Daugiau apie tai – TV3 Žiniose.
Kinijoje pagaminti spalvoti, ekologiški ir pigūs elektromobiliai užkariauja europiečių širdis. Per pastaruosius trejus metus kiniškų automobilių rinka Europoje išaugo penkis kartus. Pernai penktadalis Europoje parduotų elektromobilių buvo pagaminti Kinijoje. Pagrindinė populiarumo priežastis – patraukli kaina. Kiniškas automobilis kainuoja apie 10 tūkst. eurų mažiau nei pagamintas Europoje.
Europos Sąjunga perspėja, kad šie pigūs elektromobiliai iškreipia rinką ir žlugdo europiečius gamintojus, todėl bloko narės patvirtino didesnius tarifus iš Kinijos įvežamoms elektrinėms mašinoms.
„Turime tikslą sukurti, o tiksliau, iš naujo sukurti žaidimų aikštelę, kurioje Europos Sąjungos elektromobilių ir kitų žaliųjų tikslų įgyvendinimas bus sąžiningas“, – teigia ES Komisijos atstovas Olofas Gillas.
O skirtingų gamintojų automobiliams muito tarifai skirsis nuo beveik 8 iki 35 procentų. Be to, reikia pridėti standartinį dešimties procentų Europos Sąjungos importo muitą.
Nors Briuselis skelbia, kad tarifai yra gelbėjimosi ratas europiečių automobilių gamintojams, vokiečių gamintojai prieštarauja muitų didinimui. O šalies valdžia gina jų interesą: Berlynas pirmasis iš bloko narių balsavo prieš tarifų didinimą.
„Man kyla nerimas, kai matau, kiek daug naujų kliūčių atsiranda prekyboje“, – sako Vokietijos ekonomikos ministras Robertas Habeckas.
Europiečiai gamintojai baiminasi
Vokietijos automobilių gamintojai, tokie kaip „Volkswagen“, „BMW“ ir „Mercedes-Benz“, Kinijoje turi automobilių gamyklas arba iš Kinijos importuoja dalis. Kinijoje europiečiai gamintojai moka mažesnius mokesčius, gauna valstybines subsidijas, palankias nekilnojamojo turto kainas ir mažiau kainuojančias ličio baterijas.
Jei tarp Kinijos ir Europos Sąjungos pratrūks prekybos karas, europiečiai gamintojai baiminasi, kad neteks šių Pekino dovanų. Be to, Kinija yra didžiausia vokiškų automobilių su vidaus degimo varikliu importuotoja. Specialistai šiai rinkai jau piešia liūdną scenarijų – neabejoja, kad Pekinas atsakys tarifų didinimu.
„Jei pakeli tarifus, provokuoji atsaką ir dėl to turėtume susimąstyti, kokią įtaką tai padarys mašinoms, kurias norim eksportuoti į Kiniją“, – kalba „Oddo BHF“ finansų grupės pardavimų vadovas Oliveris Rothas.
Macronas Komisiją palaiko
Tačiau šalies prezidentas Emmanuelis Macronas tvirtina, kad Europa privalo ginti savo gamintojus, ypač, kai Kinija savuosius maitina milžiniškomis subsidijomis. Agentūra „Bloomberg“ skaičiuoja, kad per pastaruosius 15 metų Pekinas elektromobilių gamintojams skyrė 231 mlrd. dolerių.
„Kai toje pačioje rinkoje varžosi žmonės, gaunantys milžiniškas valstybines subsidijas, rinka iškreipia taip stipriai, kad ji tampa nepakeliama tavo paties žaidėjams, reikia tą rinką pakeisti. Dėl to palaikau Komisiją dėl Kinijos elektromobilių“, – tikina Prancūzijos prezidentas Emmanuelis Macronas.
Kinija turi pajėgumų kiekvienais metais pagaminti tris milijonus elektromobilių. Turint omenyje, kad Jungtinės Valstijos ir Kanada kiniškiems elektromobiliams tarifus padidino keturis kartus – iki 100 proc. Europa tampa pagrindine Kinijos rinka.
Daugiau apie tai sužinokite vaizdo reportaže, esančiame straipsnio pradžioje.