Buvę interneto milžinės ,,Google" darbuotojai išsisklaidė visoje technologijų industrijoje ir ten pritaiko tai, ką išmoko didžiausioje interneto kompanijoje.
JAV portalas ,,Business Insider„ apklausė kelis ,,Google“ darbuotojus ir pasiteiravo, ko šie išmoko darydami karjerą bandrovėje. Ši kompanija jau seniai garsėja tuo, kad derina linksmybes ir rimtąjį verslą.
Nebijokite būti žiopliu
Taip sako buvęs ,,Google„ vadovas Larry'is Pege'as. ,,Nebūkite žioplys ir nesamdykite vien tik daug pasiekusių ir savo srityje labai pasižymėjusių žmonių. Ir jokiu būdu nesamdykite žmonių vien tik dėl to, kad jūs turite darbo vietą ir žmogus, kurį jums siūlo, nesusilaukė jokio blogo ėvertinimo“, - sako L. Page'as.
Jis nuolat rėžia net ir nepatogią tiesą į akis, net jei kas nors dėl to galėtų įsižeisti.
Orientuokis į ateitį
,,Google„ visuomet orientavosi į ateitį ir žvelgė toliau už to horizonto, kurį matė daugelis įmonių. Tai kaip kompanija save pastato tarp kitų pradedant investicijomis į žmones baigiant technologijomis – svarbiausia. Tokia kompanija aš tikiu“, - sako Gilas Elbazas, 3,5 metų buvęs atsakingas už ,,Google„ projektą ,,Adsence“.
Leiskite darbuotojui laisvai vystyti pasaulinio lygio produktus
G. Elbazas taip pat pabrėžė, kad labai svarbu pasitikėti ir gerbti darbuotojus, ypatingai sistemų inžinierius. Puikiai žinoma, kad invacijos kuria žmonės, kurie suvokia vartotojo norus, todėl, kad sukurtų pasaulinio lygio programas, juos reikia įkvėpti ir jais pasitikėti.
Priimkite sprendimus, remdamasis tik įrodymais
Kai kas nors pasiūlo įgyvendinti idėją, reikia žiūrėti į konkrečius duomenis ir paskaičiavimus, kaip ją reikėtų įgyvendinti. Negalima remtis pirminiu susižavėjimu.
,,Tik testavimas ir analizė parodys ar einate tinkama linkme", - kalba G. Elbazas.
Įsitikinkite, kad visi pritaria jūsų sprendimui
,,Mano didžiausia pamoka iš ,,Google„ buvo kompromiso paieškos. Kompanija – labai demokratiška, todėl, kad būtų galima kažką daryti, reikėjo tuo įtikinti kolegas. Taigi projekto pristatymo ir pagrįstų argumentų dėstymo sugebėjimai, kuriais galima įtikinti kolegas – būtini“, - pasakoja Strateginių partnerių plėtros vadovas Jonas Steinbergas.
Leiskite žmonėms tobulėti kompanijos viduje
Verslo kultūroje svarbu suteikti darbuotojui galimybę tobulėti. ,,Klauskite žmonių, ko jie nori šiuo metu irk o norėtų pasiekti ateityje, taip jiems galėsite suteikti šią galimybę", - tikina J. Steinbergas.
Būkite atviras savo darbuotojams
,,Reikia būti skaidriems, tai visuomet buvo pagrindinė ,,Google„ taisyklė. Mes kas savaitę pristatome darbuotojams, kas vyksta mūsų padalinyje, čia visi gali pateikti jiems rūpimus klausimus, nebūtinai tiesiogiai – galima ir anonimiškai“, - primena J. Steinbergas.
Rimtai žiūrėkite į darbuotojų atranką
,,Legendinis ,,Google„ darbuotojų atrankos metodas jau buvo plačiai kritikuotas. ,,Pamėgkite jį arba nekęskite, bet šis procesas yra sėkmingas. Darbo pokalbis su kandidatais leidžia geriausiai jį įvertinti. ,,Google šiame procese dalyvauja visi darbuotojojai ir renkasi sau kolegas“, - pasakoja Ali Paparo, koordinuojantis ,,AppNexus" projektą.
Pasak jo, labai svarbu vertinti darbuotoją ir vėliau. ,,Google" darbuotojai nuolat pateikia savo atsiliepimus apie darbą ir problemas su kuriomis susiduria. Nuo šių atsiliepimų labai priklauso ir darbuotojo įvertinimai – algos pakėlimas, priemokos ir kiti dalykai.
,,Google„ taip pat vertina darbuotojų nuotaikas per anonimines apklausas ir kitaip nei kitose kompanijose – atsižvelgia į jų rezultatus“, - sako A. Paparo.
Kelkite kartelę būsimam darbuotojui
Aukšta kertelė prisijungiančiam prie komandos žmogui – labai svarbu", - sako G. Elbazas. Tik tai pasak jo, leidžia turėti geriausią komandą. O juk kompanijos gerovė nuo jos ir riklauso.
Tikėkite sėkminga ateitimi
,,Surinkite puikią komandą ir tikėkite tuo ką darote. Žinoma, tai padaryti sunku, kai varžaisi su tokiais gigantais kaip ,,Twitter„, LinkedIn“ ar ,,Facebook„, kurios taip pat turi šviesią ateitį. Bet todėl L. Page'as ir nori atgaivinti kompanijos ambicijas“, - tikina G. Elbazas.