„Mūsų vairuotojai ir šturmanai jau nuo 2022-ųjų Dakaro ralio maratono demonstruoja išskirtines „RS Q e-tron“ visureigio galimybes. Nuo pirmojo starto komanda laimėjo šešis greičio ruožus ir net 22 kartus pateko tarp trijų greičiausių dienos ekipažų, – sako „Audi Motorsport“ vadovas Rolfas Michlas. – Dabar turime siekti stabilumo – tuomet galėsime kovoti dėl aukščiausių pozicijų.“
„Audi Sport“ tvirtina, jog inžinieriai kruopščiai išanalizavo ankstesnius važiavimus, nustatė silpnąsias vietas ir aiškius prioritetus modelio tobulinimui. Naujasis technikos direktorius dr. Leonardo Pascalis su komanda į pasirinktas svarbiausias sritis susitelkė nuo vasaros pradžios.
Atliko bolido saugumo patobulinimus
2023 metų Dakaro ralio maratone S. Peterhanselio ir C. Sainzo patirtos avarijos paskatino „Audi“ dar kartą imtis saugumo patobulinimų. Pagrindinis tikslas buvo sumažinti šuolių metų patiriamas maksimalias vertikalias perkrovas. Peržiūrėję spyruoklių, amortizatorių ir važiuoklėje įrengtų smūgio slopintuvų parametrus inžinieriai efektyviau paskirstė pakabai tenkančią apkrovą. Tai leido ne tik padidinti saugumą, bet ir optimizuoti valdymą, kuris lenktynių visureigiui yra itin svarbus.
Antrasis saugumo patobulinimas – naujas sėdynių porolono sluoksnis. Atnaujintos sėdynės sumažina tiek per ilgesnį laiką vairuotojo ir šturmano patiriamas apkrovas, tiek ir maksimalų krūvio lygį. Tobulinant sėdynes ypatingas dėmesys buvo skirtas medžiagų standumui ir geometrijai. Įvertinta ir tai, kokią įtaką porolono standumui turi temperatūros pokyčiai kabinoje.
Inžinierių komanda taip pat pasirūpino papildoma ekipažo apsauga po šuolių, kai besileidžiantis automobilis priekiu atsiremia į žemę. 2023 metų Dakaro ralio maratone būtent toks šuolis lėmė antrąjį C. Sainzo incidentą, kurio metu visureigis dar ir vertėsi. Iš anglies pluoštu sustiprinto plastiko pagaminta priekinio smūgio zona dabar yra ilgesnė, tačiau inžinieriams pavyko išlaikyti bekelės lenktynėse itin svarbų užvažiavimo kampą. Naujoji gniuždymo zona geriau sugers smūgio energiją avarijos atveju.
Patikimumas – prioritetas
„Audi RS Q e-tron“ jau spėjo įrodyti savo patikimumą sudėtingiausiomis sąlygomis. 2022 metų Dakaras komandai buvo pirmasis, jame sėkmingai finišavo visi trys ekipažai. 2023-ųjų ralio maratoną baigė tik vienas automobilis, tačiau dviejų likusių visureigių pasitraukimą lėmė ne gedimai, o avarijos. Hibridinė automobilio pavara jau atlaikė didžiausius išbandymus, todėl „Audi Sport“ inžinieriai dabar gali susitelkti ties kitų mazgų patikimumą didinančiais sprendimais.
Iki šiol viena iš problemų buvo tarp ratlankio, stabdžių disko ir statramsčio patenkantys akmenys. Tam tikrais atvejais tai lemdavo rimtus pažeidimus, o lenktynininkai ne kartą buvo priversti gaišti brangų laiką keisdami ratus. Pritaikius naujus statramsčių tvirtinimo elementus padidėjo tarpai, todėl į vidų patenkantys akmenys dabar pašalinami lengviau. „Audi Sport“ taip pat pradėjo naudoti tvirtesnius ratlankius, o oficialus Dakaro padangų tiekėjas „BF Goodrich“ sutvirtino padangų sieneles.
Investavo ir į patogesnę priežiūrą
Inžinieriai išnagrinėjo įvairius sprendimus, kurie leistų dar labiau padidinti „Audi RS Q e-tron“ konkurencingumą laikantis techninio varžybų reglamento. Pakeisti amortizatoriai ir spyruoklės leido tiksliau sureguliuoti pakabą. Naujos tvirtesnės padangos yra sunkesnės, todėl siekiant priartėti prie minimalaus leidžiamo 2100 kg svorio buvo palengvinti kiti komponentai. Sumažintas galinio variklio gaubto svoris, įrengtos mažesnės stabdžių apkabos ir pakeista šturmano pusėje esanti platforma kojoms.
Atnaujintas techninis reglamentas šiek tiek pakeitė galios bei svorio santykį, lyginant „Audi“ komandos pilotuojamą T1U kategorijos visureigį ir T1 klasės automobilį. Taisyklės šiek tiek keitėsi dar vykstant 2023 metų Dakarui. Ralio maratono pradžioje „RS Q e-tron“ elektriniai motorai išvystė maksimalią 263 kW galią, kurią varžybų eigoje organizatoriai leido padidinti iki 271 kW. 2024 metų lenktynėse „Audi“ prototipų variklių galia jau sieks 286 kW. Tuo tarpu, minimalus kitų gamintojų T1 klasės modelių svoris buvo padidintas 10 kg ir nuo šiol turi siekti bent 2010 kg.
Ieškodami naujų sprendimų „Audi Sport“ komandos inžinieriai taip pat nagrinėjo po greičio ruožų atliekamą automobilių techninę priežiūrą. Įvairūs praktiniai šios srities sprendimai leido supaprastinti nemažą dalį veiksmų. Pavyzdžiui, pakeistos varžtinės jungtys, patobulinti įrankių laikikliai, optimizuota eksploatacinių skysčių užpildymo dangtelių konstrukcija, o kėbulo detalių tvirtinimuose klijai buvo pakeisti varžtais. Visa tai leido supaprastinti ir pagreitinti techninę priežiūrą.