Jau septintus metus Dakaro ralį iš arti stebinti „iGo2Dakar“ komanda prognozuoja, kad artėjančiame Dakaro ralyje kova dėl podiumo sunkvežimių kategorijoje turėtų būti ne ką mažiau įtempta: bene aršiausiai kausis Nyderlandų ir Čekijos atstovai. Abi šalys turi net po kelis ekipažus, turinčius realių šansų laimėti titulą. Olandai savo viltis sieja su „De Rooy“ dirbtuvėse patobulintais „Iveco“ sunkvežimiais. Taip pat, Nyderlandų sirgaliams vilties suteikia ir tai, kad Mitchelis van den Brinkas praėjusiais metais tapo jauniausiu etapo nugalėtoju šioje kategorijoje – pergalę greičio ruože jis pelnė būdamas vos 20 metų. Galutiniame rezultate šiam jaunuoliui pavyko užimti ketvirtąją vietą tarp sunkvežimių.
Anja van Loon, pirmojo moteriško sunkvežimių ekipažo vadovė, ralyje atsirado taip pat ne atsitiktinai. Ji šios disciplinos nuo mažens mokėsi iš savo tėvo Friedo van de Laaro, o vėliau iš savo vyro Eriko van Loono, kuris 2015 metais automobilių klasėje užėmė ketvirtąją vietą. Dar vienas Nyderlandų atstovas, Gertas Huzinkas, istorijoje savo vardą įrašė iškovojęs pirmąją etapo pergalę hibridiniu sunkvežimiu 2023 metais, o ateinančiame ralyje sieks rezultatų jau bendroje įskaitoje.
Čekai į sunkvežimių kategoriją taip pat siunčia galingą rinktinę. Šešiskart čempiono Karelo Lopraiso sūnėnas Alešas Lopraisas akivaizdžiai demonstruoja ambiciją sekti savo dėdės pėdomis ir praėjusiame Dakare jau pajautė ką reiškia būti savo klasės lyderiu. Tiesa, nuo 2007 metų, kai pirmą kartą startavo Dakaro ralyje, jis įgijo pergalių etapuose medžiotojo reputaciją – viso čekas buvo greičiausias net vienuolikoje greičio ruožų.
„Praga“ sunkvežimį, pramintą „Lady“ (angl. dama), pilotuojantis lenktynininkas prie starto grįžta su ta pačia ambicija kovoti dėl aukščiausiojo laiptelio ant podiumo. Jo tautietis Martinas Macikas prie starto stos su ne ką mažesniais lūkesčiais. Tą liudija 2023 metais iškovotos net keturios pergalės etapuose bei užimta antroji vieta galutinėje rezultatų lentelėje.
34 metų lenktynininkui tai bus jau dešimtas Dakaras ir pergalė jame, neabejotinai, būtų pats geriausias apdovanojimas. Čekai taip pat stebės ir „Buggyra Racing“ komandą, lenktyniaujančią „Tatra“ sunkvežimiais. Vairuotojai Jaroslavas Valtras ir Martinas Šoltysas, praėjusiame Dakare finišavo atitinkamai penktas ir septintas.
Žinoma, nors sportininkai iš Nyderlandų ir Čekijos įprastai demonstruoja itin nuosaikią kovą, sunkvežimių įskaita nestokoja pajėgių sportininkų ir iš kitų pasaulio kraštų. Japonas Teruhito Sugawara, 2023 m. užėmęs dešimtąją vietą, Dakaro ralyje startuos jau devynioliktą kartą ir neabejotinai taikysis bent jau į dešimtuką. Galiausiai šios klasės ramybę sudrumstė ir lietuvis Vaidotas Paškevičius, laimėjęs paskutinį 2023 metų greičio ruožą.
Dakaro ralio organizatoriai sako, kad tai gali reikšti naujos jėgų pusiausvyros šioje kategorijoje pradžią. Ar taip nutiks, sužinosite stebėdami „Dakarorama“ apžvalgas „iGo2Dakar” ir „TV3.lt” paskyrose jau nuo 2024 metų sausio 5 dienos.