Iki 2025-ųjų pabaigos Narvos patikros punktą bus galima kirsti tik pėsčiomis. Iki šiol kasdien šia vieta kasdien naudojosi apie 4 tūkst. žmonių, 20 proc. iš jų sudarė transporto priemonėmis keliaujantys asmenys.
Estijos rytų prefektūros pasienio tarnybos vadovas Eerikas Purgelis Estijos žiniasklaidai pasakojo, kad vėlų trečiadienio vakarą iš Rusijos pusės gavo oficialią informaciją apie sieną kertančių transporto priemonių sustabdymą ir, remdamiesi ja, suplanavo savo veiksmus.
Tačiau Rusija ir toliau praleidžia automobilius iš savo pusės. „Mes matėme, kad Rusija, panašu, nesilaiko ribojimų grafiko, tačiau kadangi jie (vairuotojai) buvo Estijos piliečiai, mes, aišku, sutikome. Mes nepalikome jų spąstuose tarp dviejų pasienio patikros postų“, – paaiškino valdininkas.
Paskutinis sunkvežimis kirto Estijos sieną tuo metu, kai upę kertančio tilto jau dirbo sunkioji technika, rašoma „rbc.ua“. Pasienyje buvo ištiesta spygliuota viela, įrengtos betoninės pertvaros, taip vadinamieji „drakono dantys“.
Keičiasi ir kelionių autobusais iš Rusijos į Estiją tvarka. Nuo šiol važiuojantys autobusu į vieną ar kitą valstybę per Narvą ir Ivangorodą asmenys turės išlipti pasienyje ir pereiti sieną pėsčiomis, o vėliau vėl sėsti į jau kitą autobusą. Vietos vežėjai jau išplatino naujas kelionių schemas. Anot jų, pėsčiomis keleiviams teks įveikti kiek daugiau nei kilometrą kelio.
Sienos su Rusija uždarymas
Neseniai Estijos ministrė pirmininkė Kaja Kallas pareiškė, kad vyriausybė kol kas nemato svarių argumentų, kodėl reikėtų uždaryti sieną su Rusija, tačiau yra pasirengusi imtis tokių priemonių, jei to prireiktų.
Tuo pat metu Estijos užsienio reikalų ministras Margus Tsahkna pripažino sienos su Rusija uždarymo galimybę, nors anksčiau ši priemonė buvo vadinama per ankstyva. O gruodžio 4 d. sienos su Rusija uždarymo tikimybę patvirtino ir Estijos vidaus reikalų ministerijos vadovas.
Be to, Estija svarsto galimybę užminuoti sieną su Rusija. Visų pirma ruošiamasi įrengti priešpėstines ir prieštankines minas.