Atšilus orams Vilniuje bus įrengti 4 nauji stacionarūs greičio matuokliai – pavyzdžiui, Geležinio Vilko atkarpoje nuo Vingio parko iki tunelio po Seimu. Matuoklis veiks abiem judėjimo kryptimis. Taip pat atsiras ir kilnojamas vidutinio greičio matuoklis, kuris bus įrengiamas vis kitoje miesto vietoje.
Tačiau didžiausia naujovė – netikri greičio matuokliai, kurie turėtų drausminti vairuotojus. Pernai Vilnius demontavo 12 senų ir neveikiančių greičio matuoklių. Vietiniai juos žinojo, miesto svečiai vis dar bijojo. Dabar senuosius „inkilus“ simboliškai pakeis 10 greičio matuoklių imitacijų.
„Niekada nesimatys, ar matuoklis bus įrengtas, bus įspėjamieji ženklai, bet ar jis stovės – žinos tik specialistai. Buvo nustatytos 33 avaringos vietos ir parinktas sektorinis mutavimas, kadangi turime problemų, skundų, viršijančių greitį“, – sako Vilniaus miesto savivaldybės infrastruktūros grupės vyr. patarėjas Arūnas Visockas.
Sostinė pirmoji šalyje baugins vairuotojus netikrais greičio matuokliais, kurie klajos po miestą ir tramdys vairuotojus.
Abejojama dėl įtakos saugumui
Visoje Lietuvoje veikia per 70 momentinių greičio matuoklių ir daugiau kaip 130 vidutinio greičio matavimo sistemų. Tikslas – kad keliuose dėl greičio viršijimo nežūtų nei vienas žmogus. Tačiau pernai eismo nelaimėse žuvo 160 žmonių. Nepaisant augančio matuoklių tinklo, žuvusiųjų skaičius padidėjo net trečdaliu. Tad ar jie užtikrina saugumą?
„Turim puikų pavyzdį – matuoklis prie Vingio parko, kuris dabar nuimtas. Automobiliai iki šiol stabdo, jiems jau įprotis. Tie matuokliai priverčia žmogų važiuot daug lėčiau negu galėtų“, – teigia lenktynininkas Dominykas Butvilas.
„Tie, kurie kerta per stabdžius, reiškia jaučia, kad viršija greitį. Negirdėjome situacijų, kad tai būtų sukėlę eismo įvykį“, – kitaip sako Vilniaus miesto savivaldybės infrastruktūros grupės vyr. patarėjas Arūnas Visockas.
Kalbama apie greičio matavimo programėles
Vidutinio greičio matavimo ruožuose dažnai susidaro automobilių vilkstinės, kurias nekantriausieji lenkia. Retas laikosi privalomo atstumo tarp automobilių, todėl lenkiančiam sudėtinga grįžti į savo eismo juostą. Tai išprovokuoja pačias baisiausias avarijas, kada automobiliai susiduria kaktomuša.
Kalbama, kad jau yra sukurtos bandomosios telefonų programėlės, kurios fiksuotų automobilio greitį ir perduotų informaciją policijai. Ko gero, tai tik laiko klausimas, kada arba patys automobiliai neleis vairuotojui nusižengti kelių eismo taisyklėms, arba bus privaloma telefone įsijungti programėlę, fiksuojančią pažeidimus ir perduodančią informaciją baudų rašytojams.
Daugiau apie tai pamatykite vaizdo įraše straipsnio pradžioje.
Laidą „TOP 3“ žiūrėkite pirmadieniais–ketvirtadieniais, 21 val. tik per TV3.
VISĄ LAIDĄ ŽIŪRĖKITE ČIA:
Straipsnis parengtas pagal TV3 televizijos laidą „TOP 3“.
Plačiau: ,,Gen. prokurorė pusę metų slėpė sunkius policijos vadovų nusikaltimus''.