„Pirmi 200 km iki privalomo poilsio stop'o ėjosi sklandžiai. Tokia, vairuotojo ir bolido sinergija. Važiavome greitai, bet saugiai. Tokį tempą galėčiau laikyti viso Dakaro metu (kolegos minėjo, kad tuomet 10 pozicija buvo), – socialiniame tinkle „Facebook“ po pirmojo etapo rašė B. Vanagas. – Po to, atrodo liko tik 130 km, bet kai pamačiau iš priekio grįžtančius automobilius, supratau, kad gero nelauk. Taip ir gavosi šturmanų košmarai. Kokią valandą pažindinomės su dykuma... Bet svarbiausia mes FINIŠE! Noriu dušo“.
Naktį Saudo Arabiją skalavo smarkios liūtys
Daugeliui dalyvių važiavimą apsunkino ne tik paini navigacija, bet ir visą naktį pliaupęs lietus, dėl kurio trasoje atsirado kelio knygose nežymėtų duobių bei properšų. Dėl dalyvių saugumo susirūpinę organizatoriai su vadovu Davidu Castera priešakyje nuo ankstaus ryto inspektavo trasas ir tiesė STOP linijas ten, kur atsirado sportininkams pavojingos duobės.
Vanagas tarp penktojo ir šeštojo greičio ruožų prarado beveik valandą, tačiau sugebėjo finišuoti užtikrintai ir nuo lyderio katariečio Nassero Al-Attiyah atsiliko 1 val. 7 min. 4 sek. bei preliminariai pirmame greičio ruože yra 17-as. Bendroje įskaitoje B. Vanagas taip pat yra 17-as (+01:08:35), o nuo patekim o į TOP-15 jį skiria 8 min. 11 sek.
Visą komentarą žiūrėkite ČIA:
Ekipažas didžiąją šios dienos greičio ruožo dalį važiavo arti greičiausiųjų dešimtuko, o dviejuose kelio taškuose buvo dešimti. Sportininkas pasakojo, kad sunkumai prasidėjo likus maždaug 130 kilometrų iki finišo, po privalomos dvidešimties minučių pertraukos. Dar šeštadienio vakare Benediktas vaizdo įraše kalbėjo apie tai, kad sekmadienį laukia itin painus greičio ruožas šturmanams. Ralio organizatoriai apie tai iš anksto įspėjo dalyvius ir perspėjo, kad navigacijos užduotis sukurpta sudėtinga.
„Likus 130 kilometrų atrodė, kad jau greitai finišas, bet sugebėjom labai stipriai pasiklysti. Virš valandos laiko klaidžiojom ir labai dėl to esu nelaimingas, bet matau, kad iš esmės daug lyderių klaidžiojo, tai dvejopi jausmai. Nieko dabar su tuo negalime padaryti – diena tokia ir džiaugiuosi, kad ji baigėsi“, – apie nuklydimus nuo trasos ir dėl to prarastas pozicijas pasakojo legendos statusą šiame Dakare pelnęs Benediktas Vanagas.
Nors duobės dažnu atveju pavojingesnės motociklininkams, automobilių vairuotojai galėjo susidurti su klampesniu nei įprastai smėliu. Buvo tokių, kurie ne vieną dešimtį minučių sugaišo bandydami išvažiuoti iš atrodytų nedidelės smėlio duobės, kuri dėl lietaus tapo sunkiai įveikiama.
B. Vanagas pasakojo, kad jam dėl to sunkumų nekilo, o „Toyota GR DKR Hilux“ su šiandienos trasa tvarkėsi puikiai.
„Aš smėlį suprantu, matau, automobilis leidžia per jį važiuoti. Mums nebuvo sudėtinga“, – teigė lenktynininkas.
Didesni T1+ kategorijos automobilio ratai leidžia ne tik saugiau įveikti akmenuotas vietoves, bet ir lengviau pravažiuoti sudėtingesnes ar klampesnes vietas.
Rytoj dalyvių laukia 568 kilometrai, iš kurių 338 km bus įskaitiniai (greičio ruožo). Organizatoriai žada, kad tai bus pirma diena, kai dalyviams teks važiuoti per kopų masyvus. Taip pat pirmadienį prasideda pirmoji maratono diena. Jos metu sportininkams svarbu saugoti techniką, nes naktį dalyviai leis atskirame nuo komandų bivake ir negalės pasinaudoti technikų pagalba.