, kad susitarimas padės pasirengti vėžės elektrifikavimui.
Dėl „Rail Baltica“ tiesimo Seimas leido kirsti miškus, įrengti laikinus kelius
Siekiant paspartinti europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ tiesimą, Seimas leido kirsti vėžei trukdančius miškus.
Seimas ketvirtadienį priėmė tai numatančias Miškų įstatymo pataisas: už balsavo 77 Seimo nariai, susilaikiusių ir balsavusių prieš nebuvo.
„Tiesiamas „Rail Baltica“ geležinkelis, reikia nutiesti kelią, reikia paimti žemę ir paskui ją sutvarkyti, kai bus nutiestas geležinkelis“, – teigė Ekonomikos komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius.
Nausėda: Baltijos šalių transporto jungčių nepakanka, reikia spartinti Rail Baltica
Pastangos padėti Rusijos užpultai Ukrainai išgabenti savo žemės ūkio produkciją atskleidė nepakankamas Baltijos šalių transporto galimybes, sako Lietuvos prezidentas Gitanas Nausėda, Taline paraginęs spartinti europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ įgyvendinimą.
„Mūsų pastangos padėti Ukrainai transportuoti žemės ūkio produktus parodė nepakankamus jungčių pajėgumus Baltijos šalyse.
Skuodis: Vilniui ir Varšuvai teks padirbėti dėl „Harmony Link“ ir „Rail Baltica“
Energetikos ir susisiekimo ministrai sako, kad elektros jungties „Harmony Link“ sausumoje bei europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projektai bus ypač susiję Lenkijos pusėje. Todėl, pasak Mariaus Skuodžio, dabar Lietuvai ir Lenkijai svarbu susiderinti, jog šalių geležinkelio vėžės būtų susijungtos iki 2028 metų.
Ieškoma „Rail Baltica“ ruožo nuo Kauno iki sienos su Lenkija projektuotojų
„Lietuvos geležinkelių“ infrastruktūros valdymo įmonė „LTG Infra“ ieško europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ atkarpos tarp Kauno ir sienos su Lenkija projektuotojo.
„LTG Infra“ „Rail Baltica“ valdymo vadovas Dovydas Palaima sako, kad projektuotojo pradėta ieškoti anksčiau nei planuota, o tai lėmė sklandžios žemės sklypų išpirkimo procedūros.
Žemę „Rail Baltica“ Kauno ir Panevėžio depams paims „Kelprojektas“ ir Atamis“
Preliminarios 125 mln. eurų vertės europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ Kauno ir Panevėžio depų statybos projekto žemės paėmimą visuomenės poreikiams suprojektuos ir įgyvendins konkursą laimėjusios bendrovės „Kelprojektas“ ir „Atamis“.
Susisiekimo ministerija ir už geležinkelio statybas Lietuvoje atsakinga įmonė „LTG Infra“ su įmonėmis gruodžio pradžioje pasirašė 620 tūkst.
Viltys sujungti Lietuvą ir Lenkiją elektros kabeliu jūros dugnu bliūkšta – projektas taip ir nepajudėjo
Energetikos ministras Dainius Kreivys atsisako planų Lietuvą su Lenkija sujungti elektros kabeliu jūros dugne aplink Kaliningrado sritį. Dabar ministras ruošiasi jungtį tiesti šalia geležinkelio „Rail Baltica“. Šį projektą esą bus įmanoma įgyvendinti dar šiame dešimtmetyje ir viliamasi, kad jis kainuos mažiau nei pusantro milijardo eurų, kurių užsiprašė užsienio kompanijos už povandeninį kabelį.
„Rail Baltica“ įmonės Latvijoje vadovas: projektas gali būti įgyvendintas 2030-aisiais
Europinės vėžės geležinkelio projektas „Rail Baltica“ vis dar gali būti baigtas 2030 metais, pareiškė už jo įgyvendinimą Latvijoje atsakingos įmonės „Eiropas dzelzcela linijas“ vadovas Kasparas Vingris.
Tuo pačiu jis pridūrė, kad tai priklausys nuo įvairių aplinkybių, pirmiausia nuo finansavimo galimybių.
„Dabar negaliu tarti „mes tai padarysime“, nes yra daug aplinkybių, kurios nepriklauso nuo mūsų valios ir galimybių, bet jungtis su Lietuva galima 2028 metais.
Išpirkus sklypus „Rail Baltica“ Kauno geležinkelio mazgui ruošiamasi projektavimui
Spartinant europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ Kauno geležinkelio mazgo statybą, 17 iš 20-ties privačių savininkų jau sutiko parduoti žemės sklypus ar jų dalis. Mazgo projektavimas prasidės jau kitų metų pradžioje, o statyboms bus pasirengta 2025 metų pradžioje, skelbia Susisiekimo ministerija.
Priimtas sprendimas – Panevėžyje bus tarptautinė keleivinė „Rail Baltica“ stotis
Susisiekimo ministerija priėmė sprendimą europinę „Rail Baltica“ geležinkelio keleivinio traukinio atšaką tiesti per Panevėžį – tarptautinė keleivinė stotis bus pastatyta vakarinėje miesto dalyje, šalia didžiųjų prekybos centrų.
„Sveikinu tokį valstybišką, neabejotinai – strateginės svarbos ministerijos sprendimą. Objektyvi analizė, faktų ir argumentų vertinimas ir jais grįstas pasirinkimas turės didžiulės įtakos ne tik Panevėžio miesto, bet ir viso regiono vystymuisi.