• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ekonominės krizės laikotarpiu labiausiai vartojimo smukimą pajuto prekybos centrai. Tuo metu išparduotuvės, siūlančios senesnio sezono firminius drabužius už kur kas mažesnę kainą, fiksavo rekordines pardavimų apimtis, teigiama „Inreal Valdymas“ parengtoje NT apžvalgoje. Beveik tuščia rinka pradėjo žaibiškai pildytis, o sparčiausia išparduotuvių plėtra Lietuvoje vyko 2009-2010 metais, kada šalyje siautė sunkmetis, mažėjo žmonių perkamoji galia bei vartojimas. 2011 metų rezultatai ir šiandieninės tendencijos rodo, jog išparduotuvių plėtra išsikvėpė.

Ekonominės krizės laikotarpiu labiausiai vartojimo smukimą pajuto prekybos centrai. Tuo metu išparduotuvės, siūlančios senesnio sezono firminius drabužius už kur kas mažesnę kainą, fiksavo rekordines pardavimų apimtis, teigiama „Inreal Valdymas“ parengtoje NT apžvalgoje. Beveik tuščia rinka pradėjo žaibiškai pildytis, o sparčiausia išparduotuvių plėtra Lietuvoje vyko 2009-2010 metais, kada šalyje siautė sunkmetis, mažėjo žmonių perkamoji galia bei vartojimas. 2011 metų rezultatai ir šiandieninės tendencijos rodo, jog išparduotuvių plėtra išsikvėpė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

2011 metais atsigaunanti Lietuvos ekonomika bei augantis gyventojų vartojimas grąžino pirkėjus į pagrindinius šalies prekybos centrus, kuriuose vakansijos sumažėjo iki minimalaus lygio bei buvo fiksuojamas pardavimų augimas. Pavienėms išparduotuvėms, išsibarsčiusioms po įvairias miestų vietas, tapo sunkiau išsilaikyti, tad nemažai jų 2011 metais užsidarė. Šis procesas ypač ryškus buvo sostinėje, kurioje pavienių išparduotuvių plotai mieste sumažėjo maždaug 1700 kv. m.

REKLAMA

Šiandien Vilniuje galima suskaičiuoti per 50 drabužių, avalynės ar sporto prekių išparduotuvių, tačiau du trečdaliai jų yra sukoncentruoti specializuotame išparduotuvių prekybos centre „Parkas Outlet“, o pavienės sostinėje esančios išparduotuvės arba užsidaro, arba tenkinasi nusistovėjusiu klientų srautu.

REKLAMA
REKLAMA

Kaune specializuotų išparduotuvių centrų nėra – egzistuoja tik pavieniai objektai. Tiesa, Kaune tokio komplekso užuomazga būtų galima laikyti prekybos miestelį „Urmas“, tačiau šis centras labiau orientuotas į pigesnių prekių segmentą nei į firminių išparduotuvių kompleksą. Nesant specializuotam šio segmento prekybos centrui, dominuoja smulkios bei pavienės išparduotuvės. 2011 metais lyginant su 2010 metais laikinojoje sostinėje bendras jų plotas susitraukė maždaug 600 kv. m, iki, apytiksliai, 2600 kv. m.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Klaipėdoje taip pat nėra specializuoto išparduotuvių centro, o esančios pavienės išparduotuvės 2011 metais sudarė apie 1500 kv. m. Lyginant su 2010 metais jų plotas padidėjo maždaug 300 kv. m, tad bendros tendencijos skyrėsi nuo Vilniaus ar Kauno.

Analizuojant esamą situaciją akivaizdu, kad šiandien pavienės išparduotuvės sulaukia kur kas mažiau pirkėjų dėmesio nei per krizę. Vis daugiau pirkėjų grįžta į prekybos centrus, kurie pastaruoju metu taiko kur kas aktyvesnes rinkodaros bei kainų mažinimo priemones. Be to, pirkėjus į prekybos centrus grąžina ir atsigaunanti šalies ekonomika bei vidaus vartojimas. Esant šioms tendencijoms sunku tikėtis tolimesnės pavienių išparduotuvių plėtros. Vienintelė racionali išparduotuvių plėtros perspektyva galėtų būti koncentruotas jų steigimas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų