• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

2025 metų Dakaro ralyje išvysime dar vieną lietuvį: paraišką į sunkiausias pasaulio bekelės varžybas pateikė klasikinių automobilių entuziastas, lenktynininkas Karolis Raišys. Tikriausiai mažai ką nustebins, kad jis ketina startuoti „Dakar Classic“ įskaitoje su klasikiniu „Land Rover“, skaičiuojančiu jau penktą dešimtį.

2025 metų Dakaro ralyje išvysime dar vieną lietuvį: paraišką į sunkiausias pasaulio bekelės varžybas pateikė klasikinių automobilių entuziastas, lenktynininkas Karolis Raišys. Tikriausiai mažai ką nustebins, kad jis ketina startuoti „Dakar Classic“ įskaitoje su klasikiniu „Land Rover“, skaičiuojančiu jau penktą dešimtį.

REKLAMA

Vairuos vieną seniausių galimų automobilių

K. Raišys yra puikiai pažįstamas Lietuvos automobilių sporto entuziastams. Ne tik dėl romantiško požiūrio į praėjusių epochų automobilius, bet ir dėl pasiekimų trasose: prieš dešimtmetį jis yra tapęs Lietuvos ralio čempionu dviem ratais varomų automobilių įskaitoje.

Vėliau jis perėjo prie lenktynių klasikiniais automobiliais ir tarptautinėse varžybose pasiekė reikšmingų rezultatų. Sportininkas 7 kartus dalyvavo prestižiniame „Monte Carlo Historique“ ralyje: „Jaguar“ modeliais du kartus išplėšė pergalę seniausių automobilių kategorijoje, ne kartą buvo užlipęs ant podiumo.

REKLAMA
REKLAMA

Dabar tituluočiausias lenktynininkas klasikiniais automobiliais Lietuvoje nusprendė priimti dar sudėtingesnį iššūkį: užsiregistravo į sunkiausią pasaulyje bekelės maratoną, Dakaro ralį. K. Raišys lieka ištikimas savo charakteriui, dalyvaus „Dakar Classic“ kategorijoje.

REKLAMA

Vyras lengvų kelių neieško – varžyboms ruošia vieną seniausių automobilių, 1978 metų gimimo „Land Rover 109 Station Wagon“, kuris platesnei publikai žinomas kaip trečiosios serijos originalusis „Land Rover Defender“. Jį galima aptikti dalyvių parke.

„Šį automobilį pasirinkau todėl, kad būtent tokiu modeliu pačiame pirmame, 1979-aisiais surengtame, Dakaro ralyje dalyvavo du broliai prancūzai. Žinau jų istoriją. Tai yra tikrosios „Defender“ modelio ištakos, šis dizainas asocijuojasi su ekspedicijomis, nuotykinių kelionių dvasia – tai man yra įstrigę nuo pat vaikystės. Aš kolekcionuoju ralius ir emocijas, o automobilis tėra įrankis prisiminimams rinkti“, – į klausimą, kodėl lenktynėms jis renkasi išskirtinius, retus ir neįprastus istorinius automobilius, atsako K. Raišys.

REKLAMA
REKLAMA

Grįš į laikus, kai lenktynių ir avantiūros santykis buvo kitoks

„Dakar Classic“ kategorijoje gali dalyvauti tik tie automobiliai, kurie yra dalyvavę Dakare nuo pat pirmojo Dakaro iki tam tikro organizatorių parinkto laikotarpio. Praėjusiais metais jauniausi „Dakare“ galintys dalyvauti visureigiai turėjo būti pagaminti ne vėliau kaip 2000-aisiais, o 2025-ųjų Dakare jau galės rungtis naujesni, iki 2005 metų pagaminti visureigiai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Natūralu, kad didžioji dalis iš kelių šimtų dalyvių renkasi gana modernius „Mitsubishi Pajero“, „Toyota Land Cruiser“ ar kitus pagal šiandieninį standartą ganėtinai greitus ir lengvus vairuoti automobilius, tačiau K. Raišio tokie nedomina. Jis sako, kad su tokiais paprasta varžytis, o „Dakar Classic“ nuotykį įsivaizduojantis kitaip.

„Mano idėja yra atkartoti tuos pirmuosius Dakarus – jie buvo nuotykis, avantiūra. Jiems žmonės pasiruošdavo vos ne per vakarą. Lenktynių ir avantiūros santykis buvo visai kitoks nei dabar. Žmonės ieškodavo nuotykių ir leisdavosi į nežinomybę. Dabar greito interneto ir globalizacijos laikais visada aišku, kas laukia. Taigi nežinojimo faktorius atsiskleis per automobilio prizmę. Kuo automobilis naujesnis, tuo su juo lenktynėse lengviau, o senas gali pateikti siurprizų, gali tekti jį kas vakarą remontuoti ir tai žada neįtikėtiną nuotykį“, – paaiškina ralio romantikas.

REKLAMA

Lenktynės laikui ir bekelė – ne naujiena

„Dakar Classic“ varžybos vyksta tikslaus važiavimo lenktynių principu: dalyviai trasą turi įveikti organizatorių nustatytu idealiu greičiu. Tai reiškia, kad jie tam tikrus trasos taškus turi pasiekti sekundės tikslumu. Už kiekvieną pavėluotą sekundę ar per ankstyvą įvažiavimą skiriamos baudos. Laimi mažiausiai jų surinkęs ekipažas.

Tokiu principu lenktyniaujama kone visuose klasikinių automobilių raliuose, tad didžiausiose šio tipo varžybose Europoje reikšmingų rezultatų pasiekusiam K. Raišiui nieko iš naujo mokytis nereikės. Jis yra tikslaus laiko lenktynių specialistas. Vis dėlto su „Jaguar“ jis lėkė siaurais, pavojingais, tačiau asfalto, sniego ar žvyro dangą turinčiais kalnų keliais.

REKLAMA

O Dakare jokio kelio nebus. Greičio ruožuose teks ne tik valdyti savo tempą, bet ir naviguoti pagal azimutą; reikės spręsti, kaip pervažiuoti vieną ar kitą sudėtingesnę vietą neužklimpus. Čia patyrusiam lenktynininkui taip pat neturėtų kilti didelių problemų, nes dabar K. Raišys pagal profesiją yra bekelės ekspertas. Jis – vienintelis sertifikuotas „Land Rover“ vyresnysis instruktorius Baltijos šalyse.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bekelės iššūkiai, galimai užklupsiantys seniems automobiliams būdingi netikėtumai lenktynininko negąsdina – jis ten važiuoja pasisemti nuotykių. Didžiausias iššūkis bus iki Dakaro ralio. Reikia spėti paruošti važiuojantį, tačiau gyvenimo jau mačiusį legendinį trečiosios serijos „Defender“. Jį pats K. Raišys naujuoju „Land Rover Defender“ parsitempė iš Švedijos.

„Mane domina ne metalo masė – aš perku istoriją. Noriu pats joje ir dalyvauti“, – savo gerokai anksčiau prasidėjusius nuotykius su 1978-ųjų „Land Rover 109 Station Wagon“ automobiliu apibendrina K. Raišys.

 

 

 

 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų