Daugiau apie tai – TV3 žinių reportaže.
„Tesla Model 3“ šiuo metu yra vienas populiariausių Lietuvoje parduodamų naudotų elektromobilių. Automobilio kaina prasideda nuo 20 tūkst. eurų – už tiek galima įsigyti kelerių metų senumo elektromobilį. Tačiau tarp tų, kurie perka naujus elektromobilius, „Tesla“ jau nėra pati populiariausia.
„Šiais metais jau pirmauja kiniškas „Ora“, – teikė ekonomistas Tadas Povilauskas.
Jo kaina rinkoje prasideda nuo 25 tūkst. eurų už naują automobilį. Su juo vienu įkrovimu galima nuvažiuoti virš 300 kilometrų.
„Šis automobilis šių metų duomenis yra populiariausias naujų automobilių tarpe. Ir tai yra didžiulis pokytis, nes praėjusiais metais populiariausias buvo „Tesla“ automobilis“, – sakė lizingo departamento vadovas Simonas Norbutas.
Lietuviai vis dar atsargiai žiūri į elektromobilius
Nors kinai veržiasi į Europos rinką, lietuviai į elektra varomas transporto priemones vis dar žvelgia įtariai.
„Kaip mes juokaujame, vis dar registruotų arklių, žirgų yra daugiau, nei elektromobilių“, – komentavo situaciją T. Povilauskas.
Apskritai šalyje registruota viso labo 15 tūkstančių elektromobilių. O tai mažiau nei procentas visų registruotų automobilių Lietuvoje. Europoje pagal tokią statistiką esame žemiau vidurkio.
„Apskritai 8 procentai žmonių yra tik sėdėję elektromobilyje. Ar tai būtų vairuotojas ar keleivis. Prieš elektromobilius yra labiausiai nusiteikę tie, kurie niekada jame net nėra buvę“, – teigė ekonomistas.
Įdomu tai, kad atlikus gyventojų apklausą, penktadalis apklaustųjų pagal numatomą biudžetą galėtų sau leisti įsigyti elektromobilį. Tačiau verčiau perka hibridą arba benzininį. Dyzelinius žmonės perka jau rečiau, dažniausiai tokiam automobiliui skiria vos kelis tūkstančius eurų.
Tačiau ne tik finansai kelią klausimų, kodėl žmonės taip sparčiai elektromobilių neperka. Elektromobilių baterijos po 10 ir daugiau metų tampa netinkamomis naudoti. „Tesla Model 3“ baterijos kaina prasideda nuo 12 tūkst. eurų. Kitų modelių baterijos gali kainuoti ir 15 tūkst. eurų.
„Manau, kad didelės problemos nėra. Įdomus faktas pateiktas, lygino 1000 elektromobilių tenka įkrovimo stotelių. Lietuvoje yra 126. Lygiai tiek pat yra Vokietijoje“, – kalbėjo Lizingo departamento vadovas.
Žmones atbaido ne tik finansinė našta
Lietuvoje šiuo metu veikia apie 1800 viešų elektromobilių įkrovimo stotelių.
„Kiek tokių stotelių yra Vilniuje? – Visame Vilniuje yra apie tris šimtus viešų įkrovimo stotelių“, – kalbėjo elektromobilumo vadybininkas Ruslan Gorin.
100 stotelių priklauso savivaldybės įmonei „Vilniaus apšvietimas“, o likusius du šimtus stotelių įrengė privatūs verslai.
„Jeigu paklausti elektromobilių vairuotojų, tai jie sakytų, kad trūksta tų stotelių siaubingai. Bet jeigu atkreipti į užimtumą tų stotelių, tai atrodo, kad jų daugiau nei elektromobilių Vilniuje“, – sakė R. Gorin.
Taip pat esą įkrovimo stotelių nemažai ir miegamuosiuose rajonuose, tačiau, kaip pastebi gyventojai, prie daugiabučių jų dar trūksta.
„Kinai labai veržiasi į Europos rinką ir pas mus matome nemažai kinų gamybos automobilių? – Praėjusiais metais kas penktas parduotas elektromobilis buvo pagamintas Kinijoje. O net 8 procentai automobilių buvo kinų prekės ženklų. Kaip ir „GWM Ora“ modelis“, – komentavo S. Norbutas.
Tuo metu Norvegijoje elektromobilių jau registruota daugiau, nei benzininių automobilių. Tačiau dyzeliniai automobiliai Norvegijoje vis dar populiariausi. Negana to, Norvegijoje automobilius kai kur jau galima krauti ne tik stotelėje, bet ir bevieliu būdu - paprasčiausiai važiuojant keliu.
Daugiau apie tai sužinokite vaizdo reportaže, esančiame straipsnio pradžioje.